دلایل بروز پلاکت خون بالا | عوامل خطرناک پلاکت خون بالا

دلایل بروز پلاکت خون بالا | عوامل خطرناک پلاکت خون بالا

پلاکت خون بالا چگونه بروز می کند؟

 

پلاکتها در خون شما نقش حیاتی در سلامت کلی دارند . آنها از طریق رگ های خونی حرکت می کنند و باعث خونریزی می شوند . با این حال، گاهی اوقات سطح پلاکتها می تواند بالاتر از حد طبیعی باشد.

تعداد پلاکت طبیعی

تعداد پلاکتها در خون بزرگسالان به طور کلی در محدوده ۱۵۰،۰۰۰ و ۴۵۰،۰۰۰ در هر میلی متر خون است . وقتی عدد طبیعی است، پلاکتها میتوانند به طور معمول از طریق خون شما با گلبولهای قرمز و سفید حرکت کنند . همچنین، تعداد پلاکت طبیعی، زمانی که در اثر آسیب دیدگی خونریزی رخ می دهد امکان لخته شدن را می دهد.

تعداد پلاکت بالا

هنگامی که تعداد پلاکت ها در خون شما بیش از حد بالا است، می تواند موجب بروز بسیاری از مشکلات سلامتی مختلف شود . یکی از علل رایج تعداد پلاکت های بالا اختلال مغز استخوان است که در آن بدن بیش از حد پلاکت ها را تولید می کند و در یک زمان بیش از حد در خون شما آزاد می کند . اگر این علت تعداد پلاکت خون بالا در شما باشد، عواقب می تواند بسیار جدی باشد، زیرا ترومبوسیتمی یا ترومبوسیتوز واکنش پذیری ایجاد می شود و علائم منفی ایجاد می کند.
چندین شرایط دیگر وجود دارد که می تواند باعث افزایش تعداد پلاکت های غیر طبیعی شود. این شرایط شامل انواع مختلفی از سرطان، نارسایی کلیه، حمله قلبی، خونریزی بیش از حد، عفونت، از بین بردن طحال شما، کم خونی، آسیب به بدن چه خارجی و چه داخلی، جراحی خاص و حتی التهاب در مناطق مختلف بدن مانند روده ها می باشد. علاوه بر این، بعضی از داروها همچنین می توانند باعث افزایش تعداد پلاکت ها شوند.

آزمایش کردن

اگر مشکوک به تعداد پلاکت های بالا هستید، آزمایش خون برای شما لازم است. در طول آزمایش خون، دکتر شما قادر است تعیین کند آیا سطح پلاکت شما طبیعی است یا نه.  اگر سطح پلاکت ها بالاتر از حد طبيعي باشد، پزشک مي تواند انواع ديگري از تست را انجام دهد، که مي تواند منجر به کشف علت تعداد پلاکت زياد شود و درمان را قبل از بروز عوارض انجام دهد.

عوامل خطر تعداد پلاکت بالا

برخی از افراد بیشتر احتمال دارد تعداد پلاکت بیشتری از را نسبت به دیگران داشته باشند. کسانی که شرایطی به نام کم خونی دارند، بیشتر احتمال دارد تعداد زیادی پلاکت داشته باشند. کم خونی اتفاق می افتد زمانی که شما به اندازه کافی آهن در خون خود ندارید، که برای تولید مناسب پلاکت ها ضروری است. کسانی که عمل جراحی داشته اند نیز احتمال بیشتری دارند که شرایط داشتن پلاکت بالا در خون را مانند سرطان توسعه دهند.

درمان تعداد پلاکت بالای خون

پلاکت خون بالا٬ درمان پلاکت خون بالا٬ عوامل پلاکت خون بالا

درمان مورد استفاده برای تعداد پلاکت بالا بستگی به علت دارد.  به عنوان مثال، اگر تعداد پلاکت بالا ناشی از یک عفونت باشد، آنتی بیوتیک ها به طور کلی همه چیزهایی هستند که لازم است تا شمارش به حالت عادی برگردد. در مواردی مانند سرطان، درمان مداوم ممکن است ضروری باشد و این می تواند خیلی طولانی تر باشد تا شرایط بهبود یابد . اگر تعداد زیاد دارو بواسطه داروهایی که مصرف می کنید ایجاد شود، ممکن است دارو به چیزی که به همان شیوه عمل می کند تغییر کند اما اثرات منفی ندارد .

[wiloke_posts_slider post_type=”post” order_by=”post_date” posts_per_page=”5″ show_posts=”3″ image_size=”370,280″ categories=”1475″]
لطفا نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

من با این شرایط موافق هستم .

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

لیزری

 

باشگاه دفاع شخصی

کلاس دفاع شخصی

شارژ کارتریج

شارژ کارتریج,تعمیرات پرینتر

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

روانشناس خوب در تبریز

کارتریج ایرانی پردیس

دفاع شخصی کاربردی

کلاس دفاع شخصی

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

 

بالا