الگوریتم های سئو|قوانین دیده شدن سایت

الگوریتم های سئو|قوانین دیده شدن سایت

الگوریتم های سئو|قوانین دیده شدن سایت|نکات مهم رتبه بندی وب سایت در گوگل

۲۰۰ فاکتور مهم رتبه بندی وب سایت در گوگل

اگر راجع به سئو و بهینه سازی موتورهای جستجوگر مطالعه کرده باشید، به احتمال زیاد می دانید که گوگل هم اکنون از 200 عامل مهم رتبه بندی در الگوریتم های خود استفاده می کند. این فاکتورها چه چیزی هستند و چه تاثیری بر روی رتبه سایت دارند؟

 

در این مقاله از وبسایت امور قصد داریم لیست کاملی از این عوامل و فاکتورها را ارائه کنیم. برخی از این فاکتورها تایید شده اند و برخی بحث برانگیزند. اما همه این عوامل را به طور کامل بیان خواهیم کرد. پس همراه ما باشید.

 

عوامل مهم در رتبه گوگل یک دامنه

 

 

طول عمر دامنه

 

مت کاتز در این باره می گوید:

تفاوت دامنه ای که شش ماه از زمان ثبت آن می گذرد با دامنه ای که یکساله است چندان زیاد نیست.

به عبارت دیگر، گوگل به سن دامنه اهمیت می دهد، اما میزان اهمیت آن زیاد نیست.

 

کلمات کلیدی که در ادامۀ دامنه ظاهر می شوند

 

استفاده از این گزینه شاید مانند گذشته تاثیر زیادی نداشته باشد اما داشتن کلمات کلیدی مناسب در دامنه هنوز هم به عنوان یک سیگنال مرتبط عمل می کند. مهم تر از همه این است که موتورهای جستجو کلمات کلیدی که در نام دامنه وجود دارند را به صورت برجسته نمایش می دهند.

 

کلمات کلیدی به عنوان اولین کلمه در دامنه

دامنه هایی که با کلمات کلیدی مرتبط با فعالیت خود آغاز می شوند نسبت به دامنه هایی که هیچ کلمه کلیدی در خود ندارند یا کلمۀ کلیدی شان در آخر یا وسط دامنه است، یک سرو گردن بالاتر هستند.

 

مدت زمان ثبت دامنه

یکی از کارشناسان گوگل بیان می کند:

دامنه های با ارزش اغلب برای چندین سال مورد استفاده قرار می گیرند در حالیکه دامنه های کم ارزش به ندرت بیش تر از یکسال استفاده می شوند. بنابراین زمانی که یک دامنه در آینده منقضی شود، این انقضا به عنوان یک فاکتور در مشروعیت دامنه شناخته خواهد شد.

 

کلمات کلیدی در نام زیر دامنه

تحقیقات وب سایت MOZ در سال 2011 نشان داده است کلمات کلیدی موجود در نام ساب دامین (زیر دامنه) می تواند رتبه بندی سایت را افزایش دهد.

 

 

تاریخچه دامنه

گوگل سابقۀ تاریخی سایت هایی که در طول دوره ای دارای مالکیت مختلف بوده اند یا افت متعددی را تجربه کرده اند را دوباره از نو تنظیم می کند. همین امر موجب می شود لینک هایی که به دامنه ارجاع داده می شود خنثی گردد.

 

EMD یا دامنۀ دقیقاً همتا

این واژه مخفف Exact Match Domain (دامنه دقیقا همتا) است. به این معنی که دامنۀ یک سایت دقیقاً همان کلمۀ کلیدی مورد هدف باشد، مثلاً Seo.com. این گونه دامنه ها نیز به گونه ای متفاوت عمل می کنند.

اگر سایت با کیفیت باشد این گزینه می تواند مفید باشد. اما اگر در سایت های کم کیفیت رخ دهد می تواند نسبت به به روزرسانی EMD آسیب پذیر باشد. مت کاتز در سال 2012 در این باره گفت:

تغییرات جزئی تدارک دیده شده در الگوریتم گوگل از میزان نمایش دامنه های دقیقاً همتای بی کیفیت در نتایج جستجوی گوگل خواهد کاست.

 

 

 

اطلاعات WhoIs خصوصی در مقابل عمومی

همان طور که می دانید WhoIs سایتی است که از طریق آن می توانید صاحب یک دامنه را شناسایی کنید. اطلاعات WhoIs های پرایوت ممکن است نشانگر این موضوع باشد که صاحبان این دامنه ها چیزی برای مخفی کردن داشته باشند. مت کاتز در این باره می گوید:

زمانی که اطلاعات WhoIs آنها را بررسی کردم، همه آنها دارای سرویس محافظت خصوصی بودند. این پرایوت کردن اکانت WhoIs به خودی خود چیز بدی نیست. اما زمانی که فاکتورهای متعددی را کنار یکدیگر قرار دادید، ممکن است کمی غیر عادی به نظر برسد.

 

جریمه شدن مالک دامنه

اگر گوگل شخص خاصی را به عنوان اسپمر شناسایی کند سایر سایت هایی که متعلق به این شخص است را با دقت بیشتری مورد بررسی قرار خواهد داد و این امر می تواند در رتبه بندی سایت در گوگل موثر باشد.

دامنه سطح بالای کد کشوری

داشتن دامنۀ سطح بالای کشوری (همچون .ir) رتبه سایت برای آن کشور خاص را بهبود می بخشد اما توانایی سایت برای رتبه بندی جهانی را محدود می سازد.

 

فاکتورهای مرتبط با صفحه

 

 

کلمه کلیدی در تگ عنوان

تگ عنوان دومین بخش مهم محتوای سایت است (در کنار محتوای صفحه). بنابراین استفاده مناسب از آن می تواند یک سیگنال قوی سئوی On-Page برای گوگل ارسال کند.

 

تگ عنوانی که با کلمه کلیدی آغاز می شود

بر اساس داده های حاصل از سایت MOZ، تگ عنوانی که با کلمات کلیدی آغاز می شود بهتر از تگ عنوان هایی که کلمات کلیدی را در انتهای خود قرار داده اند عمل خواهد کرد:

 

 

کلمه کلیدی در تگ توضیحات

این هم نشانه ای دیگر برای مرتبط بودن وب سایت است. این گزینه در حال حاضر این نکته اهمیت چندانی ندارد، اما در هر صورت باعث ایجاد تفاوت می شود.

کلمه کلیدی که در تگ H1 ظاهر می شود

تگ های H1 دومین تگ عنوانی هستند که نشانه های مرتبط بودن فعالیت و موضوع یک سایت را برای گوگل ارسال می کنند. این نتایج بر اساس مطالعات انجام شده زیر به دست آمده است:

 

 

کلمه کلیدی عبارتی است که به طور مکرر در داخل متن استفاده شده است

استفاده از یک کلمه کلیدی به طور مکرر در داخل متن یک پُست می تواند به عنوان یک سیگنال مرتبط بودن عمل کند و موضوع فعالیت یک سایت را به گوگل بفهماند.

