چطور بفهمیم غلظت خون داریم؟ / راه های درمان آن در طب سنتی

چطور بفهمیم غلظت خون داریم؟ / راه های درمان آن در طب سنتی

 شاید شما هم کلمه «غلظت_خون» را زیاد شنیده باشید اما واقعا ندانید که این عنوان دقیقا چیست، چه مشکلی ایجاد می‌کند، علائمش چیست و چرا پدید می‌آید. اگر به موضوعاتی که درباره حفظ سلامت بدن است علاقه‌مندید، تعریف غلظ خون، علائم و راهکارهایی برای کنترل آن را در ادامه بخوانید.

افزایش تعداد گلبول‌های قرمز در واحد حجم را غلظت_خون می‌گویند. چنانچه هموگلوبین در مردان بالاتر از 18 و در زنان فراتر از 16 گرم در دسی‌لیتر باشد غلظت خون گفته می‌شود.

 این وضعیت می‌تواند به صورت اولیه و ناشی از بیماری پلی سیتمی‌ورا باشد و یا ثانویه به مشکلاتی مانند کاهش اکسیژن رسانی بافتی، بیماری‌های ریوی، ارتفاع بالا، شانت‌های داخلی قلبی، اختلالات مربوط به هموگلوبین، کشیدن سیگار، افزایش تولید اریتروپویتین و تومورها باشد.

افزایش غلظت خون در بدن سبب کند شدن حرکت خون در قلب و رگ‌ها می‌شود که با گرفتگی اندام‌هایی نظیر دست و پا موجب سکته مغزی یا قلبی خواهد شد.

در مورد علایم آن هم باید گفت که در بعضی از افراد علامتی مشاهده نمی‌شود، سایر مشکلات مانند ضعف و بی‌حالی، سردرد، سبکی سر، اختلالات بینایی و تنگی نفس، خارش‌های پوستی به ویژه بعد از استحمام، قرمزی صورت و وریدهای برجسته چشم‌ها، بزرگی کبد و طحال شایع است. زخم معده، دردهای استخوانی و در مراحل بعد نقرس و سنگ کلیوی می‌تواند بروز کند.

درمان عبارت است از درمان عامل زمینه‌ای، پرهیز از سیگار و محیط آلوده، مصرف مایعات زیاد (مصرف حداقل روزی 8 لیوان مایعات)، فصدخون و درمان‌های دارویی.

در فصد خون ، خون گرفته شده از بیمار بلااستفاده است، هیچ‌گاه سیاهی و تیره بودن خون دلیل بر غلظت آن نیست و طی انجام آزمایشات می‌توان به این نتیجه رسید، چون خونی که از فرد گرفته می‌شود از ورید است و خون وریدی به دلیل کمبود اکسیژن اغلب تیره است.

 حجامت سبب کاهش غلظت خون نمی‌شود:

در مورد مقایسه حجامت و  اهدای خون باید گفت که حجامت جهت کاهش غلظت خون نمی‌تواند جای اهدای خون را بگیرد، زیرا حجم خونی که در حجامت از بدن خارج می‌شود زیاد نیست و ما در این مورد نیاز به خارج کردن مقادیر بیشتری خون از بدن داریم.

 

 استرس و تنش‌های عصبی هم عامل بروز غلظت خون کاذب است، استرس و فشارهای روانی سبب افزایش ترشح آدرنالین و در نتیجه بروز انقباضات عروقی می‌شود، بدین ترتیب پلاسما به خارج عروق نشت کرده و نسبت به گلبول قرمز کاهش می‌یابد.

 

 تعریق و اسهال‌های شدید از علل دیگر برروی غلظت خون (پلی سیتمی) کاذب یا موقت است سن شیوع این عارضه بالای 40 سال بوده و در مردان شایعتر است.

آلبالو، آب لیموی ترش و موز سبب صاف شدن خون می‌شوند. به طور کلی میوه‌ها و سبزی‌ها به علت دارا بودن ویتامین C و فیبرهای محلول و نامحلول، یک عمل حفاظتی در مقابل افزایش غلظت خون و کاهش میزان فیبرینوژن (پروتئینی که تبدیل به لخته می‌شود) و افزایش فشار خون دارند.

افراد گیاهخوار خون رقیق‌تری دارند. به همین علت افرادی که گیاه خوارند، نه تنها احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ را از خود دور کرده‌اند، بلکه دارای خون رقیق‌تر و فشار خون و فیبرینوژن پایین‌تری نسبت به افراد همسن و سال خون هستند.

 

برای کاهش لخته_شدن_خون از روغن جامد، روغن نارگیل، چربی‌های حیوانی، گوشت قرمز، دل، قلوه، مغز، پیه گاو و گوسفند به مقدار خیلی کمتر مصرف کنید و به جای آن از لبنیات کم چرب، ماهی، سبزی و میوه‌ی فراوان استفاده کنید.

[wiloke_posts_slider post_type=”post” order_by=”post_date” posts_per_page=”5″ show_posts=”3″ image_size=”370,280″ categories=”1475″]
لطفا نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

من با این شرایط موافق هستم .

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

لیزری

 

باشگاه دفاع شخصی

کلاس دفاع شخصی

شارژ کارتریج

شارژ کارتریج,تعمیرات پرینتر

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

روانشناس خوب در تبریز

کارتریج ایرانی پردیس

دفاع شخصی کاربردی

کلاس دفاع شخصی

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

 

بالا