کارتریینگ در تهران/معرفی کامل 6 پیست کارتینگ تهران

کارتریینگ در تهران/معرفی کامل 6 پیست کارتینگ تهران

کارتریینگ در تهران

 

معرفی کامل 6 پیست کارتینگ تهران

 

 

کارتینگ

 

 

پیست های کارتینگ تهران

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که تلویزیون را روشن کرده باشید و مسابقات ماشین‌های کوچکی را ببینید که در پیستی پر پیچ و خم با هم به رقابت می‌پردازند؟ آیا نام مایکل شوماخر به گوشتان خورده؟ اگر پاسخ‌ها مثبت است و تمایل دارید که با کارتینگ و پیست‌ های آن در تهران آشنا شوید، با ما همراه باشید. در این مقاله به طور کامل پیست های کارتینگ تهران را معرفی می‌‍کنیم.
.

آشنایی اولیه با کارتینگ

آشنایی اولیه با کارتینگ

ماشین های کارتینگ، خودروهایی چرخ‌باز (چرخ های بدون گِلگیر) هستند که در مقیاسی کوچک ساخته می‌شوند. اولین ماشین کارتینگ در سال ۱۳۳۵ شمسی در کالیفرنیای آمریکا توسط شخصی به نام آرت انگلز، ساخته شد. شاسی این ماشین کوچک از لوله ساخته شده بود و موتوری که در آن به کار رفته بود هم، موتور یک ماشین چمن زنی بود.

کارتینگ را رشته مادر در اتومبیلرانی می‌دانند. ماشین‌های کارتینگ دارای موتوری ۱۲۵ سی سی هستند و رانندگان حرفه‌ای کارتینگ معمولا با سرعتی حدود ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت می‌رانند؛ اما حداکثر سرعت برای رانندگان آماتور و همچنین کسانی که این ماشین ها را به صورت رنتال یا اجاره‌ای استفاده می‌کنند، ۸۰ کیلومتر است.

 

شرایط استفاده از کارتینگ

سن و وزن دو عامل تعیین کننده برای استفاده علاقه مندان به کارتینگ سواری می باشد. اگر علاقمند به شناخت سن و وزن مطلوب برای کارتینگ سواری می باشید ادامه مطلب را از دست ندهید:

 

سن در کارتینگ

هر چه در سنین کمتر بتوانید کارتینگ را شروع کنید، احتمال موفقیت تان در این رشته بیشتر خواهد بود. جوان بودن راننده در کارتینگ سواری می تواند جسارتش را در تصمیم گیری ها بیشتر کند. در ضمن یکی دیگر از ویژگی های راننده خوب، تمرکز است که جوانان در آن حرف اول را می زنند.

 

وزن در کارتینگ

وزن در کنار سن یکی از دو عامل تعیین کننده در کارتینگ می باشد. ایده آل ترین وزن برای راننده در کارتینگ بین 80 تا 85 کیلوگرم می باشد. البته واضح است که سبکی یا سنگینی بیش از حد راننده مانع از کارتینگ سواری خواهد بود. سنگینی بیش از حد شتاب ماشین را کم خواهد کرد و سبکی بیش از حد نیز مانع حضور در مسابقات خواهد شد؛ چون مجموع وزن راننده و خودرو برای حضور در مسابقات باید حداقل 165 کیلوگرم باشد. وزن هر خودروی مسابقه چیزی حدود 83 کیلوگرم است، پس راننده باید حداقل 80 کیلوگرم داشته باشد که با لباس ها به حداقل وزن ممکن برسد.

 

کارتینگ کودکان

دیگه همه میدونن که اگه بخوای یه چیزی تو ذهنت ملکه بشه باید اونو از بچگی یاد بگیری. کارتینگ هم مثل خیلی از ورزش هاست. سن 7 سالگی در همه جای دنیا بهترین سن برای شروع کارتینگ است. در ایران هم بیشتر کلاس های آموزشی کارتینگ، برای نوجوانان و جوانان برگزار می شود.

 

ایمنی در کارتینگ

اول ایمنی بعد کارتینگ! مثل هر وسیله یا ورزشی باید نکات ایمنی را رعایت کنیم تا تمام تجربه ما از آن، لذت باشد و لذت. در صدمات این رشته، آسیب به سر بیشترین تکرار را داشته و بعد از آن گردن جزو آسیب پذیرترین نقاط در سوانح کارتینگ سواری بوده است. که این تجارب تلخ بیشتر به خاطر عدم رعایت نکات ایمنی، تمرین کم و تجربه ناکافی در رانندگی می‌باشد.

