معرفی دارکشی تضمینی فرش

روش اول دارکشی تضمینی فرش دستباف

مطمئناً تاکنون اصطلاح دارکشی تضمینی فرش دستبافت را شنیده‌اید. اما به راستی منظور از این اصطلاح چیست؟ باید بدانید که فرش‌های دستبافت را با ظرافت بی نظیری می‌بافند که کار بسیار سختی است. چرا که این مدل فرش‌ها همانطور که از نامشان پیداست، بدون استفاده از ماشین و به کمک دست ساخته شده‌اند.

حال ممکن است که این مدل فرش حین بافتن دچار کجی شود یا به مرور زمان این کجی حاصل شود. فرش بافان در چنین حالتی فرش دستبافت را دارکشی می‌کنند. دارکشی تضمینی فرش به این صورت است که فرش را به قالیشویی‌ها می‌برند و در آن‌جا دستگاه‌های مخصوصی وجود دارند که به وسیله آن‌ها فرش تحت کشش قرار می‌گیرد.

البته توجه داشته باشید که پیش از دارکشی تضمینی فرش نیز نوع الیاف و جنس نخ‌های آن مورد بررسی قرار می‌گیرد و آستانه تحمل فرش جهت کشیدن آن را می‌سنجند تا از پاره شدن و یا آسیب رسیدن به فرش حین دارکشی جلوگیری کنند. سپس متناسب با بررسی‌های انجام گرفته جهت آماده سازی فرش، بر روی آن اسپری مخصوصی می‌زنند.

روش دوم دارکشی فرش چگونه انجام می‌شود؟

باید بدانید که علاوه بر رفع کجی‌های کوچک فرش، دارکشی در از بین بردن برآمدگی‌ها، فرورفتگی‌ها و یا سرک‌هایی که در کناره‌های فرش مشاهده می‌شوند، مؤثر است. لازم به ذکر است که دارکشی در رفع کجی‌های بزرگ هیچ گونه تأثیری بر جای نمی‌گذارد و در چنین حالتی فرش پس از گذشت چند سال مجدداً به حالت اول برمی‌گردد.

در روش دوم فرش را بر سطحی چوبی پهن می‌کنند، سپس آن را جهت ایجاد حالت کشش پذیری و ارتجاعی به کمک آب مرطوب می‌کنند. در چنین حالتی پس از مشخص کردن ابعاد صحیح و واقعی فرش، لبه‌های دارای فرورفتگی را به کمک چنگک مخصوص آنقدر تحت کشش قرار می‌دهند تا این بخش‌ها به طور کامل از بین برود و محو شود. در چنین حالتی فرش را به مدت دو الی سه روز به منظور ثابت ماندن کشیدگی، در چنین وضعیتی رها می‌کنند.

نکاتی که در دارکشی فرش بایستی رعایت شوند

  1. چنانچه فشاری که جهت صاف نمودن فرش به آن وارد می‌شود، اگر بیش از مقدار مناسب باشد، موجب پاره شدن گره‌ها و تار و پود‌های فرش می‌شود.
  2. میخ‌هایی که در عمل دارکشی تضمینی فرش مورد استفاده قرار می‌گیرد، بایستی ظریف و ریز باشند.
  3. اعمال کشش بر فرش بایستی به صورت مرحله‌ای صورت بگیرد. به این صورت که در ابتدای کار میزان خیلی کمی از کشش آن هم در یک زمان معین به فرش وارد شود. سپس در مراحل بعد فرآیند کشش آغاز شود. چرا که فرش‌های تحمل کشش آنی و یکجا را ندارند.
  4. در برخی موارد از بخار آب و اتو جهت ایجاد کشش بیش‌تر در فرش‌ها به خصوص فرش‌های ظریف و کوچک بهره می‌برند که تأثیر خوبی بر جای گذاشته است.

نکته آخر

جهت انتخاب نوع قالیشویی مناسب جهت شستشوی فرش‌های خود، علاوه بر توجه به تبلیغات قالیشویی در خصوص میزان رضایت مشتریان قبلی نیز اطلاعات لازم را کسب کنید تا بهترین قالیشویی را جهت بشور یا شستشوی فرش‌هایتان انتخاب کنید.

لطفا نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

من با این شرایط موافق هستم .

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

لیزری

 

باشگاه دفاع شخصی

کلاس دفاع شخصی

شارژ کارتریج

شارژ کارتریج,تعمیرات پرینتر

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

روانشناس خوب در تبریز

کارتریج ایرانی پردیس

دفاع شخصی کاربردی

کلاس دفاع شخصی

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

 

بالا