لیست وسایل مورد نیاز برای تولد نوزاد در بیمارستان|ساك بيمارستان نوزاد

لیست وسایل مورد نیاز برای تولد نوزاد در بیمارستان|ساك بيمارستان نوزاد

لیست وسایل مورد نیاز برای تولد نوزاد در بیمارستان

وسایل مورد نیاز برای تولد نوزاد در بیمارستان

 

هنگامی که حدودا در هفته سی و ششم بارداری هستید، یک ساک مخصوص نوزاد و ساکی دیگر مخصوص خود اماده کنید تا به محض آمدن نوزاد، آمادگی لازم را داشته باشید.با آماده کردن سر وقت کیف بیمارستان، در روز زایمان با خیال راحت آماده بدنیا آمدن فرزند خود باشید.

شاید آماده کردن وسایل ساک نوزاد و البته مادر نوزاد در ظاهر کاری ساده و بدون دردسر به نظر برسد اما در واقع پر است از ریزه کاری هایی که هر زن بارداری باید از آنها خبر داشته باشد.

در محتوا از سایت امور لیست کاملی از وسایلی که شما باید تهیه کنید فراهم کرده ایم.

 

 

لیست وسایل ساک نوزاد

امروزه بیمارستان ها بسیاری از لوازم کودک راکه ضروری هستند در اختیار شما قرار می دهند اما در صورت تمایل می توانید لیستی کامل از وسایل ساک نوزاد برای بیمارستان را که در زیر ادامه مطلب ذکر شده اس ،تهیه کنید.

 

لیست وسایل ساک نوزاد

لیست وسایل ساک نوزاد

لیست وسایل مورد نیاز برای تولد نوزاد در بیمارستان

وسايل ساك نوزاد در بيمارستان

1) ست بیمارستانی شامل دورپیچ، کلاه، پاپوش، سرهمی و پیشبند

2) دو دست لباس (زیر دکمه‌ای + شلوار + بلوز + کلاه نخی +سرهمی + جوراب + دستکش نوزادی)+لباس سرهمی (برای بازگشت به خانه):

حتما باید لباس مناسب برای بیرون رفتن نوزاد را با خود بیاورید.لباس‌هایی از جنس پنبه و نخ کامل (نخی)، بهترین نوع لباس برای نوزادان کوچک هستند. البته فراموش نکنید که لباس‌های کودک را باید بر اساس شرایط آب و هوایی محل سکونت خود انتخاب کنید. اما هر زن حامله باید چندین مجموعه از لباس‌های مختلف نوزاد را در کیف خود نگهداری کند، چون ممکن است در هنگام اقامت در بیمارستان به لباس‌های متعددی برای تعویض نیاز داشته باشد.

 

3) دستکش و کلاه نوزاد:
اگر هوای محل سکونت زن باردار سرد بوده، بیمارستان محل زایمان دارای تهویه مطبوع بوده و هوای اتاقی که زن زائو در آن بستری است، خنک باشد، حتما باید از کلاه و دستکش برای پوشاندن فرزند خود استفاده کنند، زیرا همه نوزادان به این نوع پوشش نیاز دارند.

 

4) پوشک کامل مخصوص نوزاد:

همانطور که می‌دانید پوشک بچه باید دارای نام تجاری معتبر بوده و از داروخانه‌ها و فروشگاه‌های لوازم بهداشتی معتبر خریداری گردد. لازم است بدانید که پوست کودک بلافاصله بعد از تولد بسیار حساس می‌باشد. پس، سعی کنید تا پوشک را با چند نام تجاری مختلف خریداری کنید تا اگر یک نوع آن با پوست فرزند شما سازگار نبود، از جنس مناسب دیگر استفاده نمایید.

 

5) خشک کن

 

6) وازلین (ژله):
کرم وازلین در حفاظت از پوست نرم کودک جادو می‌کند. پس، بهتر است همه مادران در هر زمانی که پوشک فرزند خود را عوض می‌کنند، پماد را به باسن نوزاد و پاهای او بمالند. اگر جنس پوشکی با پوست بدن نوزاد شما سازگار بود، سعی کنید تا به طور منظم، از آن جنس استفاده نمایید.

هرگز از پوشک‌هایی که معطر هستند (مخصوصا برای نوزادان دختر تا 8 ماهگی) استفاده نکنید! به عنوان یک خانم جوان و بی‌تجربه می‌توانید ژله یا پماد اضافه بر روی پوست بدن فرزند خود را با دستمال مرطوب پاک نمایید.