طول محتوا

محتوایی که کلمات بیشتری دارد بالطبع، طیف وسیع تری از یک موضوع را پوشش دهد و به احتمال زیاد نسبت به مقالات کوتاه و سطحی ارجحیت دارد. SERPIQ دریافته است که طول محتوا با موقعیت سایت در نتایج جستجوی گوگل مرتبط است:

 

 

چگالی کلمات کلیدی

چگالی کلمه کلیدی، در واقع تعداد دفعاتی است که یک کلمۀ کلیدی در متن یک صفحه قرار گرفته است. اگرچه این گزینه مانند گذشته از اهمیت بالایی برخوردار نیست اما گوگل هنوز هم در برخی از مواقع از چگالی کلمات کلیدی برای تعیین موضوع سایت استفاده می کند. بهتر است بدانید استفاده بیش از حد از آن می تواند به سایت شما آسیب بزند.

 

مفهوم نهفته در کلمات کلیدی موجود در محتوا (LSI)

این گزینه به موتورهای جستجو کمک می کند معنی واقعی کلماتی که بیش از چند معنی دارند را به دست آورند. به عنوان مثال کلمۀ Apple که هم نام بزرگترین برند کامپیوتری جهان است و هم نام یک میوه. حضور/ عدم حضور LSI به احتمال زیاد به عنوان نشانه کیفی محتوا عمل می کند.

 

وجود کلمات کلیدی LSI در تگ عنوان یا توضیحات

همانند محتوای صفحه، کلمات کلیدی LSI در تگ عنوان یا تگ توضیحات می تواند به گوگل کمک کند تفاوت بین کلمات مترادف را تشخیص دهد. این گزینه نیز نشان دهنده مرتبط بودن است.

سرعت بارگذاری صفحات از طریق HTML

هر دو موتور جستجوی گوگل و بینگ از سرعت بارگذاری صفحات سایت به عنوان عامل مهمی در رتبه بندی استفاده می کنند. عنکبوت های موتور جستجو می توانند با دقت زیادی سرعت بارگذاری صفحات سایت شما را بر اساس کدهای موجود در آن و حجم فایل‌ها تخمین بزنند.

محتوای تکراری

محتوای یکسان در یک سایت (حتی اگر کمی اصلاح شده باشد) می تواند تاثیر منفی بر روی نمایش محتوا در موتورهای جستجوگر داشته باشد.

 

Rel=Canonical (نامتعارف بودن)

اگر این گزینه به درستی به کار رود، اجازه نمی دهد که گوگل صفحات سایت شما را به عنوان محتوای تکراری در نظر بگیرد.

 

سرعت بارگذاری صفحات سایت در گوگل کروم

گوگل ممکن است از داده های کاربری کروم برای مدیریت بهتر مدت زمان بارگذاری سایت استفاده کند. استفاده از CDN و سایر موارد غیر مرتبط با HTML می تواند سیگنال های ارتباطی را افزایش دهد.

بهینه سازی تصاویر

تصاویری که بر روی صفحات سایت قرار می گیرد از طریق نام فایل، متن Alt، عنوان، توضیحات و سایر موارد سیگنال های مرتبط مهمی را به موتورهای جستجو ارسال می کنند.

 

تاخیر در به روزرسانی محتوای سایت

به روزرسانی های جدید الگوریتم گوگل، اهمیت زیادی به محتوای تازه به روز شده می دهند. به خصوص محتواهایی که در جستجوها به زمان حساس هستند (محتوایی که در یک برهه زمانی خاص بیشتر مورد جستجو قرار می گیرند.

این نوع محتواها باید به روزرسانی سریعی داشته باشند). گوگل اهمیت زیادی برای این عامل قائل است و تاریخ آخرین به روزرسانی را برای برخی صفحات نشان می دهد:

 


مقدار به روزرسانی محتوا

اهمیت ویرایش ها و تغییرات نیز به عنوان فاکتور جدید بودن مطلب شناسایی می شوند. افزودن یا حذف کامل بخشی از محتوا، نسبت به تغییر یک یا چند کلمه به روزرسانی چشمگیرتری محسوب می شود.

سابقۀ به روزرسانی صفحات

صفحات سایت هر چند وقت یکبار به روزرسانی شده است؟ روزانه، هفتگی یا هر 5 سال یکبار؟ به روزرسانی مکرر صفحات سایت نیز نقش مهمی در رتبه بندی وب سایت دارد.

برجستگی کلمات کلیدی

به کار برد کلمات کلیدی مرتبط در 100 کلمه اول موجود در صفحه می تواند نشانه مرتبط بودن سایت یا کلمه کلیدی انتخابی می باشد. برجستگی کلمه کلیدی در واقع به قرارگیری کلمه کلید درون تگ عنوان، تگ H1، H2 و متا دسکریپشن بستگی دارد.

کلمات کلیدی در تگ های H2 ، H3

به کار بردن کلمات کلیدی در این تگ ها می تواند نشانه کوچک و ضعیفی از مرتبط بودن سایت با کلمه کلیدی انتخابی باشد باشد. سایت MOZ در این باره جدول زیر را ارائه داده است:

 

 

ترتیب قرار گیری کلمات کلیدی

ترتیب قرار گیری کلمات کلیدی در محتوای یک صفحه می تواند بر روی رتبه بندی بهتر سایت تاثیر بگذارد. به عنوان مثال جستجویی با عنوان روش های اصلاح موی گربه را در نظر بگیرید.

صفحاتی که با عبارت روش های اصلاح موی گربه بهینه سازی شده اند رنک بهتری نسبت به سایت هایی خواهند داشت که با عبارت کلیدی چگونه موی گربۀ خود ر ا اصلاح کنیم بهینه سازی شده اند. به همین خاطر نیزKeyword Rresearch (تحقیق در مورد کلمات کلیدی) بسیار مهم است.

 

کیفیت لینک های خروجی

بیشتر سئوکاران فکر می کنند که لینک کردن به سایت هایی با اتوریتی بالا به ارسال سیگنال های اعتماد به گوگل کمک می کند.

 

موضوع لینک های خروجی

بر اساس یافته های سایت MOZ، موتورهای جستجوگر ممکن است از محتوای سایتی که شما به آن لینک داده اید به عنوان سگینال برای یافتن موضوع سایت شما استفاده کند. به عنوان مثال؛ اگر صفحه ای دارید که در مورد خودروست، لینک دادن به صفحات مرتبط با سینما مفید نخواهد بود.

دستور زبان و املا

به کارگیری صحیح گرامر و املا یکی از نشانه های کیفیت است. هرچند که مت کاتز در سال 2011 این موضوع را به طور کامل تایید نکرد.

محتوای غیر کپی

آیا محتوایی که در سایت و صفحات شما قرار دارد اصلی و توسط خودتان تولید شده است؟ اگر از یک سایت ایندکس شده کپی شده باشد نمی تواند همچون محتوای اصلی و ارجینال رتبه ای برایتان به همراه داشته باشد.

 

محتوای تکمیلی مفید

بر اساس راهنمای رتبه بندی گوگل، محتوای تکمیلی مفید یکی از مواردی است که کیفیت سایت و صفحات آن را به خوبی نشان می دهد. استفاده از مبدل های ارز، ماشین حساب بهره وام و دستورالعمل های تعاملی نمونه هایی از محتوای تکمیلی مفید محسوب می شوند.

