نحوه انتخاب بهترین کلید واژه کانونی برای سئو

نحوه انتخاب بهترین کلید واژه کانونی برای سئو

نحوه انتخاب بهترین کلید واژه کانونی برای سئو


نحوه نوشتن کلید واژه کانونی

درج بهترین متن برای سایتتان با رعایت قوانین پایه از بهترین روش­ های سئو است. گوگل با مشاهده فعالیت­ های سایتتان اطلاعات جدید درج شده در سایت را ثبت یا به عبارتی ایندکس می­ کند. و همینطور علاوه بر آن شما هم در تلاش برای افزایش ارزش متون مندرج در سایتتان هستید. اگر استراتژی انتخاب کلمه هدف درست باشد و متن­ تان هم برای آن کلید­واژه­ ها به خوبی بهینه­ سازی شده باشد، درج متون و در واقع تولید محتوا باعث می­ شود سایتتان به راحتی در نتایج جست­جو قرار بگیرد. اما واقعا چگونه می­توان کلمه درستی را به این منظور انتخاب کرد؟ به ویژه زمانی که در حال نوشتن مطلبی هستید و دنباله ی کلیدواژه­ هایتان زیاد می­ شود؛ انتخاب بهترین کلمه هدف برایتان سخت­ تر می­ شود.

 

نکته: در این مقاله “کلمه هدف” و “کلید واژه کانونی” هر دو یک مفهوم دارند و برای جا افتادن این موضوع در متن از هر دو لفظ استفاده کرده ام.

کلیدواژه ای که برای جستجو استفاده می­ شود را انتخاب کنید

زمانی که پلاگین yoast seo برای اولین بار عرضه شد، قابلیتی داشت که با وارد کردن عنوان مطلب، لیستی برای شما نمایش می­ داد که همان کلمات هدف پیشنهادی بود که از نتایج سرچ گوگل استخراج می­کرد. منتهی بعد از مدتی گوگل این دسترسی را بست و این قابلیت از این پلاگین حذف گردید.

حال برای انجام این­کار خودتان باید دست به کار شوید و کلمه هدف مورد نظرتان را سرچ کنید و نتایج جستجو مردم را در گوگل ببینید. با این کار می­ توانید از سلیقه مردم در انتخاب کلمات برای جستجو مطلع شوید و تصمیمات بهتری برای انتخاب کلمه هدف بگیرید.

کلیدواژه

حال به جمع آوری اطلاعات درباره ارزش نتایج جستجو شده بپردازید

 

زمانی که با دنباله ­ای از کلمات هدف مواجه می­ شوید، باید برای آن­ها با صبر و حوصله ارزشیابی کنید تا بتوانید بهترین کلمه هدف را انتخاب نمایید. برای راحت­ تر شدن این­کار از 2 راه مرسوم می­ توانید استفاده کنید:

1: با استفاده از سرویس تبلیغاتی گوگل ( Google Adwords ) کمپینی راه­ اندازی کنید و در آن کلمات هدفتان را قرار دهید و بعد از گذشت یک بازه زمانی مشخص نتایج را بررسی کنید و ارزش هریک از کلیدواژه­ هایتان را با اعداد و ارقامی که گوگل اعلام می­ کند، مشاهده کنید. (البته این روش ملزم به خرج کردن چند دلار برای راه اندازی کمپین است که شرایط آن را هم می­ توانید در خود سایت گوگل مطالعه نمایید.)

 

2: اما راه حل دوم و رایگانی هم برای این ارزش گذاری وجود دارد که باز هم از سمت گوگل ارائه شده و اسم آن Google Trends است. با استفاده از این سرویس شما می­توانید ارزش کلمات مدنظرتان را با هم در طی زمان از گذشته تا به امروز را مشاهده نمایید.