 

7)  دستمال مرطوب بچه:
به عنوان یک زن حامله حتما دستمال مرطوب را در ساک بیمارستان خود قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که پرستاران برای پاک کردن پاهای نوزادتان از آن استفاده خواهند نمود. همچنین، مادر یا کسانی که برای کمک به شما در بیمارستان حضور دارند، باید یاد بگیرند که برای تمیز کردن مناطق حساس از پوست بدن نوزاد از دستمال مرطوب بچه استفاده کنند، زیرا در چند روز اول پس از زایمان، هنر استفاده از دستمال مرطوب جهت پاک کردن بدن نوزاد بیشتر از زمان‌های دیگر لازم است.

 

8) وسایل شستشو و لوسیون مخصوص نوزاد:
اگر می‌خواهید نوزاد شما برای اولین بار حمام خود را در محیط بیمارستان انجام دهد، برای این کار بهتر است شامپو و لوسیون را در اندازه کوچک و سفری انتخاب کنید تا حمل آن آسان باشد.

 

9) حوله:

حوله‌ای که برای نوزادان انتخاب می‌شود، باید کوچک و نرم بوده و از جنس پنبه باشد تا بتواند آب را به خوبی جذب نماید. به همین دلیل، هیچ وقت حوله‌ای را که برای اولین بار دیده و تصاویر زیبای روی آن را پسندیده‌اید، برای فرزند کوچک خود خریداری نکنید.

 

10) شیشه شیر کوچک

11) پتو کوچک ( اگر در فصل سرد هستید ضخیم باشه و اگر در فصل گرم هستید نازک)

 

وسايل ساك نوزاد در بيمارستان

وسايل ساك نوزاد در بيمارستان

لیست وسایل مورد نیاز برای تولد نوزاد در بیمارستان

12) ناخن گیر مخصوص کودکان:

جالب است بدانید که برخی از کودکان با ناخن‌های بلند انگشتان به دنیا می‌آیند. اگر ناخن نوزاد واقعا بلند باشد، در ابتدا کمی ناخوشایند به نظر می‌رسد. در چنین مواردی از پرستار یا افراد باتجربه بخواهید تا کار کوتاه کردن ناخن‌ها را برای فرزند شما، با ناخن‌گیر مخصوص او انجام دهند.

 

13) برس برای اینکه اگر نوزادتان پر مو بود ، موهایش را شانه کنید.

 

14) دورپیچ نازک یا قنداق فرنگی:

اساسا همراه داشتن یک پارچه بزرگ، نازک و از جنس پنبه جهت پیچاندن کودک در بیمارستان از اهمیت خاصی برخوردار است. همه بچه‌های کوچک، عاشق احساسی هستند که در رحم مادر خود تجربه کرده‌اند. پس، شما هم به کمک یک پارچه چهارگوش نرم و پیچاندن دست و پای نوزاد خود در آن، شرایطی مثل رحم مادر را برای او فراهم کنید. ممکن است شما هم به عنوان یک مادر بی‌تجربه در چند بار اول، این کار را درست انجام ندهید، اما قطعا در روزهای آینده، با توجه به حالات نوزاد خود، این کار را یاد می‌گیرید!

 

15) بالش گرم (برای راه بازگشت به خانه)

16) کریر یا ساک حمل نوزاد

 

 

لیست وسایل ساک مادر
وسایل مورد نیاز مادر برای زمان اقامت در بیمارستان

در دوره ای که برای زایمان در بیمارستان هستید و روزهایی که پس از تولد نوزاد در آن جا سپری می کنید، مطمئنا علاوه بر وسایل ساک نوزاد ، نیاز به یک سری وسایل دارید تا اوقات راحت تری را سپری کنید. در ادامه به تعدادی از این وسایل اشاره می کنیم.

 

1) لباس خواب آستین بلند جلو دکمه‌دار + روسری:

همراه داشتن لباس راحتی برای شما مفید خواهد بود، بخصوص زمانی که می خواهید در راهروهای بیمارستان راه بروید.

بیمارستان ها می توانند بسیار گرم باشند، بنابراین ممکن است لباس با وزن سبک تر بهتر باشد. رنگ تیره یا الگوی شلوغ به پنهان کردن هر گونه لکه ای کمک می کند.