تعداد لینک های خروجی

استفاده بیش از حد از لینک های خروجی dofollow می تواند تاثیر منفی بر روی رتبه سایت داشته باشد.

 

عناصر چند رسانه ای

استفاده از تصاویر، فیلم و سایر عناصر چند رسانه ای می تواند نشان دهندۀ کیفیت بالای محتوای شما باشد.

تعداد لینک های داخلی به یک صفحه

تعداد لینک های داخلی در یک صفحه نشان دهنده اهمیت مرتبط بودن آن به سایر صفحات سایت است.

کیفیت لینک های داخلی یک صفحه

لینک های داخلی از صفحات معتبر برای یک دامنه، تاثیر بسیار قوی نسبت به صفحاتی که پیج رنک ندارند یا پیج رنک آنها ضعیف است، دارد.

لینک های شکسته

داشتن لینک های شکسته بسیار بر روی یک صفحه ممکن است نشان دهنده یک سایت نادیده گرفته شده یا رها شده باشد. راهنمای رتبه بندی گوگل از لینک های شکسته برای ارزیابی کیفیت صفحه اصلی استفاده می کنند.

سطح خواندن

هیچ شکی نیست که گوگل سطح خواندن صفحات یک سایت را تخمین می زند. در واقع، گوگل معمولا وضعیت سطح خواندن را برای سایت ها ارائه می دهد:

 

 

اما کاری که گوگل با این اطلاعات انجام می دهد واضح و روشن نیست. برخی از افراد معتقدند که سطح خواندن مبتدی به رتبه بندی بهتر سایت کمک می کند زیرا همۀ مردم می توانند آن را مطالعه کنند. اما برخی دیگر این تئوری را رد می کنند.

لینک های وابسته

لینک های وابسته به تنهایی آسیبی به رتبه بندی سایت شما وارد نمی کنند. اما اگر تعداد این لینک ها زیاد باشد، الگوریتم گوگل توجه دقیق تری به سایر سیگنال های کیفیت می کند تا مطمئن شود شما یک سایت وابسته نیستید.

خطاهای HTML / اعتبار W3C

تعداد زیاد خطاهای HTML یا برنامه نویسی نامرتب ممکن است نشان دهنده یک محتوای ضعیف باشد. موضوع بحث برانگیز این است که بیشتر سئوکاران معتقدند اعتبار W3C یک سیگنال کیفیت ضعیف است.

 

اعتبار دامنۀ صفحه میزبان

اگر همه موارد یکسان باشد، صفحه ای که بر روی یک دامنه معتبر قرار گرفته است رتبه بالاتری نسبت به صفحاتی که در دامنه های کم اعتبار قرار گرفته اند خواهد داشت.

پیج رنک صفحات سایت

کاملا مرتبط نیست اما به طور کلی پیج رنک بالای صفحات به رتبه بندی بهتری منجر می شود.

طول URL

مجله موتورهای جستجو بیان می کند که طولانی بودن بیش از حد URL ممکن است به دیده شدن شما در موتورهای جستجو آسیب بزند.

مسیر URL

صفحه ای که به صفحه اصلی وب سایت نزدیک است ممکن است اعتبار بیشتری داشته باشد.

 

ویراستاران انسانی

اگرچه این گزینه هرگز تایید نشده است اما گوگل حق انحصاری یک پتنت را دارد که به ویراستاران انسانی اجازه می دهد بر روی SERP تاثیر داشته باشند.

دسته بندی صفحات سایت

طبقه ای که صفحه سایت در آن ظاهر می شود یک سیگنال مرتبط است. صفحه ای که بخشی از یک طبقه بندی مرتبط است نسبت به صفحاتی که در طبقه بندی غیر مرتبط قرار گرفته است، امتیاز مرتبط بودن بیشتری کسب خواهد کرد.

تگ های وردپرس

تگ ها تنها برای وردپرس نشانه مرتبط بودن هستند. بر اساس سایت Yoast.com:

تنها روش برای بهبود سئوی سایت، مرتبط کردن یک بخش از محتوا به قسمت های دیگر است. همچنین مرتبط بودن گروهی از نوشته ها به یکدیگر بسیار مهم خواهد بود.

 

کلمه کلیدی در URL

این گزینه نیز یک سیگنال مهم در رتبه بندی سایت است.

 

رشته URL

طبقه بندی در رشته های URL توسط گوگل خوانده می شود و می تواند در درک بهتر گوگل از موضوع محتوای سایت کمک کند:

 

منابع و مراجع

استناد به منابع و مراجع، همانگونه که در مقالات پژوهشی صورت می گیرد، ممکن است نشانه کیفیت بالای سایت باشد.

راهنمای کیفیت گوگل می گوید که بازدیدکنندگان باید بر روی منابع موجود در یک صفحه خاص دقت بیشتری داشته باشند. موضوع باید تخصصی و نیز معتبر باشد. با اینحال گوگل استفاده کردن از لینک های خارجی به عنوان یک فاکتور رتبه بندی را رد می کند.

فهرست های شماره دار و نشان دار شده

این لیست ها کمک می کند محتوای سایت برای مطالعه خوانندگان شکسته شود. این گزینه به کاربر پسند بودن محتوا کمک می کند. گوگل نیز محتوایی با شماره ها و نشانه ها را ترجیح می دهد.

اولویت صفحه در نقشه سایت

اولویتی که به یک صفحه از طریق فایل Sitemap.xml داده می شود ممکن است بر روی رتبه بندی تاثیر بگذارد.

لینک های خروجی بیش از حد

این گزینه قبلا ذکر شده است. برخی از صفحات به لینک های بسیاری راه دارند و همین امر موجب مبهم شدن و پرت شدن حواس از محتوای اصلی شود.

تعداد کلمات کلیدی فرعی برای رتبه بندی سایت

اگر سایت دارای رتبه بندی های دیگری برای کلمات مختلف باشد، ممکن است نشان دهنده کیفیت محتوا باشد.

عمر صفحه

اگرچه گوگل محتوای تازه را ترجیح می دهد، یک صفحه قدیمی که به طور منظم به روز رسانی می شود ممکن است کارایی بهتری نسبت به یک صفحۀ جدید داشته باشد.

صفحه بندی کاربرپسند

در دستورالعمل کیفیت گوگل آمده است که:

صفحه بندی صفحات با کیفیت بالا باعث می شود محتوای اصلی بلافاصله قابل رویت باشد.

 

دامنه های پارک شده (Parked Domains)

به روزرسانی گوگل در دسامبر سال 2011 نشان می دهد که دیده شدن دامنه های پارک شده در موتورهای جستجو کاهش یافته است.

محتوای مفید

گوگل می تواند بین محتوای با کیفیت و مفید تمایز قائل شود.

 

فاکتورهای مرتبط با سایت

 

محتوایی که ارزش و بینش منحصر به فردی ارائه می کند

گوگل بیان کرده است سایت هایی را که محتوای با ارزش، جدید و مفیدی را ارائه نمی کنند از لیست خود حذف می کند. خصوصاً سایت هایی که وابسته هستند.

