حضور وکیل در دعاوی حقوقی و کیفری

حضور وکیل در دعاوی حقوقی و کیفری

دعاوی حقوقی و کیفری هر کدام از شرایط ویژه ای برخوردار هستند. پرونده های کیفری معمولا پیامد سخت تری را به دنبال دارد، و مجازات های نقدی، حبس شلاق و در برخی موارد مصادره اموال را موجب می شود. و در برخی از دعاوی اقدام کردن از طریق کیفری و مراجعه به دادگاه کیفری نتایج بهتری به دست می آورد. جرم جعل از جمله مواردی است که می توان از دو طریق کیفری و حقوقی درباره آن اقدام کرد. از طرفی در مسائل حقوقی در تنظیم وصیت احتمال بروز تقلب و جعل وجود دارد که به کمک وکیل وصیت می توان به کشف اینگونه موارد پرداخت.

شرایط جرم جعل

قانونگذار شرایطی را برای تحقق جرم جعل در نظر گرفته است که با وقوع آن این جرم صورت می پذیرد و خارج از حدود موارد ذکر شده نمی توان جعل را محقق دانست. از جمله این شرایط آن است که موضوع جعل باید بر روی سند، نوشته، مهر و هر آنچه که قانون صریحا به آن اشاره داشته انجام بگیرد. همچنین جعل بر روی اسنادی که خود جعلی هستند، و یا کپی مدارک امکان پذیر نیست. جعلی بودن سند باید به گونه ای باشد، که افراد عادی را به اشتباه بیندازد، و جعلی بودن آن با نگاه غیر کارشناسی قابل تشخیص نباشد.

قانونگذار در ماده 536 قانون مجازات اسلامی، مجازات های مختلفی از جزای نقدی تا حبس را در نظر گرفته و حبس با توجه به شدت جرم می تواند از سه ماه تا 15 سال باشد. تفاوت در میزان مجازات به این بستگی دارد که جعل توسط شخص عادی صورت گرفته باشد یا کارمندان دولتی عمل جعل را انجام دهند. همچنین اینکه چه موضوعاتی مورد جعل قرار گرفته باشد، تصمیم گیری درباره جرم جعل را متفاوت خواهد ساخت.

 

همانطور که گفته شد جرم جعل را از دو طریق می توان مورد پیگرد قانونی قرار داد. درباره جعل می توان به دادگاه کیفری مراجعه کرد و شکایت لازم را درباره ی آن مطرح نمود و درخواست مجازات مرتکب را داشت، و در حالت دیگر می توان با مراجعه به دادگاه حقوقی مسئله جعل را در دسته دعاوی حقوقی مطرح و درخواست ابطال سند را به دادگاه تسلیم نمود.

وصیت و شرایط مربوط به این

وصیت در دو گونه تملیکی و وصیت عهدی تنظیم خواهد شد. قانون امور حسبی شرایطی را در نظر گرفته است که با توجه به آن وصیت تملیکی دسته بندی مختلفی خواهد داشت. قانونگذار با بیان این موارد تلاش کرده تا از بروز هرگونه تقلب و جعل در ارائه وصیت جلوگیری نماید.

یک نوع از این وصیت، وصیت نامه رسمی است. برای تنظیم این وصیت افراد با مراجعه به دفتر اسناد رسمی، وصیت خود را به صورت محضری و رسمی به امضا خواهند رساند. در این صورت بعد از فوت موصی له نیازی به اثبات درستی آن و مراجعه به دادگاه نخواهد داشت.

نوع دیگر وصیت خود نوشت است، که لازم است، از ابتدا تا انتها به خط خود موصی نوشته و امضا شود، در قانون حسبی این مورد از جمله شرایطی است که امکان جعل را پیش بینی کرده است.

و شکل دیگر وصیت می تواند وصیت نامه سری باشد که یا به خط خود موصی یا شخص دیگری خواهد بود اما امضا موصی در انتهای آن ضروری است، و مطابق قانون ثبت اسناد باید در اداره ثبت اقامتگاه موصی یا محل دیگری به ثبت برسد.

وکیل وصیت تمام این موارد را به دقت مورد بررسی قرار خواهد داد و از تضییع حقوق موکل خود جلوگیری به عمل می آورد، بنابراین حضور وکیل در دعاوی حقوقی و کیفری غیر قابل انکار است.

لطفا نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

لیزری

 

باشگاه دفاع شخصی

کلاس دفاع شخصی

شارژ کارتریج

شارژ کارتریج,تعمیرات پرینتر

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

روانشناس خوب در تبریز

کارتریج ایرانی پردیس

دفاع شخصی کاربردی

کلاس دفاع شخصی

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

 

بالا