 

2) دمپایی غیر لغزنده بدون پشتی، که به آسانی به پا شود و از پا درآید:

درست است که در بیمارستان دمپایی در اختیارتان قرار می گیرد اما شما باز هم آن را درون ساکتان قرار دهید، تا در صورتی که با دمپایی بیمارستان احساس راحتی نمی کردید، از دمپایی های خود استفاده کنید.

 

3) شورت یکبار مصرف (چند عدد)

 

4) سوتین سایز بزرگ (مخصوص شیردهی):

چه تصمیم داشته باشید به بچه از سینه خود شیر بدهید چه شیرخشک، سینه‌های شما به دلیل ورود شیر به آنها متورم و حساس می‌شوند و باید از سوتین‌های مناسب استفاده کنید. تورم سینه ها می تواند در طول چند روز اول پس از زایمان اتفاق بیفتد. یک سینه بند خوب می تواند برای شما راحتی فراهم کند و از پد های پستان می توان برای کمک به جذب نشت ها استفاده کرد.

 

5) حوله دستی

6) لوازم بهداشتی: صابون، شامپو، حالت دهنده، تیغ، ژل اصلاح، دئودرانت (ضدتعریق)، لوشن، بُرس، مسواک، خمیردندان

7) شامپو و نرم کننده:

اگر قبل از رفتن از بیمارستان به خانه فرصتی برای مرتب کردن خود دارید، شامپو و نرم کننده مخصوص خودتان را به همراه داشته باشید.

8) اسپری ضد عفونی کننده (برای دستشویی)  ضد عفونی کننده دست

9) پَدهای شیردهی

10) کرم (لانولین) برای نوک پستان

11) قطره شیرافزا

12) شیردوش (اگر تمایل دارید از آن استفاده کنید)

13) کرم دست

14)چرب کننده یا مرطوب کننده لب

گاز و هوای خشک بیمارستان می تواند سبب خشک شدن زیاد لب های شما شود، اما اگر در این هنگام رول مرطوب کننده لبی که لب هایتان را مرطوب کند به همراه داشته باشید احساس بهتری خواهید داشت.

 

15) روغن ماساژ یا لوسیون اگر شما می خواهید در طول دوره زایمان خود را ماساژ دهید.

16) کیف لوازم آرایش + آینه + برس و سشوار

17) گل سر یا کلیپس

18) بادبزن یا اسپری صورت:

هوای بخش ممکن است بسیار گرم باشد و شما احساس کنید نیاز به یک باد بزن دارید. به همراه داشتن باد بزن یا اسپری صورت احساس شادابی را برای شما به ارمغان می آورد.

 

19) بالش بیمارستان ممکن است به اندازه کافی برای شما راحت نباشد. بالش شکل V می تواند در هنگام شیردهی نوزاد به شما کمک کند.

20) یک دست لباس بیرون (برای برگشت به خانه):

همان لباس‌هایی که در 6 ماهگی به تن می‌کردید و کفش‌هایی تخت

 

21) جوراب ضخیم:

احساس سرما بعد از زایمان امری طبیعی است. این سرما به خصوص در ناحیه کف پا حس می شود. داشتن یک جفت جوراب گرم به شما کمک زیادی می کند.

یادتان باشد، پاهای شما در دوره زایمان سرد می شود.

 

لیست وسایل ساک مادر

لیست وسایل ساک مادر

لیست وسایل مورد نیاز برای تولد نوزاد در بیمارستان

 

22) خوردنی ها و تنقلات از قبیل( آبنبات ،شکلات و آدامس نعنایی +خرما و کشمش) برای هنگامی که اجازه خوردن پیدا کردید:

اگر چه برای شما در بیمارستان، غذایی در نظر گرفته اند، اما کمی تنقلات و نوشیدنی های گلوکز دار برای شما بسیار مفید می باشد.به خاطر داشته باشید تنقلات فاسد نشدنی را در ساک خود جای دهید.

بسیاری از مادران معتقد بودند که گاز استفاده شده برای بیهوشی زایمان، طعم بدی به دهانشان داده است و موجب تلخ شدن دهانشان شده است، خوردن یک تکه از آدامس نعنایی موجب خنک و خوش طعم شدن دهان خواهد شد.

اگر با مشکل دیابت بارداری و منع مصرف قند روبرو نیستید، می توانید از شکلات برای مواجهه با افت قند خون خود استفاده کنید.