صفحه ارتباط با ما

اسناد کیفیت گوگل بیان می کند که آنها سایت هایی را ترجیح می دهند که از روش های مختلفی برای برقراری تماس با مشتریان استفاده می کنند. اگر اطلاعات تماس با اطلاعات موجود در WhoIs منطبق باشد، پاداشی برایتان در نظر می گیرد.

 

اعتماد دامنه/ رتبه اعتماد

اعتماد یا اعتبار یک سایت (که بر اساس تعداد لینک های داده شده از سایت های معتبر اندازه گیری می شود) یک فاکتور مهم در رتبه بندی گوگل است.

معماری سایت

معماری خوب در یک سایت به گوگل کمک می کند محتوای شما را به خوبی سازمان دهی کند.

به روزرسانی های سایت

اینکه سایت شما هر چند وقت یکبار به روزرسانی می شود (به خصوص زمانی که محتوای جدید به سایت افزوده می شود) یک فاکتور مهم در رتبه بندی سایت است.

تعداد صفحات

تعداد صفحاتی که سایت دارد نشانه ای ضعیف از Authority (اعتبار) است. حداقل این موضوع به موتورهای جستجو کمک می کند سایت های بزرگ را از سایت های وابسته شناسایی کنند.

حضور نقشه سایت

نقشه سایت به موتورهای جستجوگر کمک می کند سایت و صفحات شما را راحت تر ایندکس کنند و همین امر دیده شدن سایت در موتورهای جستجوگر را بهبود می بخشد.

آپتایم بودن سایت

زمان خرابی بسیار (downtime) به خاطر نگهداری یا مشکلات سرور می تواند بر روی رتبه بندی سایت شما تاثیر منفی داشته باشد. ( در برخی از موارد اگر اصلاح نشود باعث ایندکس نشدن محتوای سایت خواهد شد).

موقعیت سرور

موقعیت سرور ممکن است بر روی رتبه بندی سایت شما در مناطق جغرافیایی مختلف تاثیر بگذارد. این گزینه برای جستجوهای مرتبط با موقعیت جغرافیایی بسیار مهم است.

گواهی SSL

گوگل تایید کرده است که آنها گواهینامه SSL را ایندکس می کنند و از HTTPS به عنوان سیگنال رتبه بندی استفاده می نمایند.

شرایط استفاده از خدمات و صفحات حریم خصوصی

این دو صفحه به گوگل می گوید که سایت شما یک عضو قابل اعتماد در اینترنت است.

اطلاعات تکراری متا در سایت

این اطلاعات تکراری در سرتاسر سایت شما ممکن است بر روی دیده شدن تمامی صفحات تاثیر منفی داشته باشد.

ناوبری بردکرامب

این یک شیوه معماری کاربرپسند است که به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کند تا بدانند در کجای سایت قرار گرفته اند:

 

 

هر دو سایت SearchEngineJournal.com و Ethical SEO Consulting ادعا می کنند که این گزینه جزو فاکتورهای رتبه بندی است.

 

بهینه سازی سایت برای موبایل

گروه رسمی گوگل پیشنهاد می کند که سایت های واکنش گرا برای موبایل ایجاد شود. سایت های واکنش گرا به احتمال زیاد رتبه بندی بهتری در موتورهای جستجو خواهند داشت.

در واقع آنها تگ Mobile Friendly بودن را به سایت هایی که به درستی در دستگاه های موبایلی نمایش داده می شود اضافه می کنند. همچنین گوگل سایت هایی که در جستجوی موبایل، سازگار نیستند را جریمه می کند.

یوتیوب

بدون شک ویدئوهای یوتیوب در SERP ارجح تر خواهد بود (این موضوع به احتمال زیاد به خاطر مالکیت گوگل بر یوتیوب است).

 

 

در حقیقت سایت Search Engine Land نشان داده است که ترافیک یوتیوب بعد از به روزرسانی پاندای گوگل افزایش یافته است.

قابلیت استفاده از سایت

سایتی که استفاده و ناوبری آن دشوار باشد، می تواند با کاهش زمان سپری شده در سایت، صفحات بازدید شده و بانس ریت تاثیر منفی بر روی رتبه بندی داشته باشد. این الگوریتم مستقل برای حجم وسیعی از داده های کاربری است.

استفاده از گوگل آنالیتیکس و ابزار گوگل وبمستر

برخی از افراد فکر می کنند که نصب این دو ابزار بر روی سایت می تواند ایندکس صفحات را بهبود ببخشد. این دو گزینه می تواند با دادن اطلاعات مورد نیاز به گوگل، تاثیر مستقیمی بر روی رتبه بندی داشته باشد.

نظر کاربران/شهرت و اعتبار سایت

دیدگاه ها و نظر کاربران تاثیر بسیار مهمی در الگوریتم های مرتبط با موتورهای جستجو دارد.

عوامل مرتبط با بک لینک

 

عمر دامنه لینک دهنده

بک لینک هایی که از دامنه های قدیمی داده می شوند ممکن است از دامنه های جدید، قدرتمندتر باشند.

تعداد دامنه های لینک شده

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید، تعداد دامنه های ارجاع دهنده یکی از فاکتورهای مهم در رتبه بندی است.

 

لینک های حاصل از آی پی آدرس های کلاس C جداگانه

لینک های به دست آمده از آی پی آدرس های مختلف نشان دهنده تعداد زیاد سایت های لینک دهنده به شماست.

تعداد صفحات لینک شده

مجموعه صفحات لینک شده (حتی اگر بر روی یک دامنه قرار گرفته باشد) یک فاکتور رتبه بندی است.

تگ ALT (برای لینک های تصویری)

همانطور که می دانید متن ALT نسخه تصویری، متنِ یک لینک است.

لینک های حاصل از دامنه های آموزشی (.edu و .gov)

مت کاتز اشاره می کند که دامنه های سطح بالا عامل مهمی در رتبه بندی سایت نیستند. با اینحال، این مورد مانع از این نمی شود که سئوکاران اهمیتی به دامنه های سطح بالا ندهند.

 

اعتبار صفحه لینک شده

اعتبار صفحه ارجاع شده یک فاکتور رتبه بندی بسیار مهم است.

اعتبار دامنه لینک شده

اعتبار دامنۀ ارجاع شده نیز نقش مهمی در اهمیت لینک ها بازی می کند (به عنوان مثال یک لینک با پیج رنک 2 از سایتی با پیج رنک 3 صفحۀ اصلی ممکن است ارزش کمتری نسبت به پیج رنک صفحه 2 و پیج رنک 8 از سایت آموزشی داشته باشد).

لینک از رقبا

لینک هایی که از سایت هایی با رتبه بندی یکسان به دست می آیند ممکن است ارزش بیشتری برای رتبۀ یک صفحه در کلمه کلیدی خاص داشته باشند.

به اشتراک گذاشتن صفحات ارجاعی در شبکه های اجتماعی

تعداد اشتراک های یک صفحه در رسانه های اجتماعی ممکن است بر روی ارزش لینک ها تاثیر بگذارد.

لینک از همسایگی بد

لینک هایی که از همسایگی بد به دست می آیند ممکن است به سایت شما آسیب بزنند. منظور از همسایگی بد همان وب سایت هایی هستند که به منظور لینک سازی ساخته شده اند و هیچ محتوای دیگری ندارند به عبارت دیگر همان لینک فارم ها (Link Farms).

