تاثیر کلمات کلیدی در سئو
کلمات کلیدی در سئو
کلمات کلیدی در سئو مهمترین عامل بهینهسازی در همه موتورهای جستجو به حساب میآیند. چنانچه میخواهید اولین قدم را در تولید محتوا، درست بردارید باید در انتخاب کلمه کلیدی بسیار دقت کنید. اگر در اولین قدم شکست بخورید مسیر را برای خود ناهموار کرده و فقط وقت و هزینهای را هدر دادهاید. اما نگران نباشید ما با شما هستیم تا جلوی شکستتان را بگیریم!
راههای متعددی برای انتخاب درست کلمه کلیدی وجود دارد که میتوان با کمک آنها فهمید چه کلماتی بیشترین بازدید را دارد، یا چه کلماتی برای موتور جستجو محبوبیت بالایی دارد و…
برای اینکه تاثیرات کلمات کلیدی در سئو را مشاهده کنید و درست انتخاب کنید، آموزش امروز را حتما دنبال کنید…
1- انتخاب کلمه کلیدی درست برای بهینهسازی
یکی از روشهای بسیار ساده، نوشتن کلمه کلیدی در نوار جستجو است. با وارد کردن آن میتوانید نتایجی که برای کلمه موردنظر وجود دارد را مشاهده کنید. آن کلمهای که بیشترین نتیجه را به خود اختصاص داده یعنی دارای طرفداران بیشتری است و باید رقابت را برای آن آغاز کنید.
نکته مهم: اگر برای انتخاب کلمه کلیدی خود تردید دارید با وارد کردن کلمه اول میتوانید، کلمات کلیدی پیشنهادی گوگل را مشاهده کنید:
همانطور که ملاحظه میکنید کلمات پیشنهادی گوگل به شما مشخص شده است.
این موضوع خود تاثیرات کلمات کلیدی در سئو را نشان میدهد و نیاز است که به آن به صورت جدی پرداخته شود.
2- تراکم کلمات کلیدی
یکی دیگر از تاثیرات کلمات کلیدی در سئو به مبحث تراکم کلمه کلیدی برمیگردد. پس از اینکه کلمه کلیدی خود را انتخاب کردید، نوبت به تولید محتوا پیرامون آن میرسد. در محتوا به تراکم کلمه کلیدی باید دقت شود. اینکه به چه میزان و چه تعدادی باید در یک محتوا مورد استفاده قرار گیرد. در واقع کلمات کلیدی در چند بخش باید موجود باشند:
- عنوان محتوای مورد نظر
- داخل محتوا
- در یکی از تیترهای محتوا
- داخل آدرس
عنوان خود را به گونهای انتخاب کنید که کلمه کلیدی در آن قرار گیرد و دارای جذابیت ویژهای برای کاربر باشد.
تاثیر کلمات کلیدی در سئو در بخش محتوای شما نیز مشخص است. با توجه به تعداد کلمههایی که برای محتوا در نظر میگیرید باید تعداد کلمات کلیدی یا همان تراکم آن را مشخص کنید. به عنوان مثال در ویرایشگر وردپرس، محتوا با تعداد کلمات مشخص میشود. هر 300 کلمه از محتوای شما باید شامل 4 الی 5 کلمه کلیدی باشد. به همین نسبت میتوانید کلمات کلیدی خود را جایگذاری کنید.
نکته مهم: کلمه کلیدی موجود در تیتر (Heading) را جزء شمارش کلمات موجود در محتوا به حساب نیاورید.
اما ما چگونه کلمه کلیدی را در آدرس وبسایت خود به کار ببریم؟
آدرس وبسایت ما همان نامک یا کلمهای است که به دنبال آدرس اصلی میآید (مانند http://yoursite.com/keywords). شما میتوانید برای این بخش از همان کلمه کلیدی استفاده کنید و آن را به صورت فارسی در انتهای آدرس مشاهده کنید.
دو موردی که برای تاثیر کلمات کلیدی در سئو گفته شد تمام آن چیزی است که باید مورد توجه قرار داد. چنانچه این بخش را جدی بگیرید بخش بزرگی را پوشش دادهاید.
وردپرسیها افزونه Yoast Seo را میشناسند. این افزونه را میتوان جزء بهترینها در سئو دانست. پس اگر از این افزونه استفاده میکنید در ادامه به جایگاه کلمات کلیدی در آن نگاهی میاندازیم.
کلمات کلیدی در Yoast SEO
اگر جایگاه کلمات کلیدی در سئو را به درستی تشخیص ندهید، این افزونه به شما اخطار میدهد. به عنوان مثال میخواهیم یکی از مطالب خود را برای این افزونه مورد بررسی قرار دهیم.
کلمه کلیدی انتخاب شده: مطالب محبوب در وردپرس
عنوان آموزش: نمایش مطالب محبوب در وردپرس با Popular widget (همانطور که مشاهده میکنید عنوان مقاله دارای کلمه کلیدی است.)
تعداد کلمات موجود در محتوا: 743 کلمه و 11 بار تکرار کلمه کلیدی در آن
عنوان سئو: کلمه کلیدی باید در اول قرار گیرد و بقیه توضیحات پس از آن وارد شود.
نامک: همان ادامه آدرس وبسایت است. میتوانید به همان صورت کلمه کلیدی فارسی قرار دهید تا امتیاز این بخش را نیز کسب کنید.
توضیحات متا: در این بخش نیز قبل از وارد کردن هر توضیحی برای اینکه تاثیر کلمات کلیدی در سئو کامل شود، اول کلمه کلیدی را وارد کنید.
کلمه کلیدی کاربردی: همان کلمه کلیدی شما است.
با وارد کردن اطلاعات گفته شده در این بخش تاثیرگذاری کلمات کلیدی در سئو را افزایش میدهید و در نتیجه اگر به درستی عمل کنید به رتبه خوبی در گوگل و موتورهای جستجو دست مییابید.