به همراه داشتن شکلات های تلخی که شامل آهن هستند بهترین راه برای بالا بردن سطح آهن محسوب می شوند.

 

23) فلاسک چای + چای کیسه‌ای + قند

24) لیوان + پیش دستی + چاقو یک‌بار مصرف (برای ملاقات‌کنندگان)

25) کیسه فریزر (کوچک و بزرگ)

26) چیزهایی که برای کمک به آرامش و یا گذراندن وقت خود از آن ها استفاده می کنید، از قبیل کتابها، مجلات یا رایانه و قران جیبی کوچک

 

27) دستگاه پخش سی دی. همچنین بعضی از سی دی های خود را بیاورید. برخی از بیمارستان ها پخش کننده های سی دی خود را ارائه می دهند، اما ابتدا چک کنید.

 

28) گوش گیر:

ممکن است علیرغم خستگی زیادی که پس از زایمان تجربه می کنید؛ نتوانید به دلیل سرو صدای زیاد بخش بخوابید. در این هنگام گوش گیر به کمک شما خواهد آمد.

 

29) هدفون:

اگر هدفونی به همراه داشته باشید با خیال راحت می توانید همه صداهای دیگر که در اطرافتان وجود دارد را محدود کنید و به آهنگی که دوست دارید گوش بدهید.

 

30) شارژر تلفن همراه

 

31) عینک آفتابی و عینک طبی در صورت استفاده

 

32) موبایل، شماره تلفن افرادی که پس از زایمان می‌خواهید با آنها تماس بگیرید

 

33) دفترچه یادداشت + خودکار (برای ثبت ساعت‌ها، برنامه تولد و یادداشت های مادرانه)

 

34) هدیه برای فرزندان بزرگتر:

اگر برادر یا خواهر بزرگ‌تر نی نی برای بازدید می‌آید، هدیه ویژه‌ای را از قبل آماده کنید و آنرا از طرف نی نی تازه متولد شده به فرزند بزرگترتان هدیه دهید.این کار باعث کاهش فشار احساس ناخوشایند کودک بزرگتر شما می شود.

 

35) کتاب مراقبت‌های پس از زایمان:

واضح است که پرستاران و پزشکان می‌توانند به سوالات شما پاسخ دهند اما بد نیست کتابی در مورد مراقبت‌های بعد از زایمان خریداری نمایید تا بعد از مرخص شدن از بیمارستان نیز بتوانید به راحتی پاسخ سوالات خود را پیدا نمایید.

 

36) مدارک مورد نیاز:

شناسنامه +کارت ملی + دفترچه بیمه + برگه پذیرش بیمارستان + تمامی سونوگرافی‌ها و آزمایش‌های قبلی+مشخصات متخصص اطفال: (نام، آدرس و شماره تلفن) و به طور کلی هر مدرکی که برای بیمارستان مورد نیاز است.

لیست وسایل مورد نیاز برای تولد نوزاد در بیمارستان

 

 

 

لیست وسایل مورد نیاز برای تولد نوزاد در بیمارستان

 

 

لوازم مورد نیاز ساک پدر

1) دوربین فیلم برداری + شارژر + فیلم + باطری اضافه شارژ شده

2) دوربین عکاسی + شارژر + باطری اضافه شارژ شده

3) شارژر موبایل

4) کیف پول + کارت عابر بانک برای پرداخت هزینه‌ها

5) تنقلات، کتاب و مجله برای مطالعه

6) هدیه‌ی احتمالی برای مادر و نوزاد

 

 

چه چیزهایی را نباید با خود به بیمارستان ببرید

1) پول بیش از مقدار مورد نیاز و وسایل قیمتی

2) دارو

3) تنقلات بیش از نیاز هم بر ندارید، زیرا جابجایی وسایل در بیمارستان برای شما مشکل است.

-سعی کنید لوازم اضافی زیادی با خودتون همراه نبرید. برای صرفه جویی می‌توانید از بیمارستان بپرسید که چه چیزهایی برای شما فراهم می‌کنند و آنها را از لیست خود حذف کنید.

 

 

 

 

 

 

لطفا نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

من با این شرایط موافق هستم .

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

لیزری

 

باشگاه دفاع شخصی

کلاس دفاع شخصی

شارژ کارتریج

شارژ کارتریج,تعمیرات پرینتر

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

روانشناس خوب در تبریز

کارتریج ایرانی پردیس

دفاع شخصی کاربردی

کلاس دفاع شخصی

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

 

بالا