پست مهمان

هرچند پست مهمان می تواند بخش مهمی از کمپین سئوی کلاه سفید باشد اما لینک های به دست آمده از پست های مهمان( به خصوص لینک هایی که در بخش بیوگرافی نویسنده قرار می گیرد) ممکن است به اندازه لینک های متنی با ارزش نباشد.

لینک به دامنه صفحه اصلی که صفحات سایت در آن قرار دارد

دادن لینک به صفحه اصلی وب سایت ارجاع شده می تواند نقش مهمی در ارزیابی سایت و ارزش آن داشته باشد.

لینک های Nofollow

یکی از بحث برانگیزترین موضوعات در سئو لینک هایی است که به صورت Nofollow می باشند. گوگل در این باره می گوید:

به طور کلی، ما این لینک ها را دنبال نمی کنیم.

که همین جمله نشان می دهد، در برخی موارد این لینک ها دنبال می شوند. داشتن تعداد خاصی از لینک های Nofollow می تواند نشان دهنده لینک های طبیعی و غیر طبیعی سایت باشد.

تنوع در نوع لینک ها

داشتن درصد بالایی از لینک های غیر طبیعی به دست آمده از منبع یکسان (همچون پروفایل انجمن، دیدگاه های ارسال شده در یک وبلاگ) ممکن است نشان دهنده اسپم باشد. به عبارت دیگر، لینک هایی که از منابع متنوع به دست می آیند نشانه لینک های طبیعی یک وب سایت است.

لینک های حمایت شده یا سایر کلمات اطراف آن

کلماتی همچون Sponsored Links، Sponsers و Link Partners ممکن است ارزش یک لینک را کاهش دهد.

لینک های داخل متن محتوا

لینک هایی که در داخل محتوای سایت قرار می گیرند بسیار قدرتمندتر از لینک هایی هستند که در صفحات خالی یا جای دیگر بر روی صفحه یافت می شوند.ی ک مثال خوب از لینک های متنی، بک لینک هایی است که از گستوگرافیک ها (پُست های کاربران مهمان) به دست می آیند.

تعداد بیش از حد ریدایرکت 301 (تغییر مسیر) به صفحه

لینک هایی که از ریدایرکت 301 به دست می آیند، باعث ضعیف شدن برخی یا تمام پیج رنک خواهند شد.

متن نوشته (Anchor Text) بک لینک ها

همانطور که در الگوریتم اصلی گوگل نیز توضیح داده شده است:

متون لینک ها اغلب توضیح دقیقی از صفحات سایت نسبت به خود صفحات ارائه می دهند.

این گزینه نسبت به قبل، از اهمیت کمتری برخوردار است. اما هنوز هم می تواند در موارد بسیار اندک باعث ارسال سیگنال های مرتبط بودن شود.

متن لینک های داخلی

انکر تکست لینک های داخلی نیز نشان دهنده مرتبط بودن است. هرچند این گزینه به طور متفاوت ارزیابی می شود.

 

اختصاص دادن عنوان لینک

عنوان لینک (متنی که به هنگام نگه داشتن موس بر روی لینک ظاهر می شود) نیز به عنوان یک سیگنال مرتبط بودن ضعیف به کار می رود.

TLD کشوری که دامنه به آن ارجاع شده است

دریافت لینک از دامنه های سطح بالای یک کشور (مانند .ir یا .de) ممکن است به رتبه بندی بهتر سایت در آن کشور کمک کند.

محل لینک در محتوا

لینک های موجود در ابتدای صفحه نسبت به لینک هایی که در آخر صفحه قرار می گیرند ارزش بیشتری دارد.

موقعیت لینک در صفحه

جایی که لینک در صفحه ظاهر می شود نیز بسیار مهم است. به طور کلی ، لینک هایی که در محتوای صفحه قرار می گیرد قدرتمندتر از لینک هایی است که در فوتر یا سایدبار واقع شده است.

مرتبط بودن دامنه لینک شده

لینک هایی که از سایت هایی در حوزه تخصصی مشابه به دست می آیند معمولا قدرت بیشتری نسبت به سایر سایت ها خواهد داشت.به همین خاطر نیز استراتژی سئوی موثر بر روی به دست آوردن لینک های مرتبط تمرکز دارد.

میزان مرتبط بودن صفحه

الگوریتم Hilltop بیان می کند که لینک های حاصل از صفحاتی که به محتوای صفحه شما نزدیک تر است قدرت و توانایی بیشتری نسبت به لینک های به دست آمده از صفحات غیر مرتبط دارد.

متن اطراف لینک

گوگل می تواند تشخیص دهد که لینک داده شده به سایت شما یک پیشنهاد است یا بخشی از دیدگاه منفی می باشد. لینک هایی که در اطرافشان دیدگاه مثبت وجود دارد ارزش بیشتری خواهند داشت.

کلمات کلیدی در عنوان

گوگل لینک هایی که حاوی کلمات کلیدی صفحه شما در عنوان هستند را بیشتر دوست دارد (لینک از یک سایت حرفه ای به یک سایت حرفه ای دیگر).

سرعت لینک مثبت

سایتی که سرعت دریافت لینک مثبت دارد معمولا نتایج بهتری در موتورهای جستجو دریافت می کند.

سرعت لینک منفی

سرعت دریافت لینک منفی می تواند به شدت رتبه بندی را کاهش دهد زیرا نشان دهنده کاهش محبوبیت است.

لینک از صفحات HUB

گرفتن لینک از صفحاتی که به عنوان منابع دسته اول (HUB) شناخته می شوند می تواند تاثیر خاصی بر روی رتبه بندی داشته باشد.

لینک های به دست آمده از سایت های معتبر

گرفتن لینک از سایت هایی که به عنوان سایت های معتبر شناخته شده اند می تواند تاثیر خوبی نسبت به سایت های کوچک و ناشناخته بر روی ترافیک سایت داشته باشد.

لینک کردن به عنوان منبع ویکیپدیا

اگرچه این نوع لینک ها nofollow هستند اما بیشتر افراد معتقدند به دست آوردن لینک از ویکیپدیا می تواند به اعتماد سایت در موتورهای جستجوگر بیفزاید.

کلمات همراه

کلماتی که در اطراف بک لینک های شما ظاهر می شوند به گوگل کمک می کنند موضوع صفحه و محتوای سایت را به خوبی تشخیص دهد.

سن بک لینک

بر اساس حق انحصاری ثبت اختراع گوگل، لینک های قدیمی تر قدرت رتبه بندی بیشتری نسبت به بک لینک های جدید دارند.

 

لینک ها از سایت های واقعی در مقابل سایت های ساختگی

به خاطر وجود شبکه های وبلاگ نویسی متعدد، گوگل ارزش بیشتری برای لینک هایی قائل است که از سایت های واقعی به دست می آیند. موتورهای جستجو معمولا از سیگنال های نام تجاری و تعامل کاربران برای تشخیص این دو مورد استفاده می کنند.

پروفایل و مشخصات لینک های طبیعی

سایتی که لینک های طبیعی دارد رتبه بندی بالاترب خواهد داشت و به روزرسانی ها گوگل مشکلی برای رتبه آن ایجاد نخواهند کرد.

