فواید سویینگ (یوگای هوایی)

 فواید سویینگ (یوگای هوایی)

سویینگ (یوگای هوایی) که به تمرینات ضد جاذبه یا آنتی گراویتی معروف است ترکیبی از تمرینات کلاسیک و مدرن آمادگی جسمانی، بدنسازی، پیلاتس، یوگا، ژیمناستیک و هنر بند بازی هوایی در فضا و به روی پارچه ها و وسیله هوایی آویزان شده از سقف می باشد.

 از آنجا که شما آزادی بیشتری در حركت در فضا دارید، می توانید بدن خود را در موقعیت های جدید چرخش دهید.

در ادامه همراه ما باشید تا درباره فواید سویینگ (یوگای هوایی) بیشتر بدانیم .

 فواید سویینگ یوگا

1.   خاصیت ضد درد

یوگای آنتی گراویتی فواید زیادی برای بدن انسان دارد. این ورزش باعث ترشح هورمون شادی شده، تاثیر تسکین درد دارد و امکان انجام ورزش بدون فشار را ایجاد می‌کند.

اگر می‌پرسید یک ورزش چگونه می‌تواند موفق به انجام همه این کارها شود، نام این ورزش پاسخگوی شما خواهد بود.

محیط بدون جاذبه، تاثیر فشار ورزش را به صفر می‌رساند و عدم وجود فشار در دنده‌ها باعث افزایش انعطاف پذیری و قابلیت انجام حرکات می‌شود.

۲.   خاصیت ضد پیری

خاصیت دیگر این ورزش آنتی ایجینگ(ضد پیری) بودن آن است. انعطاف پذیری بدن با انجام حرکات یوگا و پیلاتس افزایش می‌یابد و انجام این حرکات در محیطی بدون جاذبه باعث افزایش بیش تر انعطاف و انجام راحت تر حرکات می‌شود. افزایش انعطاف بدن باعث می‌شود جوان تر شوید. یکی از مهم ترین سوال‌ها این است که آیا این ورزش باعث کاهش وزن می‌شود؟ این که بتوانید فقط با ورزش کردن وزن کم کنید، امکان پذیر نیست. اما اسید لاکتیکی که در اثر انعطاف پذیری از بدن دفع می‌شود، سرعت متابولیسم بدن را افزایش داده و باعث کاهش وزن می‌شود.

۳.   افزایش شهامت

بعد ذهنی یوگای آنتی گراویتی متفاوت تر از سایر ورزش‌ها می‌باشد. این ورزش نیازمند شهامت است. چگونه شهامت انجام این حرکات را داشته باشیم؟ و این شهامت به چه کار ما می‌آید؟ در دنیای مدرن امروز که همه کارها عادی و ساده انجام می‌شوند، روح انسان‌ها تشنه هیجان می‌باشد. اما هیجانی که امنیت آن‌ها را به خطر نیاندازد. یوگای آنتی گراویتی با وجود این که در وهله اول ترسناک به نظر می‌رسد، اما در ادامه انجام این کار باعث ایجاد حس آزادی در شما می‌شود.

 

۴.   ترشح هورمون شادی

شکست دادن ترس باعث ایجاد بعد جدیدی در ذهن می‌شود. یکی از دلایل اصلی این مساله تاثیر یوگای آنتی گراویتی در ترشح هورمون شادی می‌باشد. هنگامی‌که بدن در این ورزش وارونه می‌شود، سیستم بدن تجدید شده و این حالت باعث ترشح هورمون شادی سروتونین می‌گردد. بعد از انجام حرکات یوگای آنتی گراویتی به دلیل انتقال خون تمیز به مغز نه تنها شاهد قرمزی گونه‌های خود خواهید بود، بلکه لبخند نیز بر لبان تان جاری می‌شود.

 

مجله ورزشی

لطفا نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

من با این شرایط موافق هستم .

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

لیزری

 

باشگاه دفاع شخصی

کلاس دفاع شخصی

شارژ کارتریج

شارژ کارتریج,تعمیرات پرینتر

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

روانشناس خوب در تبریز

کارتریج ایرانی پردیس

دفاع شخصی کاربردی

کلاس دفاع شخصی

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

 

بالا