پینت بال چیست؟/بهترین باشگاه های پینت بال در تهران

پینت بال چیست؟/بهترین باشگاه های پینت بال در تهران

باشگاه پینت بال در تهران

بهترین باشگاه های پینت بال در تهران

 

 

 

1-ورزش پینت بال چیست؟

 

پینت بال یک توپ(گلوله) ژلاتینی (از جنس ژلاتین کپسول دارویی) است. که داخل آن با رنگ خوراکی پر شده است و پس از شلیک توسط تفنگ (مارکر مخصوص این ورزش) و برخورد به هدف ترکیده و رنگ آن پخش می شود که این نشانه مورد هدف قرار گرفتن است.

 

۲. آیا انجام این ورزش باعث ایجاد درد می‌شود؟

بیشتر از اینکه عامل درد مطرح باشد، عامل غافل‌گیری است که شما را شگفت‌زده می‌کند. میزان درد بستگی به لباسی دارد که پوشیده‌اید. اگر گلوله‌ی پینت بال پس از برخورد به بدن کمانه کند، درد آن نسبت به زمانی که گلوله پس از برخورد متلاشی می‌شود، بیشتر خواهد بود. همچنین اگر لباس تنگ بپوشید، درد آن بیشتر خواهد بود. اما برای افرادی که تجربه‌ی بیشتری دارند، این دردها عادی شده است. از طرفی میزان آدرنالین ترشح‌شده در حین بازی نیز به کمک شما می‌آید.

 

۳. آیا افراد زیادی پینت بال بازی می‌کنند؟

بسته به اینکه چه روزی به میدان مسابقه بروید، این موضوع متفاوت است. اما عموما افراد زیادی بازی می‌کنند.

 

۴. آیا پینت بال ترسناک است؟

به نوع نگاه شما بستگی دارد. برای اغلب افراد، پینت بال فقط ورزش و سرگرمی است.

 

۵. سرعت گلوله‌های تفنگ پینت بال چقدر است؟

همه چیز بستگی به قوانین میدان بازی دارد. سرعت گلوله‌ها عموما ۲۶۰ تا ۳۰۰ فوت بر ثانیه (۷۹ تا ۹۱٫۵ متر بر ثانیه) است.

 

۶. آیا می‌توان گلوله‌ها را از روی زمین برداشت و آنها را دوباره تمیز کرد؟

نه. گلوله‌ها را از روی زمین برندارید. این گلوله‌ها میزان دقت شما را پایین می‌آورند و وقتی در تماس با آب باشند، خراب می‌شوند.

 

۷. برای بازی کردن باید چند ساله باشیم؟

در اغلب زمین‌ها باید حداقل ۱۰ ساله باشید. در غیر این صورت باید یک بزرگ‌تر همیشه مراقب کودک باشد.

 

۸. آیا قیمت پینت بال زیاد است؟

پینت بال نوبه‌ی خودش ورزش لوکسی است اما ارزش پولی را که برایش خرج می‌کنید، دارد.

 

اصول اساسی و تجهیزات پینت بال

 

۱. ماسک پینت بال

می‌توانید از انواع ماسک پینت بال استفاده کنید. این ماسک‌ها صورت شما را در برابر گلوله‌ها محافظت می‌کنند. انواع مختلفی از نظر راحتی، اندازه، وزن، امکانات، وزن، رنگ و مدل وجود دارد. به‌جای عینک آفتابی، عینک محافظ بخرید.

 

۲. هاپر (مخزن) پینت بال

اینجا جایی است که گلوله‌های پینت بال را درون آن می‌گذارید. از همین مخزن، گلوله‌ها وارد تفنگ می‌شوند. دو مدل هاپر وجود دارد:

یکی براساس جاذبه گلوله‌ها را وارد تفنگ می‌کند. گاهی‌اوقات گلوله‌ها گیر می‌کنند و شما مجبور هستید آن را تکان بدهید. این موضوع باعث کاهش سرعت شلیک شما می‌‌شود.هاپر الکترونیکی که از باتری استفاده می‌کند و با فشار گلوله‌ها را به‌سمت تفنگ می‌راند. سرعت شلیک با این هاپرها خیلی بیشتر است.