لینک های متقابل

گوگل لینک های تقابلی را به هیچ وجه نمی پسندد و همیشه توصیه کرده است که وب سایت ها از ساخت چنین لینک هایی پرهیز کنند.

لینک های موجود در محتوای تولید شده توسط کاربران

گوگل می تواند این لینک ها را نسبت به لینک های واقعی صاحب سایت تشخیص دهد.

مطمئناً گوگل ارزش بیشتری برای لینک هایی که در WordPress.com ایجاد شده اند، قائل است تا لینک هایی که بر روی bestvideosever.wrodpress.com ایجاد می شوند.

لینک از 301

لینک هایی که از تغییر مسیر 301 به دست می آیند، ممکن است نسبت به لینک های مستقیم ارزش کمتری داشته باشد. با اینحال مت کاتز می گوید ارزش لینک های 301 شبیه به لینک های مستقیم است.

میکروفرمت Schema.org

صفحاتی که از میکروفرمت ها پشتیبانی می کنند (سیستم امتیاز دهی) ممکن است رتبه بهتری داشته باشند. این امر منجر به افزایش مستقیم یا رتبه بالاتر در موتورهای جستجو می شود.

سایت های لیست شده در DMOZ

بیشتر افراد معتقدند که گوگل به سایت های لیست شده در DMOZ اعتبار بیشتری می دهد.

رتبه اعتماد سایت لینک دهنده

اعتماد و اعتبار سایتی که به شما لینک می دهد معمولا نشان می دهد که رتبه اعتماد چقدر به سایت شما منتقل شده است.

تعداد لینک های خروجی بر روی یک صفحه

پیج رنک (رتبه یک صفحه) محدود است. لینک بر روی صفحه ای که هزاران لینک خروجی دارد معمولا نسبت به سایر صفحات رتبه کمتری خواهد داشت.

لینک های حاصل از پروفایل انجمن

به خاطر اسپم کردن، معمولا گوگل ارزش زیادی برای لینک های حاصل از پروفایل انجمن ها قائل نیست.

تعداد کلمات محتوای لینک دهنده

لینک گرفته شده از یک پُست با 1000 کلمه بسیار با ارزش تر از لینکی است که از یک پُست 25 کلمه ای گرفته شده است.

کیفیت محتوای لینک دهنده

لینک های حاصل از محتوای ضعیف ارزش زیادی نخواهد داشت. لینک های حاصل از محتوای حاوی عناصر چند رسانه ای با متن بهبود یافته تاثیر بهتر و بیشتری بر روی رتبه بندی سایت دارد.

لینک های صفحات ویژه (Sitewide)

مت کاتز تایید کرده است که لینک های حاصل از صفحات ویژه فشرده شده هستند و یک لینک محسوب می شوند.

فاکتورهای تعامل با کاربر

 

نرخ کلیک طبیعی برای یک کلمه کلیدی خاص

صفحاتی که کلیک بیشتری در CTR (نرخ کلیک) می گیرند، برای کلمه کلیدی خاص رتبه بالاتری در موتورهای جستجو خواهند داشت.

 

نرخ کلیک طبیعی برای تمامی کلمات کلیدی

نرخ کلیک طبیعی یک صفحه برای تمامی کلیدواژه ها به خاطر کاربر محور بودن و تعامل با کاربر، رتبه بهتری دریافت می کند.

بانس ریت (نرخ پرش کاربر)

همه افرادی که در بخش سئو کار می کنند در مورد بانس ریت با هم توافق ندارند اما این گزینه ممکن است توسط گوگل برای تست کیفیت صفحه مورد استفاده قرار گیرد. صفحاتی که به سرعت توسط کاربران رها می شوند خوب نیستند.

ترافیک مستقیم

این موضوع تایید شده است که گوگل از داده های کاربری کروم برای تعیین اینکه آیا افراد از سایت بازدید کرده اند، استفاده می کند. سایت هایی با ترافیک مستقیم زیاد، به احتمال زیاد کیفیت بالاتری خواهند داشت.

ترافیک بازگشتی (تکراری)

گوگل بررسی می کند آیا بازدید کنندگان به سایت بازگشته اند یا خیر. سایت هایی که بازدید کنندگان بازگشتی داشته باشند به احتمال زیاد رتبه بندی بهتری در گوگل خواهند داشت.

سایت های مسدود شده

گوگل استفاده از این ویژگی را در کروم متوقف کرده است. با اینحال پاندا از این ویژگی به عنوان سیگنال کیفیت استفاده کرده است.

بوک مارک های کروم

همه ما به خوبی می دانیم که گوگل داده های کاربری مرورگر کروم را جمع آوری می کند. صفحاتی که در کروم بوک مارک شده اند ممکن است رتبه بهتری دریافت نمایند.

اطلاعات نوار ابزار در گوگل

گوگل از اطلاعات نوار ابزار گوگل به عنوان عامل رتبه بندی استفاده می کند. با اینحال، علاوه بر سرعت بارگذاری صفحه و نرم افزارهای مخرب؛ مشخص نیست که گوگل چه اطلاعاتی را از این نوار ابزار جمع آوری می کند.

تعداد دیدگاه ها

صفحاتی که دیدگاه های زیادی دارند ممکن است برای گوگل به عنوان یک سایت تعاملی و با کیفیت در نظر گرفته شود.

زمان توقف (Dwell time)

گوگل توجه ویژه ای به زمان توقف دارد. مدت زمانی که کاربر بعد از جستجوی خود در گوگل و ورود، در سایت شما سپری می کند را زمان توقف می نامند. این گزینه در برخی از موارد با عنوان کلیک طولانی در برابر کلیک کوتاه شناخته می شود. اگر افراد زمان زیادی را در سایت سپری کنند، نشانه کیفیت بالای سایت است.

قوانین الگوریتمی خاص

 

تازگی پرس وجو (کوئری)

گوگل برای جستجوهای خاص، به صفحات جدید رتبه بهتری می بخشد.

تنوع Query

گوگل ممکن است برای کلمات کلیدی مبهم همچون Ted، WWF یا Ruby تنوعی را به SERP بیفزاید.

تاریخچه جستجوی افراد

زمانی که در گوگل وارد شده اید، سایت هایی که به طور مکرر بازدید می کنید؛ برای جستجوهای شما رتبه بالاتری خواهند داشت.

تاریخچه جستجوی کاربران

زنجیره جستجو، نتایج حاصل از جستجو را برای جستجوهای بعدی تحت تاثیر قرار می دهد. به عنوان مثال اگر به دنبال “بررسی” باشید و سپس برای “تُستِر” جستجو کنید، در جستجوهای بعدی نظرات مرتبط با تستر ها در رتبه بالاتری قرار خواهد داشت.

هدف قرار دادن جغرافیای خاص

گوگل به سایت هایی که آی پی سرور منطقه ای و نام دامنه خاص یک کشور را دارند، ارزش بیشتری می دهد.

جستجوی امن

نتایج جستجو با کلمات دشنام یا محتوای مرتبط با بزرگسالان برای افرادی که جستجوی امن را فعال کرده اند، نشان داده نمی شود.

