عملکرد کولر گازی روتاری چگونه است؟

در کولر گازی روتاری، کمپرسور روتاری که از انواع مختلف کمپرسور موجود در کولر گازی است، جای گذاری و تعبیه شده است. همانطور که می دانیم، کولر گازی یکی از انواع وسایل تهویه مطبوع است که در سال های اخیر به عنوان عضو جدا نشدنی خانه های مردم، به خصوص در نواحی حاره ای و قسمت های مرکزی و غربی و شرقی آسیا، محسوب می شود.

جهت آشنایی با عملکرد کولر گازی باید بدانیم که این دستگاه از چرخه ی تبرید پیروی می کند. از مهمترین قطعات مکانیکی تشکیل دهنده ی کولر گازی 36000 و انواع دیگر کولر گازی؛ کمپرسور، کندانسور، اپراتور و همچنین شیر انبساط می باشند. کمپرسور در واقع اصلی ترین بخش یک کولرگازی است. عملکرد این قطعه به این صورت است که با مصرف انرژی الکتریکی، گازهای مبرد را فشرده ساخته و حجم آن ها را کم می کند و در نتیجه فشار را در دستگاه افزایش می دهد.

کمپرسور ها با توجه به ظرفیت و مدل دستگاه ها، انواع و عملکرد مختلفی دارند. اما به طور کل، کمپرسورهای کولر گازی شامل انواع زیر هستند:

  • کمپرسور روتاری
  • کمپرسور پیستونی
  • کمپرسور اسکرول

عملکرد کمپرسور در کولر گازی روتاری به این شکل است که جا به جایی از نوع چرخشی در دستگاه ایجاد می کند. به این صورت که با چرخش سیصد و شصت درجه ای تیغه ها، فشرده سازی گاز مبرد صورت گرفته و فشار و شدت خروج گاز از قسمت های خروجی دستگاه را چندین برابر افزایش می دهد. در نهایت قدرت خروج هوا در کمپرسورهای دورانی-پیستونی یا همان روتاری زیاد می شود. کولر گازی روتاری در ایران به دلیل شرایط جغرافیایی، بیشترین استفاده و طرفدار را دارد.

مزایای کولر گازی روتاری

معیار اندازه گیری خنک کنندگی انواع کولر گازی از جمله کولرگازی بیست و چهار هزار ، 30000، هجده هزار و کولرگازی 36000، واحد BTU می باشد. برای مثال، زمانی که صحبت از کولرگازی بیست و چهار هزار می شود، در واقع منظور، توان و ظرفیت کمپرسور دستگاه است که 24000 BTU می باشد.

 کمپرسورهای روتاری، ظرفیت هایی بین 7000 تا 36000BTU  دارند. یعنی آن ها ظرفیت و توان سرمایشی نسبتا کمتری نسبت به کمپرسورهای اسکرال و پیستونی دارند. ظرفیت کمتر روتاری ها نسبت به دیگر کمپرسورها با توجه به مزایای دیگری که کمپرسورهای روتاری دارند هرگز از میزان محبوبیت آن ها نکاسته است.

در شرح مزایای کولر گازی روتاری که با کمپرسور روتاری تجهیز شده است می توان به این نکته اشاره کرد که این کولر گازی معروف، مصرف برق کمی دارد، عملکرد بهینه داشته و صدای کمتری نیز تولید می کند. کمپرسور کولر گازی روتاری به دلیل مکانیسم عمل ساده ایی که دارد پرکاربرد بوده و در نتیجه هزینه ی تعمیر و نگهداری و سرویس کمی دارد.

امروزه کمپرسور و کولر گازی روتاری در مناطق آسیایی بسیار پرکاربرد است و با وجود اینکه کمپرسورهای اسکرول عملکرد بهتری از خود ارائه داده اند اما نسبت به روتاری ها خیلی کمتر کاربرد دارند. این مطلب شاید به دلیل کاربرپسند تر بودن روتاری ها است. قیمت مناسب و در عین حال عملکرد قابل قبول دستگاه های روتاری آنان را در زمره ی پر فروش ترین ها در ایران و سایر نقاط دنیا قرار داده است.

لطفا نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

من با این شرایط موافق هستم .

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

لیزری

 

باشگاه دفاع شخصی

کلاس دفاع شخصی

شارژ کارتریج

شارژ کارتریج,تعمیرات پرینتر

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

روانشناس خوب در تبریز

کارتریج ایرانی پردیس

دفاع شخصی کاربردی

کلاس دفاع شخصی

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

 

بالا