 

۳. لوله‌ی تفنگ

این لوله کمک می‌کند تا گلوله از هاپر به تفنگ برسد.

 

۴. قفل محافظ لوله تفنگ

این قطعه برای ایمنی پینت بال ضروری است. اگر این قطعه نباشد ممکن است به خودتان و اطرافیان آسیب برسانید. فقط وقتی این ضامن را آزاد کنید که داور بازی به شما اجازه داده باشد.

 

۵. مخزن هوا

این مخزن‌ها انواع مختلفی از نظر شکل، اندازه و وزن دارند. دو نوع مخزن هوا داریم:

 

مخزن دی‌اکسید کربن: این مخزن‌ها به‌صورت مایع پُر می‌شوند و در زمان شلیک به‌صورت گاز درمی‌آیند. اما وقتی که میزان شلیک بالا باشد مایع فرصت کافی برای تبدیل‌شدن به گاز را پیدا نمی‌کند و شلیک شما متوقف می‌شود و تفنگ‌تان آسیب می‌بیند. از طرفی وقتی هوا سرد باشد، سرعت انبساط گاز پایین می‌آید. اگر هم هوا خیلی گرم باشد منجر به انفجار درون مخزن می‌شود که البته خیلی به‌ندرت اتفاق می‌افتد. اگر تفنگ خود را پایین بگیرید، گاز مایع می‌تواند وارد تفنگ شود.

مخزن‌های پرفشار نیترو: این مخزن‌ها به آب و هوا واکنش نشان نمی‌دهند و مهم نیست که تفنگ خود را چطور در دست می‌گیرید.

 

 

 

 

موارد ایمنی در ورزش پینت بال

 

✅ همیشه ماسک به صورت داشته باشید. اگر ماسک از صورت شما افتاد، به روی زمین بخزید و صورت خود را بپوشانید. سعی کنید به داور اطلاع بدهید.

✅ به هیچ دلیلی ماسک خود را در نیاورید.

✅  انگشت خود را از ماشه دور نگه دارید مگر اینکه قصد شلیک داشته باشید.

✅ تفنگ همیشه روی ضامن است مگر اینکه آماده‌ی بازی باشید.

✅ ضامن دستگاه را تا شروع بازی روشن نگه دارید.

✅ وقتی فاصله‌ی شما با حریف کمتر از ۳ متر است، می‌توانید به‌جای شلیک، از او بخواهید که تسلیم شود. چون شلیک از فاصله‌ی نزدیک دردناک است.

✅ اگر در فاصله نزدیک مجبور به شلیک هستید، به نقاطی مثل ماسک، کفش‌ها و پشت شلیک کنید. به پشت سر، پاها و ران شلیک نکنید.

✅ به یک حریف زیاد شلیک نکنید. یک‌بار برای نابودی و بار دوم برای اطمینان شلیک کنید. بیشتر از آن برای حریف شما چندان خوشایند نیست.

✅به حرف‌های داور گوش کنید.

 

 

 

ورزش پینت بال از کجا آمده است؟

 

اوایل دهه ی 1970 در وزارت کشاورزی امریکا ماشین هایی وجود داشت که عقب آنها پمپی متصل بود که رنگ را به مسافت های دور پرتاب می کرد و با این وسیله ، درخت هایی که باید قطع یا هرس می شدند ،علامت گذاری می کردند.

در حدود پانزده سال است که پینت بال به طور رسمی بازی میشود و 5 سال است که به کمیته بین المللی المپیک معرفی شده است تا در بازی های المپیک به عنوان ورزشی جدید وارد گردد فرم جدید پینت بال در حال بررسی درکمیته بین المللی المپیک تحت نام x-ball می باشد . از پینت بال به عنوان شطرنج زنده در جهان نام برده می شود.ورزش پینت بال در ایران از سال 1380 بنا نهاده شد. زمین ورزشی ماتریکس مجموعه ی ورزشی انقلاب اولین زمین ایرانی ژینت بال می باشد.این زمین بزرگ ترین زمین سر پوشیده در جهان می باشد .

