درمان سفیدی مو / درمان سفیدی مو در طب سنتی

درمان سفیدی مو / درمان سفیدی مو در طب سنتی

در طب سنتی، گفته می شود که اگر موی شخصی پیش از ۴۰ سالگی سفید شود، دلیل آن غیرطبیعی است و احتیاج به درمان و توجه دارد. در طب سنتی ایران، سفیدشدن مو یک بیماری محسوب می شود. البته این موضوع دلایل طبیعی و غیرطبیعی دارد.

درمان سفیدی مو با خوردن زعفران

.

با افزایش سن یا به صورت ارثی، مو به طور طبیعی سفید می شود اما گاهی عامل سفیدشدن موها مسایل غیرطبیعی است که بعضی از علت های آن شامل افزایش میزان سردی و تری و افزایش خلط بلغم در کل بدن و به ویژه ناحیه سر، کاهش قوای جسمانی، تداوم وضعیت استرس، افزایش میزان خشکی ماده تشکیل دهنده مو، غذای مضر و کاربرد داروهای موضعی نامناسب است.

به پیشگیری و کندکردن روند سفید شدن موها و برگرداندن رنگ به موی سفید شده در طب سنتی اشاره شده است ولی باید توجه کرد که مراجعه سریع و تداوم در مصرف دارو، احتمال اثر را بیشتر می کند. لازم است بیمار به مدت حداقل ۶ ماه دارو مصرف کند. هدف از درمان، کاهش سرعت سفید شدن مو است و به ندرت مواردی از بازگشت رنگ مو دیده شده که احتیاج به مطالعه های بیشتری دارد.

درمان های تجویزی برای این منظور، موضعی و خوراکی هستند. درمان های خوراکی اکثرا برای پاکسازی تجویز می شوند و به رنگ گرفتن مجدد موها کمک می کنند. از جمله درمان های خوراکی داروهای ترکیبی با اساس هلیله و گیاه آمله است. استفاده از درمان های موضعی از جمله روغن های گرم مثل روغن سیاه دانه و نارگیل در ناحیه سر و شستن مو با جوشانده سیاه دانه بعد از استحمام نیز، روند سفید شدن مو ها را کند می کند. اساسی ترین دارو برای پاکسازی بدن از بلغم نیز ایارج است.

انواع خضاب هم در طب سنتی وجود دارد که می توان موی سر و صورت را با آنها رنگ کرد و در ضمن از سفیدی مو پیشگیری می کنند. شقایق و آمله که میوه نوعی درخت است از بهترین داروها برای تقویت مو و پیشگیری از سفیدشدن مو است. البته خضاب ها، داروهایی ترکیبی هستند و معمولا این داروها بعد از فرآوری آماده مصرف می شوند.

غیر از این درمان ها دستورهایی نیز در زمینه تغییر شیوه زندگی و غذاخوردن برای پیشگیری از سفیدشدن موها توصیه شده است

 
از نظر طب سنتی مصرف غذای نامناسب با مزاج در روند سفیدی مو موثر است. افرادی که دچار موی سفید غیرطبیعی می شوند، باید اغذیه تولیدکننده خلط بلغم (لبنیات و به ویژه ماست و پنیر تازه) را محدود کنند. غذاهای غلیظ مثل حلیم، پنیرهای پیتزا و… نیز باید بسیار محدود شود. مصرف آب بسیار به ویژه آب سرد، رگ گیری زیاد از ورید، کندن مو و برقراری روابط جنسی بیش از حد معمول، خیس نگه داشتن طولانی موها بعد از استحمام و استفاده از گلاب و روغن یاسمن به صورت موضعی روی مو می تواند باعث سفیدی غیرطبیعی مو شود.

 

برعکس، استفاده از ادویه های گرم مانند فلفل سیاه و خردل به مقدار کم در غذاها می تواند روند سفید شدن موها را کند کند. به طور کلی افزایش بلغم و سردی و تری ناشی از سبک غلط زندگی (عدم تناسب در سکون و حرکت، استرس و خشم بالا، عدم مراقبت از رژیم غذایی و مصرف زیاد فست فود و نداشتن خواب و بیداری متعادل و متناسب) می تواند این مشکل را در افراد مستعد تسریع کند.

نسخه های طب سنتی 1:

یک ماه هرشب کف پا را با روغن زیتون چرب و در پلاستیک تا صبح بپوشانید.

 

نسخه طب سنتی 2:

برای رفع سفیدی مو و سیاه شدن آن کافی است به مدت یک سال هر صبح هلیله سیاه را زیر زبان خود بگذارید.

 

نسخه طب سنتی 3:

روغن نارگیل را غیرمستقیم روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید،سپس برگ‌های خشک شده‌ی حنا را اضافه کنید و پس از خنک شدن چند قطره را رو موهای سفید مالش دهید.

 

نسخه طب سنتی 4:

هر روز روغن زیتون صحرایی به مو بمالند.

 

نسخه طب سنتی 5:

3 قاشق سیاهدانه را بکوبید و با6 قاشق روغن زیتون و6 قاشق آب مخلوط کنید و روی شعله بگذارید تا تبخیر شود سپس صاف کرده هر شب به قسمت سفیدی مو بمالید/تا صبح بماند.

درمان سفیدی مو با خوردن زعفران (استاد خیراندیش)

[استاد خیراندیش]

[/استاد خیراندیش]

لطفا نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

من با این شرایط موافق هستم .

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

لیزری

 

باشگاه دفاع شخصی

کلاس دفاع شخصی

شارژ کارتریج

شارژ کارتریج,تعمیرات پرینتر

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

روانشناس خوب در تبریز

کارتریج ایرانی پردیس

دفاع شخصی کاربردی

کلاس دفاع شخصی

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

 

بالا