 

کارتینگ در ایران

رقابت‌های قهرمانی کارتینگ در ایران نیز هر سال در 10 مرحله برگزار می‌شود و رانندگانی که امتیازهای بیشتری کسب می‌کنند، به مسابقات جهانی اعزام می‌شوند. اولین بار ایران سال ۲۰۰۶ در مسابقات جهانی‌ای که در کشور ژاپن برگزار می‌شد شرکت کرد؛ این اتفاق چند بار دیگر هم رخ داد اما بهترین رتبه ایران در این مسابقات جهانی در سال ۲۰۱۰ در ایتالیا به دست آمد. در حال حاضر کارتینگ یکی از ورزش‌ها و تفریحات محبوب در ایران است و چندین پیست در تهران برای آن وجود دارد که مخاطبان بسیاری نیز دارند، در ادامه به معرفی این پیست‌های کارتینگ تهران می‌پردازیم.

 

1 – پیست کارتینگ آزادی

 

پیست کارتینگ آزادی

 

اگر عشق سرعت هستید، اگر فکر می‌کنید قوانین راهنمایی و رانندگی برای شما محدودیت ایجاد کرده و خلاصه اگر می‌خواهید هیجان و لذت را در رانندگی و رقابت تجربه کنید، پیشنهاد ما به شما بهترین پیست کارتینگ تهران یعنی پیست کارتینگ آزادی است. پیست کارتینگ آزادی فقط مسیری شبه بزرگراه و پیچ در پیچ و حوصله سر بر نیست، اکنون چند رستوران و کافی‌شاپ و مکان تفریحی در این پیست ساخته شده است و علاوه بر این‌ها، امکانات آموزشی و سالن‌های ورزشی مثل فوتبال دستی و بیلیارد هم در این مجموعه وجود دارد.

 

پیست کارتینگ آزادی در سال ۱۳۸۱، به مساحت ۳۰۰۰۰ متر مربع احداث شد. این پیست با همکاری یکی از بهترین شرکت‌های سازنده موتور در جهان به نام روتاکس (Rotax) ساخته شده است. سیستم تایم‌گیری پیست آزادی هم بدست یکی از شرکت های بزرگ اروپایی متخصص در این حیطه به نام اس ام اس تایمینگ (SMS-TIMING) طراحی شده که این سیستم تایم گیری امکانات فراوانی دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از: ثبت رکورد مسابقات، مقایسه با رکورد بقیه رقابت دهندگان، مقایسه رکوردهای هر شرکت کننده در طول یک سال، ارسال ایمیل نتایج مسابقات و…

 

طول این پیست کارتینگ تهران هم ۸۰۰ متر و عرض آن حدود ۸ تا ۱۰ متر است. پیست کارتینگ آزادی مکانی ایمن برای تجربه سرعت است و کارت‌های اجاره‌ای آن از ایمنی بالایی برخوردارند و نباید نگران واژگونی اتومبیل در سرعت بالا باشید چون این امر تقریبا غیرممکن است. در مجموعه کارتینگ آزادی گاهی اوقات نمایشگاه ماشین‌های کلاسیک هم برگزار می‌شود و آخرین نمایشگاه ماشین‌های کلاسیک آن، نمایشگاه خودروهای کلاسیک تویوتا بود.
آدرس پیست کارتینگ آزادی
تهران، ضلع شرقی استادیوم آزادی، جنب پارکینگ ۱۳.
ساعت کاری پیست کارتینگ آزادی
از ساعت ۱۱ صبح تا 11 شب.

2 – کارتینگ بین المللی پرند

 

کارتینگ بین المللی پرند

 

یکی دیگر از پیست‌ های کارتینگ تهران، پیست بین المللی پرند است. این پیست کارتینگ تهران که در مجموعه ورزشی بزرگ و ۲۱ هکتاری پرند قرار دارد، در ابتدای ورودی این شهر و جنوب دانشگاه آزاد آن واقع شده است. این پیست که بیش از 1500 متر مربع طول دارد، برای تفریحات ورزشی و خانوادگی مناسب است و از استاندارد بالایی برخوردار است که حتی در آن مسابقات جهانی هم برگزار می‌شود.
آدرس کارتینگ پرند
اتوبان تهران ساوه، پرند، روبروی دانشگاه آزاد.
ساعت کاری پیست کارتینگ

تهران از ساعت ۱۰ تا ۲۲ در طول هفته و از ساعت ۱۰ تا ۲۴ در روزهای تعطیل.