 

 

 

تجهیزات و لوازم ورزش پینت بال:

 

تجهیزات پینتبال به نوع بازی بستگی دارند به عنوان مثال وودبال اسپیدبال یا سناریوبال و همین طور به میزان پولی که قرار است برای تجهیزات خرج شود. به هر حال هر بازیکن سه وسیلهٔ اصلی را باید داشته باشد که شامل :

 

✅ مارکر پینتبال که تفنگ پینتبال نیز نامیده می شود اولیه ترین وسیله بازی است که برای هدف قرار دادن بازکن تیم حریف توسط گلوله های رنگی قرار می گیرد. یک تفنگ باید دارای یک مخزن باشد که توسط ان از گلوله ها تغذیه شود که توسط یک کپسول هوا یا دی اکسد کربن یا گازهای دیگر برای شلیک شدن استفاده می کند.توپ های رنگی که برای نشان دادن اصابت استفاده می شود. توپ ها کپسول های گرد ژلاتینی حاوی پلیتیلن کلیکون هستند که مادهای رنگی غیر سمی است که قابل حل شدن در آب است. یفیت توپ ها به تردی انها ضخامت پوستشان و گردی انها بستگی دارد. توپ ها ی با کیفیت دارای پوستی نازک و کاملاً گرد با رنگی درخشان هستند که قابل مخفی شدن نباشند.

 

✅ ماسک یا عینک ایمنی:که تمام بازیکنان موظفند در تمام مدتی که در میدان بازی هستند برای حفاظت خود در برابر توپ ها استفاده کنند. ماسک ها به طور کامل از چشمها دهان گوشها و سوراخ بینی حفاظت می کنند.

 

 

زمین بازی پینت بال و قوانین آن چگونه است؟

 

✅  زمین مناسب برای ورزش پینت بال  شامل بسیاری از موانع طبیعی یا مصنوعی باشد که می توان انها را به صورت یک محیط خاص جنگلی یا شهری کرد و یا حتی می تواند شامل محتوایی تاریخی باشد. میدان های کوچکتر همانند زمین های اسپید بال یا زمین های مسابقات می تواند شامل موانع وسنگرهایی به صورت باد کردنی باشد. میادین تجاری می توانند شامل امکاناتی چون حمام مناطق تفریحی قفسه مسئول نگهداری وسایل پر کننده های مخازن های هوا و رستوران باشند.

 

✅  زمین مسابقه باید زمینی صاف و هموار به ابعاد 55×33 متر و در یک منطقه بدون شیب باشد، تا میزان حوادث را کاهش داده و کاملاً به وسیله توری مورد تأیید انجمن محصور گردد تا امنیت مسابقه را تضمین نماید. در زمین بازی حداقل 25 مانع به فاصله حداقل 5/1 متر از خطوط اطراف زمین قرار می گیرد.خطوط اطراف زمین بازی باید به گونه ای کشیده شود که به وضوح قابل دیدن بوده و حداقل 5/1 متر با تور اطراف زمین فاصله داشته باشد.

 

✅   ایستگاه پرچم حداقل 2 متر عرض داشته و در وسط مرزهای عرضی زمین قرار دارد.

 

✅  هیچ تیمی یا بازیکنی به هیچ وجه حق ایجاد تغییر در زمین بازی را نخواهد داشت.

 

✅  بازیکنان برای شرکت در مسابقه باید کارت شناسایی معتبر و مخصوص انجمن پینت بال ایران را داشته باشند. بازیکنان بایدبتوانند کارت شناسایی خود را در تمام مواقع ازجمله در زمین بازی ارائه دهند. هیچ بازیکنی بدون نشان دادن کارت شناسایی پیش از شروع بازی، اجازه شرکت در مسابقه را ندارد.

 

✅  فقط بازیکنانی که کارت شناسایی معتبر  مربوطه و اشخاصی که دارای مجوز رسمی هستند، مجازند وارد منطقه مجاز ورزشکاران شوند.