حلقه های گوگل پلاس (Google+ Circles)

گوگل برای نویسندگان و سایت هایی که شما به Google+ Circles اضافه کرده اید، رتبه بالاتری را اختصاص می دهد.

شکایات DMCA

سایت هایی که دارای شکایت DMCA هستند با کاهش رتبه مواجه خواهند شد.

تنوع دامنه

به روزرسانی Bigfoot دامنه های بیشتری را به هر کدام از صفحات SRRP افزوده است.

جستجوهای معامله ای

در برخی از موارد، گوگل نتایج متفاوتی را برای کلمات کلیدی مرتبط با خرید نشان می دهد.

جستجوهای محلی

گوگل معمولا جستجوهای محلی گوگل پلاس را در بالای جستجوهای طبیعی قرار می دهد.

 

باکس اخبار گوگل

برخی از کلمات کلیدی خاص، باعث ایجاد یک باکس خبر جدید در گوگل می شود:

 

ارجحیت برندهای بزرگ

بعد از به روزرسانی Vince، گوگل برای برندهای بزرگ در مورد جستجوهای مشخص و کوتاه اهمیت می دهد.

نتایج خرید

در برخی از موارد گوگل نتایج خرید را در نتایج طبیعی قرار می دهد:

 

نتایج تصویر

گوگل بیشتر از نتایجی استفاده می کند که شما معمولا از آن ها برای جستجوی تصاویر در گوگل استفاده می کنید.

نتایج تخم مرغ عید

تنوع نتایج جستجوی گوگل بسیار زیاد است. به عنوان مثال اگر در Google Images عبارت Atari Breakout را جستجو کنید. نتایج جستحو تبدیل به یک بازی می شود.

نتایج سایت واحد برای برندها

کلمات کلیدی برند محور یا بر اساس دامنه برند، نتایج متعددی از یک سایت را به ارمغان می آورد.

شبکه های اجتماعی

 

تعداد توییت ها

همانند لینک ها، تعداد توییت های یک صفحه نیز ممکن است بر روی رتبه آن در نتایج گوگل تاثیر بگذارد.

اعتبار حساب کاربران توییتر

توییت هایی که از پروفایل توییتر افراد قابل اعتماد و با سابقه به دست می آید (که فالوئرهای زیادی نیز دارند) ممکن است تاثیر بهتر و بیشتری نسبت به سایر توییت ها داشته باشد.

تعداد لایک های فیس بوک

هرچند گوگل نمی تواند بسیاری از اکانت های فیس بوک را مشاهده کند اما تعداد لایک های یک صفحه به عنوان یک سیگنال ضعیف رتبه بندی در نظر گرفته می شود.

به اشتراک گذاری در فیس بوک

به اشتراک گذاری در فیس بوک (از آنجایی که شبیه بک لینک ها هستند) ممکن است تاثیر قوی تر نسبت به لایک های فیس بوک داشته باشد.

اعتبار حساب کاربران فیس بوک

همانند توییتر، اعتبار و اتوریتی حساب کاربران و لایک ها و اشتراک هایی که از آنها حاصل می شود تاثیر خوبی بر روی رتبه بندی سایت دارد.

پین های سایت Pinterest

همانطور که می دانید پینترست یک رسانه اجتماعی محبوب با داده های عمومی بسیار است. به همین خاطر گوگل نیز اهمیت زیادی به پین های سایت پینترست می دهد.

رای های حاصل از سایت های اجتماعی

به احتمال زیاد گوگل از به اشتراک گذاری ها در سایت هایی همچون Reddit ، Stumbleupon و Digg به عنوان سیگنال اجتماعی استفاده می کند.

تعداد گوگل پلاس ها

هرچند مت کاتز معتقد است تعداد گوگل پلاس ها تاثیر مستقیم بر روی رتبه بندی ندارد اما باور اینکه گوگل رسانه اجتماعی خود را نادیده می گیرد بسیار دشوار است.

اعتبار حساب های کاربران در گوگل پلاس

گوگل مواردی که از حساب کاربری معتبر در گوگل پلاس به دست می آید را نسبت به سایر اکانت ها با ارزش تر می داند.

نویسندگان شناخته شده

در فوریه سال 2013 مدیر عامل گوگل بیان کرد:

در میان نتایج جستجو ، اطلاعاتی که از پروفایل های آنلاین معتبر و تایید شده به دست می ایند بالاتر از سایر موارد قرار خواهند گرفت. در این شرایط طبیعی است که افراد بر روی لینک های بالاتر کلیک کنند.

اگرچه گوگل پلاس برنامه نویسندگی خود را متوقف کرده است اما گوگل به احتمال زیاد از این گزینه برای تعیین موثر بودن محتوای تولید شده استفاده می کند.

سیگنال های اجتماعی مرتبط

گوگل از اکانتی که محتوا را به اشتراک گذاشته و متن های اطراف لینک به عنوان اطلاعات مرتبط استفاده می کند.

سیگنال های اجتماعی در سطح سایت

سیگنال های اجتماعی سایت های ویژه ممکن است اتوریتی( اعتبار) کلی سایت را افزایش دهد و همین امر موجب دیده شدن کل سایت در نتایج جستجو خواهد شد.

سیگنال های مرتبط با نام تجاری

 

متن نوشته نام برند

انکر تکست با نام برند یک سیگنال برند ساده، اما قوی است.

جستجوهای برند

این گزینه بسیار ساده است. افراد به دنبال برندها می گردند. اگر فردی در گوگل به دنبال سایت شما باشد؛ گوگل به هنگام تعیین برند این موضوع را مد نظر قرار می دهد.

سایت هایی که صفحه فیس بوک و لایک دارند

برندها باید صفحه فیس بوک با تعداد زیادی لایک داشته باشند.

سایت هایی که صفحه توییتر با فالوورهای زیادی دارند

پروفایل توییتر به همراه فالوورهای بسیار نشان دهنده یک برند محبوب است.

صفحه رسمی شرکت در سایت لینکداین

بیشتر کسب وکارهای واقعی برای شرکت خود در سایت لینکداین صفحه ای دارند.

لیست کارمندان در لینکداین

داشتن پروفایل لینکداینی که نشان می دهد این کارمندان برای شرکت شما کار می کنند یک سیگنال برند است.

قانونی بودن اکانت رسانه های اجتماعی

یک اکانت در شبکه های اجتماعی با 10000 فالوور و دو پست تفاوت زیادی با اکانتی دارد که حاوی 10000 فالوور و تعاملات بسیار است.

اشاره کردن به برند در سایت های خبری

برندهای بسیار بزرگ معمولا در سایت های خبری گوگل ذکر می شوند. در حقیقت برخی از برندها حتی فید خبری خود را در اولین صفحات گوگل دارند.

 

 

هم استنادی (Co-Citations)

برندها بدون اینکه مورد اشاره قرار گیرند لینک می شوند. گوگل به این اشارات به عنوان یک سیگنال برند نگاه می کند.

تعداد مشترکین RSS

از آنجایی که گوگل صاحب یک سرویس RSS محبوب است، از اطلاعات RSS مشترکین به عنوان سیگنال برند/ محبوبیت استفاده می کند.

