شارژ کارتریج چیست وچگونه انجام میشود؟آموزش کامل شارژ کارتریج

شارژ کارتریج چیست؟ سوالات متداول درباره شارژ کارتریج

شارژ کارتریج چیست وچگونه انجام میشود؟آموزش کامل شارژ کارتریج


اگر شما هم جزو کسانی هستید که با پرینتر سروکار دارید حتما در زمان اتمام کارتریج پرینتر خود این سوال در ذهنتان شکل میگیرد که آیا کارتریج را باید شارژ کنیم و یا اینکه کارتریج نو خریداری کنیم.

 

شارژ کارتریج چیست؟

شارژ کارتریج چیست؟

کارتریج

کارتریج در واقع قسمت اصلی تشکیل دهنده پرینتر محسوب می شود. کارتریج پرینتر، قطعه ای مصرفی محسوب شده و بعد از مدتی می بایست شارژ و یا تعویض شود.

در دسته بندی چاپگرهای پر مصرف دو نوع چاپگر از لحاظ کارکرد وجود دارد پرینتر لیزری و پرینتر جوهرافشان ،که کارتریج های پرینترهای لیزری که به کارتریج های تونر نیز معروف هستند، حاوی پودر می باشند.

پودری که در کارتریج های لیزری استفاده می شود، یک ماده جامد بوده که خاصیت مغناطیسی (آهنربایی) دارد. امروزه برای افزایش کیفیت چاپ، به جای اکسید و کربن از نوعی پلیمر استفاده می شود.

این ذرات برای چسبیده شدن به کاغذ، با استفاده از یک درام الکترواستاتیکی ذوب شده و به وسیله غلتک های حرارتی بر روی کاغذ چاپ می شوند کارتریج پرینترهای لیزری در مقایسه با کارتریج پرینترهای جوهرافشان گران تر است ولی این کارتریج ها طول عمر بالاتری دارند.

پودر کارتریج های پرینتر لیزری

پودر کارتریج های پرینتر لیزری نباید در معرض رطوبت قرار گیرد؛ چراکه به سرعت با جذب رطوبت گوله شده و مانند سنگ سفت می شود. سنگ شدن پودر داخلی کارتریج باعث می شود که قطعات داخل کارتریج حرکت ایستاده و قفل شوند.

کارتریج های پرینترهای جوهر افشان، هم دارای رنگ مشکی و هم شامل سه رنگ اصلی آبی، قرمز و زرد می باشند. این ۴ رنگ در برخی پرینترها، کارتریج های جدا داشته و در برخی پرینترها، در یک کارتریج جمع شده اند. ماده استفاده شده در کارتریج های جوهری، از جنس مایع است.

نحوه کار کارتریج

نحوه کار این کارتریج ها بدین صورت است که قطرهای ریزی از جوهر از طریق نازل های کوچک، در چاپ یک پرینتر جوهرافشان قرار داده می شود و در هنگام چاپ بر روی صفحه قرار می گیرد.

در پرینترهای جوهر افشان دستور چاپ بر روی کاغذ توسط جوهر و هد کارتریج انجام می شود. اگر پرینترهای جوهر افشان برای مدت زمان طولانی استفاده نشوند، جوهر درون دستگاه خشک شده و از بین نازل های جوهری درون آن عبور نمی کند.

 

شارژ کارتریج چیست

شارژ کارتریج چیست؟

 

ما در مقاله شارژ کارتریج چیست به طور کامل درباره چگونگی و سوالات متدوال درباره شارژکارتریج توضیح دادیم به شما پیشنهاد میکنیم که حتما این مقاله را مطالعه کنید.

اگر بطور خلاصه بخواهیم بگوییم که شارژ کارتریج چیست باید بگوییم که شارژ کارتریج یعنی پر کردن مجدد مواد مصرفی پرینتر از جوهر و یا پودر تونر،در کارتریج های جوهر افشان شارژ کارتریج با مایع جوهر انجام میشود.

در کارتریج های لیزری شارژ کارتریج با پودر تونر انجام میپذیرد که صرفا با پر کردن مجدد کارتریج نمیتواند نتیجه مطلوب کسب شودو شاید نیاز به تعویض قطعاتی هم باشدکه نیاز به تجربه و تخصص ویژه دارد.

کارتریج مواد مصرفی است

کارتریج مواد مصرفی میباشد و بعد از چاپ تعداد مشخصی برگ کاغذ به اتمام خواهد رسید زمانی که ظرفیت یک کارتریج تمام می شود، دو گزینه پیش رو دارید شارژ کارتریج و یا خرید کارتریج جدید.

اگر پرینتر شما جوهر افشان است، توصیه می کنیم به جای شارژ کردن کارتریج، کارتریجی نو خریداری کنید چراکه معمولا در کارتریج های جوهرافشان عکس پرینت گرفته میشود و بعد از شارژ کیفیت چاپ پرینتر کاهش پیدا میکند و در برخی از موارد به خاطر پایین بودن کیفیت جوهر،هد پرینتر آسیب جدی خواهد رسید البته در پرینترهای جوهر افشان جدید که در حال حاضر برند اپسون پیشتاز تولید این تکنولوژی میباشد،

پرینتر به مخزن قابل شارژ مجهز میباشد و جوهر شارژ اورجینال آن هم در بازار موجود میباشد که برای اطلاعات بیشتر میتوانید با شرکت های معتبر ارائه دهنده این محصول در ارتباط باشید(در پایان مقاله معرفی میگردد)

 

شارژ کارتریج چیست

شارژ کارتریج چیست؟

 

در شارژ کارتریج لیزری باید بدانید که هیچ کمپانی تولید کننده کارتریج در جهان شارژ کارتریج را توصیه نکرده و پودر شارژی هم برای شارژ مجدد کارتریج های خود در بازار ارئه نداده است و عملا شارژ کارتریج مبحثی کاملا تجربی و تخصصی میباشد .

به دلیل بالا رفتن قیمت کارتریج های اصلی، اکثرافراد و شرکت ها کارتریج را شارژ میکنند ولی باید بدانید که شارژ کارتریج اگر توسط افراد غیر متخصص و با پودر نامرغوب انجام شود به دستگاه چاپگر شما آسیب جدی خواهد رساند.

هزینه تعمیر پرینتر به مراتب بالاتر از تهیه کارتریج نو میباشد پس در انتخاب مجموعه متخصص و متعهد در انجام شارژ کارتریج لیزری خود باید بسیار دقت کنید .

 

شارژ کارتریج چیست

شارژ کارتریج چیست؟

 

درپایان اگر قصد شارژ کارتریج لیزری و یا خرید آن را دارید اطلاعات یک شرکت معتبر را برای شما عزیزان میگذاریم تا استفاده نمایید:

شرکت پردیس چاپگر باران دپارتمان تخصصی خرید کارتریج و خدمات شارژ کارتریج
تلفن تماس:02188322120 02188341919
آدرس:خیابان کریمخان زند خیابان ایرانشهر شمالی نبش خ اراک پلاک 158 واحد 1و 2
آدرس سایت: https://parchaba.com
ساعات کار: شنبه تا چهارشنبه 9صبح الی 17 پنجشنبه ها: 9 صبح الی 13

سایت امور

لطفا نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

من با این شرایط موافق هستم .

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

لیزری

 

باشگاه دفاع شخصی

کلاس دفاع شخصی

شارژ کارتریج

شارژ کارتریج,تعمیرات پرینتر

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

روانشناس خوب در تبریز

کارتریج ایرانی پردیس

دفاع شخصی کاربردی

کلاس دفاع شخصی

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

 

بالا