 

 

پینت بال دانیال

 

آدرس :اقدسیه، خیابان شهید سیاری (آجودانیه قدیم)، کوچه ۱۳ شرقی، انتهای کوچه، مجموعه میثاق

تلفن :02122810147

 

باشگاه پینت بال شهدای عودلاجان

 

آدرس :چهارراه سرچشمه، چهارراه سیروس، خیابان پامنار، کوچه حاجیها، کوچه مرادی، مجموعه ورزشی شهدای عودلاجان

تلفن :02133985053

همراه :09353502231

باشگاه پینت بال پرشان

 

آدرس :شهرك غرب بلوار فرحزادي انتهاي خ ايثار باغ الياسي درجه باشگاه 3

تلفن :22111624

ویژه اقایان

منطقه 2

پارک پینت بال شهاب

 

آدرس :شهرک امیرالمومنین، استان تهران

پارک پینت بال شهاب در مساحت 8000 متر مربع در ورزشگاه تختی از سال 1393 آغاز به کار کرده است.

 

قبل از آن از سال 1389 تا 1392 در زمینی واقع در میدان ونک فعالیت مینمود. پارک پینت بال از ساعت 6-24 شب در خدمت شما ورزشکاران عزیز میباشد. پارک پینت بال داری 4 زمین متفاوت میباشد که در حال حاضر فاز 1 و 2 آن به طور کامل به بهره برداری رسیده است. پارک پینت بال شهاب در فضای مشجر میزبان شما دوستدارن ورزش پر هیجان پینت بال میباشد.

 

تلفن:021 8803 5911

باشگاه پینت بال کوهستان

 

آدرس:خیابان شهید باهنر (نیاوران)، انتهای خیابان شهید صادقی قمی

 

– ویژه آقایان و بانوان
– امکان حضور به صورت خانوادگی
– هزینه هر بسته ۵۰ تایی گلوله ۸۰۰۰ تومان
– مناسب برای افراد با قد بالای ۱۵۰سانت و سن بالای ۱۲ سال
– در گروه‌های حداقل ۱۰ نفر و حداکثر ۲۰ نفر
– ماسک،مارکر،جلیقه،سربند،دستکش،محافظ گردن
– امکانات Protection و محافظت از تمام بدن منحصر به فرد و مطابق با استانداردهای جهانی
– بعد از هر بازی تمامی تجهیزات، اعم از لباسهای یک تکه جنگلی، دستکش و گردنبند و ماسک، توسط دستگاههای پیشرفته Laundry کاملاً شستشو، تمیز و بهداشتی ارائه می‌گردد.

– هزینه پارکینگ هر ماشین ۲۰۰۰ تومان
– زمین پینت بال کوهستان بصورت Fun و سرباز (Outdoor) کاملاً طبیعی در یکی از بهترین نقاط شمالی شهر تهران دائر گردیده است. وسعت این زمین ۲۵۰۰ متر مربع می‌باشد که در نوع خود بینظیر است. موانع موجود داخل زمین به دلیل موقعیت جغرافیائی کاملاً طبیعی و بصورت جنگلی، سنگرسازی شده است.

 

تلفن:۲۶۱۱۷۰۲۶

باشگاه تهران پینتبال

 

آدرس: انتهای اتوبان صیاد شمال – خیابان صنایع

مدیریت :جناب آقای نیما زمردی

تلفن همراه:09128995697 – 09356207111

باشگاه پینت بال تکاوران

 

آدرس :رباط کریم، جاده نطامی پرندک، .بعد پادگان02، جنب مرکز اموزش تکاور شبان نزاجا (33قدیم)

تلفن همراه :09128995697

مدیریت :جناب سروان محمد معین یوسفی

باشگاه لیزر تگ آریو 2 (تهران)

 

آدرس :پارک ارم، مجموعه قلعه سحر آمیز

مدیریت :جناب آقای علوی

تلفن همراه:09128995697

باشگاه پینت بال یورش

 

آدرس :شهرری، زمان اباد، خیابان ورزشگاه، باشگاه پنت بال یورش

تلفن همراه:09356207111

مدیریت : مهدی عربی

باشگاه پینت بال البرز

 

آدرس :اتوبان تهران – کرج ، شهرک جهانما

مدیریت : جناب آقای خانی

شماره همراه :09128995697 – 09356207111

باشگاه پینت بال عودلاجان تهران

 