 

 

3 – پیست کارتینگ فراسا

پیست کارتینگ فراسا

 

این پیست در نزدیکی تهران قرار دارد و علاقه مندان می‌توانند به صورت خانوادگی به این مکان رفته و از کارتینگ سواری لذت ببرند. پیست کارتینگ فراسا که از بهترین پیست های کارتینگ تهران به شمار می‌رود دارای امکانات دیگری مانند کافه و رستوران و اینترنت وای فای نیز می‌باشد.
آدرس کارتینگ فراسا
تهران، جاده لشکرک، نرسیده به اوشان.
ساعت کاری کارتینگ فراسا
از ۱۱ صبح تا ساعت ۲۴. این مجموعه در ماه رمضان هم از ساعت ۱۷ آغاز به کار می‌کند.

4 – کارتینگ دانیال

کارتینگ دانیال

 

دیگر پیست کارتینگ تهران که خدمت شما معرفی می‌کنیم، پیست مجموعه ورزشی تفریحی دانیال است. این مجموعه پیستی 450 متری دارد که از بزرگترین پیست های کارتینگ تهران است و بدون محدودیت برای آقایان و خانم‌ها قابل دسترسی است. ماشین‌های استفاده شده در این پیست ساخت ایتالیاست که از کیفیت بالایی برخوردار هستند. در این پیست کارتینگ تهران برای مبتدیان نیز کلاس آموزشی برگزار می‌شود.
آدرس کارتینگ دانیال
اقدسیه، خیابان آجودانیه، انتهای کوچه سیزدهم شرقی، مجموعه ورزشی میثاق، مجموعه ورزشی تفریحی دانیال.
ساعت کاری کارتینگ دانیال
۱۰ تا ۲۲.

5 – پیست کارتینگ موزه خودرو

پیست کارتینگ موزه خودرو

 

پیست کارتینگ موزه خودرو در حقیقت اولین پیست سرپوشیده کشور است که در محل موزه خودرو های کلاسیک قرار دارد و می‌توانید با رنتال کارت (ماشین کارتینگ اجاره‌ای)، اوقات خوشی را در آن بگذرانید. در این پیست که مساحتی هزار مترمربعی دارد، بدون نیاز به داشتن گواهینامه می‌توانید رانندگی کارتینگ را تجربه کنید و آموزش‌های اولیه برای رانندگی با این ماشین‌ها و همچنین تجهیزات ایمنی کارتینگ نیز، به شما داده خواهد شد. این مکان دارای امکانات دیگری مانند سالن فوتبال دستی و بیلیارد، و بوفه و کافی‌شاپ نیز هست و کلاس‌های آموزشی کارتینگ در سطوح مختلف مبتدی تا حرفه‌ای هم، در آن برگزار می‌شود. فروشگاهی برای خرید قطعات و وسایل ماشین های کارتینگ هم در پیست کارتینگ موزه خودرو قرار دارد.
آدرس کارتینگ موزه خودرو
تهران، کیلومتر ۱۱ جاده مخصوص کرج، خیابان بیست و پنج، جنب مرکز خرید سپه.
ساعت کاری کارتینگ موزه خودرو

شنبه تا چهارشنبه ۹ صبح تا 8 شب و پنجشنبه ها و جمعه ها از ساعت 9 صبح تا 10 شب.

 

 

6 – پیست کارتینگ شهربانو

پیست کارتینگ شهربانو

 

مهمترین امتیاز این پیست، اختصاصی بودنش برای بانوان است. همه خانم های تهرانی می توانند به راحتی و با امنیت کامل در این مجموعه به کارتینگ سواری بپردازند و هیجان کامل را در محیطی جذاب تجربه کنند. اولین پیست اختصاصی بانوان، در زمینی به مساحت 2 هزار متر مربع به همراه ماشین های استاندارد و کادری مجرب آماده خدمت رسانی به بانوان تهرانی می باشد.
آدرس کارتینگ شهربانو
تهران، ضلع شمالی بوستان ولایت
ساعات کاری کارتینگ شهربانو
شنبه تا پنج شنبه 8:30 صبح الی 19 عصر

منبع : سایت چندبر

لطفا نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

من با این شرایط موافق هستم .

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

لیزری

 

باشگاه دفاع شخصی

کلاس دفاع شخصی

شارژ کارتریج

شارژ کارتریج,تعمیرات پرینتر

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

روانشناس خوب در تبریز

کارتریج ایرانی پردیس

دفاع شخصی کاربردی

کلاس دفاع شخصی

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

 

بالا