 

اگر در حال حاضر وب­سایتی دارید که مطالب آن رتبه و بازدید خوبی دارند، حتما می­دانید که کدام نوع از مطالبتان بازدیدکننده بیشتری را به خودش جذب کرده است. با استفاده از سرویس Google Trends می­ توانید کلمات هدف مطالب قدیمی­ ترتان را (البته اگر تعداد بازدیدکنندگان سایتتان زیاد و قابل توجه باشد) با کلمه­ ای که در ذهنتان دارید مقایسه کنید. با این­کار می­ توانید حدس بزنید که کلمه هدفی که در ذهنتان است چقدر می ­تواند بازدیدکنندگان را به خودش جذب کند. البته از این بابت اطمینان حاصل نمایید که مطلب قبلیتان بسیار شبیه به مطلبی باشد که در حال نوشتن آن هستید و اگر دنباله کلیدواژه­ هایی که در ذهنتان است زیاد است، سعی کنید مطلبی را انتخاب کنید که دنباله کلیدواژه­ های زیادی داشته باشد.

Google Trends

کلمه کلیدی پیشنهادیتان را در گوگل جستجو کنید!

 

در نهایت برای اینکه دقیقا بدانید دیگران در مطالبشان از چه کلمات هدفی استفاده کرده­ اند و آیا کلمه هدف مورد نظر شما و ایده شما در این بین می­ گنجد یا خیر؛ بهترین راه جستجو کلمه هدف موردنظرتان در گوگل و دیدن حداقل 2 صفحه از نتایج جستجو می­ باشد.

آیا مقالاتی که گوگل نمایش می­دهد دارای همان کلمات کلیدی مدنظر شما است؟ آیا وب­سایت شما در بین نتایج قرار دارد؟ اگر تصمیم به نوشتن مقاله یا ساخت صفحه­ ای در سایتتان گرفته ­اید، باید بدانید که بهینه سازی مقاله­ یا صفحه­ تان با این کلمه کلیدی باعث می­ شود که سایتتان در میان نتایج جستجو گوگل قرار بگیرد یا خیر.

حتما از محتوای نتایج جستجو شده استفاده نمایید و از آن­ها الهام بگیرید. آیا ایده­ های خوب و ناب در این نتایج پیدا کرده­ اید ( ما به هیچ وجه شما را تشویق به کپی محتوا نمی­کنیم؛ صرفا از شما می­خواهیم که مطمئن شوید چیزی را در مقاله­ تان از قلم نینداخته باشید)؟ اما از همه این­ها مهم تر این است که چگونه مطمئن می شوید که مطلبتان برجسته و معتبر خواهد شد؟

 

به چه طریقی مطلبتان بهتر، جذاب­ تر و معتبرتر از دیگر مقالاتی می­ شود که در حال حاضر در نتایج جستجو گوگل وجود دارد. حتما به راه­ هایی که می­ توانید با استفاده از آن­ها مخاطبانتان را وادار به «کلیک» و «اشتراک­ گذاری» مطلب بکنید، فکر کنید. (این راه­ ها بسته به نوع سایت شما و مطالب و محتویات داخل آن با یکدیگر متفاوت هستند. و باید از ایده­ هایی جدید و نابی که خودتان ابداع می­ کنید و یا در سایت­های دیگر مشاهده کرده­ اید، استفاده کنید)

 

جمع بندی­ : پیدا کردن کلمه هدف اصلا کار راحتی نیست

 

پیدا کردن کلمه هدف از دانش و یا راه علمی خاصی پیروی نمی­ کند. شما باید از کلماتی که مخاطبانتان آن­ها را دقیقا جستجو می­ کنند، مطلع باشید.کلمات کلیدی­ ای که دارای ارزش زیاد و مطابق با خواسته­ ها و جستجوهای مخاطبانتان باشد.

[wiloke_posts_slider post_type=”post” order_by=”post_date” posts_per_page=”5″ show_posts=”3″ image_size=”370,280″ categories=”1479″]
لطفا نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

من با این شرایط موافق هستم .

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

لیزری

 

باشگاه دفاع شخصی

کلاس دفاع شخصی

شارژ کارتریج

شارژ کارتریج,تعمیرات پرینتر

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

روانشناس خوب در تبریز

کارتریج ایرانی پردیس

دفاع شخصی کاربردی

کلاس دفاع شخصی

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

 

بالا