آدرس :تهران – خیابان چهار راه سرچشمه – چهار راه سیروس – خیایان پامنار – سمت راست – کوچه حاجی ها -بازارچه عودلاجان – کوچه حکیم – باشگاه پینت بال عودلاجان

تلفن همراه :09356207111

مدیریت:جناب آقای مسعود راموزی

باشگاه پینت بال رازی (کانیمانگا)

 

آدرس :تهران – بین میدان قزوین و رازی

تلفن همراه :09356207111

مدیریت :جناب آقای حسین زاده

باشگاه پینت بال هنگام

 

آدرس :اتوبان همت شرق بعد از خروجی خ هنگام

 

** سانس ویژه آقایان به صورت مجزا
** سانس ویژه بانوان به صورت مجزا
*** سانس خانوادگــــــی
. رختکن مجـــزا برای آقایان و بانوان
. ارایه تجهیزات پينت بال به طور کامل ( لباس ، اسلحه ، کلاه ، ماسک ، جلیقه ، دستکش)
. حداقل نفرات برای استفاده 8 نفر ، حداکثر 16 نفر .

 

مدیریت:جناب آقایی پاشایی

تلفن همراه :09128995697 – 09356207111

باشگاه پینت بال شایراد

 

آدرس :تهران – مجموعه ورزشی آزادی

تلفن همراه :09128995697

 

-امکان استفاده بانوان و آقایان به صورت خانوادگی
– رختکن مجزای خانم ها و آقایان
-حداقل تعداد نفرات برای بازی 10 نفر و حداکثر 22 نفر می باشد.
– سیستم صوتی مدرن با پخش موزیک برای اولین بار در ایران وسیستم بخار در محوطه بازی
– نورپردازی بسیار عالی و مجهز در شب
– داوران مجرب
– تجهيزات ویژه و استاندارد:تجهیزات جلیقه، دستکش مخصوص،گردن پوش، لباس مخصوص، ماسک و روسری مخصوص خانم ها
– پارکینگ مجزا مجهز به دوربين مدار بسته

 

مدیریت : آقایان اشرفیـان و افشـــار

باشگاه پینت بال چیتگر

 

آدرس : پارک جنگلی چیتگر .

تلفن  همراه :09128995697

مدیریت : آقای روح اله موسوی

ويژگي ها:
** سانس ویژه آقایان
** سانس ویژه بانوان
***سانس خانوادگـــــــــی
. رختکن مجـــزا برای آقایان و بانوان
. زمین چمن مصنوعـــی وبانکر بادی
. ارایه تجهیزات پينت بال به طور کامل ( لباس ، اسلحه ، کلاه ، ماسک ، جلیقه ، دستکش ، روسری برای بانوان)
. حداقل نفرات برای استفاده 8 نفر ، حداکثر 22 نفر

باشگاه پینت بال سرپوشیده انقلاب

 

آدرس :ولیعصـر، بالاتر از میردامـاد، ابتدای بزرگراه نیایش، بعد از خـروجی کردستان، مجموعه ورزشی انقلاب، سالن پینت بال

تلفن:88467605

همراه:09128995697

 

باشگاه پینت بال برج میلاد

 

آدرس: تهران -اتوبان حکیم غرب

 

 مساحت زمین چمن مصنوعی پینت بال برج میلاد تهران که در ضلع جنوب غربی برج واقع شده است، ۱۵۰۰ متر مربع می باشد.
ويژگي ها:
سانس ویژه آقایان
سانس ویژه بانوان (داور خانم با هماهنگی قبلی)
** سانس خانوادگی با اریه مدارک شناسایی
. رختکن مجـــزا برای آقایان و بانوان
. زمین چمن مصنوعـــی و قلعه سنگی
. ارایه تجهیزات پينت بال به طور کامل ( لباس ، اسلحه ، کلاه ، ماسک ، جلیقه ، دستکش ، روسری برای بانوان)
. حداقل نفرات  10نفر ، حداکثر 18 نفر .
. با حضور محمد عباس زاده بازیکن تیم ملی پینتبال

 