موقعیت کسب وکار ها با لیست محلی گوگل پلاس

کسب وکارهای واقعی برای خود محل کار دارند. گوگل از اطلاعات موقعیتی برای تعیین بزرگ بودن یا نبودن برند استفاده می کند.

وب سایت جزو کسب وکارهای پرداخت کننده مالیات است

سایت MOZ گزارش می کند که گوگل ممکن است به این گزینه نیز توجه کند.

فاکتورهای On-Site WebSpam

جریمه پاندا

سایت هایی که محتوای کم کیفیتی دارند در نتایج جستجو کمتر دیده خواهند شد.

لینک به همسایگی بد

لینک دادن به همسایگی بد (bad neighborhoods) ممکن است به دیده شدن سایت در موتورهای جستجو لطمه بزند.

تغییر مسیرها

تغییر مسیرهای نادرست نباید اتفاق بیفتد. این گزینه نه تنها موجب جریمه شدن سایت می شود بلکه سایت را از حالت ایندکس خارج می کند.

پاپ آپ یا تبلیغات مزاحم

اسناد و راهنمای رتبه بندی گوگل می گوید که پاپ آپ ها و تبلیغات مزاحم نشان دهده یک سایت با کیفیت پایین است.

بهینه سازی بیش از حد سایت

شامل فاکتورهای On-page همچون انباشتن کلمات کلیدی و تگ عنوان، استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی و معماری نامناسب است.

بهینه سازی بیش از حد صفحه

بیشتر افراد معتقدند که بر خلاف پاندا؛ پنگوئن صفحات را به صورت تنها هدف قرار می دهد

 

تبلیغات بالای خط تا (Fold)

الگوریتم صفحه بندی صفحه، سایت هایی که تبلیغات بسیار زیادی در بالای خط تا دارند را جریمه می کند.

پنهان کردن لینک های وابسته

تلاش های زیاد برای پنهان کردن لینک های وابسته (به خصوص همراه با کلاکینگ) می تواند جریمه گوگل را به همراه داشته باشد.

سایت های وابسته

همانطور که می دانید گوگل طرفدار سایت های وابسته نیست. بیشتر افراد فکر می کنند که این سایت ها بیشتر تحت نظر هستند.

تولید محتوای خودکار

گوگل طرفدار این گونه محتواها نیست. اگر آنها شک کنند که محتوای سایت شما توسط رایانه تولید شده است ممکن است به سراغ جریمه کردن و در آوردن سایت شما از حالت ایندکس بروند.

توجه بیش از حد به پیج رنک

توجه بیش از حد به پیج رنک با nofollow کردن تمامی لینک های خروجی یا بیشتر لینک های داخلی، ممکن است نشان دهنده بازی کردن با سیستم باشد.

اسپم شدن آی پی ادرس

اگر آی پی آدرس سرور شما به عنوان اسپم در نظر گرفته شود ممکن است تمامی سایت های موجود بر روی آن سرور را تحت تاثیر قرار دهد.

اسپم شدن تگ متا

انباشتن کلمات کلیدی در این تگ نیز اتفاق می افتد. اگر گوگل فکر کند که شما کلمات کلیدی زیادی را به متا تگ خود افزوده اید، ممکن است سایت را جریمه کند.

 

فاکتورهای Off Page Webspam

 

نفوذ غیر طبیعی لینک ها

نفوذ ناگهانی و غیر طبیعی لینک ها نشان دهنده لینک های ساختگی است.

جریمه پنگوئن

سایت هایی که تحت تاثیر جریمه پنگوئن قرار گرفته اند کمتر در نتایج موتورهای جستجو دیده خواهند شد.

پروفایل لینک ها با درصد بالایی از لینک های کم کیفیت

لینک های بسیار از منابعی که معمولا توسط سئوی کلاه سیاه ( همچون دیدگاه های وبلاگ و پروفایل انجمن ها) مورد استفاده قرار می گیرد ممکن است نشان دهنده بازی با سیستم باشد.

ارتباط دامنه لینک کننده

تجزیه وتحلیل انجام شده توسط سایت MicroSiteMasters.com نشان می دهد که سایت هایی با تعداد بالای لینک های غیر طبیعی از سایت های غیر مرتبط ،برای پنگوئن حساسیت برانگیزند.

 

هشدار لینک های غیر طبیعی

گوگل هزاران پیام در رابطه با کشف لینک های غیر طبیعی در ابزار وبمستر برای صاحبان سایت ها ارسال می کند. این موضوع باعث کاهش رتبه سایت می شود.

لینک هایی از آی پی آدرس کلاس C یکسان

به دست آوردن تعداد زیادی از لینک های غیر طبیعی در آی پی آدرس یکسان، ممکن است نشانه ای از لینک بیلدینگ شبکه ای باشد.

انکر تکست سَمی

داشتن انکر تکست سمی که به سایت شما اشاره دارد ممکن است نشانه ای از اسپم یا سایت هک شده باشد. در هر دو مورد، امکان آسیب به رتبه سایت وجود دارد.

جریمه دستی

گوگل راهنمای جریمه دستی خود رامنتشر کرده است.

فروش لینک

فروش لینک نیز می تواند بر روی پیج رنک نوار ابزار تاثیر بگذارد و به دیده شدن شما در موتورهای جستجو آسیب بزند.

Sandbox گوگل

سایت های جدید که به طور ناگهانی در معرض لینک های بسیار قرار می گیرند معمولا توسط گوگل به Sandbox منتقل می شوند. در این شرایط دیده شدن سایت در موتورهای جستجو به طور موقتی محدود می شود.

رقص گوگل (Google Dance)

این گزینه نیز به طور موقت باعث تغییر در رتبه بندی ها می شود. بر اساس گوگل پتنت؛ این روش برای تعیین سایت هایی که قصد بازی با الگوریتم ها را دارند بسیار مفید است.

ابزار رد (Disavow Tool)

استفاده از این ابزار نیز ممکن است جریمه الگوریتمی یا دستی برای سایت های قربانی سئوی منفی را از بین ببرد.

درخواست تجدید نظر

درخواست تجدید نظر موفق می تواند جریمه را از بین ببرد.

طرح لینک موقت

گوگل لینک های ساخته شده توسط افراد را به سرعت شناسایی می کند. این لینک ها با طرح لینک موقت شناخته شده اند.

این بود فهرست 200 تایی عوامل مهم و تاثیر گذار بر رتبه بندی وب سایت. امیدواریم که با مطالعۀ این سایت بتوانید سئو و رتبه سایت خود را تغییر دهید. نظر شما در رابطه با این پُست چیست؟ آیا همۀ موارد در این فهرست موجود است؟ آیا ما موردی را از قلم انداخته ایم؟ خوشحال می شویم که نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید.

 

منبع: Backlinko | novin

لطفا نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

من با این شرایط موافق هستم .

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

لیزری

 

باشگاه دفاع شخصی

کلاس دفاع شخصی

شارژ کارتریج

شارژ کارتریج,تعمیرات پرینتر

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

روانشناس خوب در تبریز

کارتریج ایرانی پردیس

دفاع شخصی کاربردی

کلاس دفاع شخصی

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

 

بالا