تلفن همراه :09128995697

مدیریت:آقایان عباس زاده و مرادی

باشگاه پینت بال اسنایپر

 

آدرس:تهران اتوبان ستاری شمال به جنوب، بعد از پل همت، بلوار لاله، خیابان مجاهدکبیر شمالی، لاله سوم، جنب اتوبان

 

برای گذروندن اوقات پرخاطره و هیجان انگیز تو محدوده غرب تهران، باشگاه اسنایپر توی اتوبان ستاری رو بهتون پیشنهاد می کنیم.
شما می تونین همراه دوستانتون یا خانواده، پینت بال بازی کنین و خاطره های هیجان انگیز داشته باشین.
محیط این باشگاه کاملا شاد و پرنشاطه و حین بازی ، مربی، داور و ناظر شما و گروهتون رو راهنمایی و همراهی می کنن.
از جذابیت های دیگه اسنایپر پخش موزیک و باران لیزر در شبه که چاشنی هیجان این بازی رو چندین برابر می کنه.

 

تلفن:02144486989

همراه:09126028953

باشگاه پینت بال دلتا

 

آدرس: ایران – تهران – تهران پونک، انتهای خیابان میرزا بابایی، نبش ستاری

 

شما تو این باشگاه می تونین یکی از پرهیجان ترین ورزش هارو همراه با دوستانتون تجربه کنین. بازی پینت بال به این صورته که دو تیم شامل ۴ – ۸ نفر با تقنگ های مخصوص و تیرهای رنگی در مقابل هم قرار میگیرن، و به سمت همدیگه تیراندازی میکنن! مدل های بازی متفاوته اما یکی از رایج ترین نوع بازی اینه که، اگه تیر خوردین باید زمین مسابقه رو ترک کنین.

 

تلفن:02144484861

02144484862

باشگاه پینت بال و لیزرتگ پرواز

 

آدرس: تهران سعادت آباد، میدان کتاب، سه راه فرحزاد، زیر پل گلدیسان (یادگار امام)

 

اکثرا که با پینت بال آشنایی دارین و اما لیزرتگ …
لیزرتگ هم نوعی مبارزه است که به جای پرتاب رنگ از اسلحه های لیزری استفاده میشه.
موقع انجام وزش لیزرتگ نه تنها بسیاری از عضلات اسکلتی بدن رو بکار میندازیم بلکه حالت آماده باش رو در بدن ایجاد نموده و سطح ترشح بسیاری از هورمون ها نظیر آدرنالین بالا می ره، که این امر دارای تاثیر مستقیم بر روی افزایش جریان خون و کارایی قلب، افزایش سطح بینایی و نیز استقامت بدن میشه.

 

تلفن همراه :09355994083

باشگاه پینت بال هرمس

 

آدرس:تهران یادگار شمال، بعد از فرحزاد، ورودیه اثارگران شمالی، انتهای برادران، کوهسار دهم، بن بست مزرعه، قطعه ۳

 

هیجان و لذت فوق العاده رو با بازی در کنار دوستان یا خانوادتون حتما تو باشگاه هرمس تجربه کنین.
چون اینجا یه فضای بزرگ و سرسبز داره که هیجان بازی رو چندبرابر می کنه. کافی شاپ این مجموعه هم داخل اتوبوسه که برای مخاطب ها خیلی جالبه، پس برای آخرهفته به این باشگاه سر بزنین و لذت ببرین.

 

تلفن:02122116406

همراه:09392257177

باشگاه پینت بال سورن

 

آدرس :آدرس: ایران – تهران – تهران تهرانسر، بلوار گلها، بلوار یاس، ابتدای خیابان فجر

 

باشگاه پینت بال سورن اولین باشگاه با چمن تخصصی در ایران

 

تلفن :02144568629

همراه:09122976530

لطفا نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

من با این شرایط موافق هستم .

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

لیزری

 

باشگاه دفاع شخصی

کلاس دفاع شخصی

شارژ کارتریج

شارژ کارتریج,تعمیرات پرینتر

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

روانشناس خوب در تبریز

کارتریج ایرانی پردیس

دفاع شخصی کاربردی

کلاس دفاع شخصی

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

 

بالا