خواص و فواید سلامتی ورزش صبحگاهی

ورزش صبحگاهی چه فایده ای دارد؟

خواص و فواید سلامتی ورزش صبحگاهی

ورزش صبحگاهی به کاهش فشار خون و خواب بهتر و چربی سوزی بیشتر کمک می کند همچنین انجام ورزش در صبح به صورت ناشتا تاثیرات بهتری بر سلامت بدن دارد.

هر آنچه لازم است در مورد ورزش صبحگاهی بدانید ؛ از خواص و فواید تا بایدها و نبایدهایش

ورزش صبح زود هنگام، فواید بسیاری دارد، هم برای سلامتی و هم برای برنامه روزانه تان، که در زمان های دیگر روز وجود ندارد ؛

شما باید برای بیدار شدن از خواب منظم باشید و باید بر روی ورزش موثر تمرکز داشته باشید.

بهترین زمان برای ورزش کردن همیشه زمانی است که برای شما کار می کند .

هر چه باشد، ورزش کردن در ساعت 9 شب می تواند هربار انجام نشود، زیرا شما کم کم می خوابید. اما شروع روز با یک عرق کردن خوب مزایای موثر و جدی دارد.

خواص و فواید سلامتی ورزش صبحگاهی

ورزش صبحگاهی چه فایده ای دارد؟

خواص و فواید سلامتی ورزش صبحگاهی

در این بخش هشت فایده ورزش صبحگاهی وجود دارد که ممکن است شما را متقاعد کند که ورزش اول صبح را شروع کنید.

1. کالری کمتری مصرف خواهید کرد:

سوزاندن 500 کالری در صبح می تواند نتیجه معکوس داشته باشد و شما بیشتر می خورید اما محققان فهمیده اند که ورزش کردن در صبح می تواند غذاها را کم تر جذاب کند.

برای این مطالعه که در ژورنال دارویی و علم در ورزش منتشر شد، محققان فعالیت مغزی زنان را هنگامی که به عکس غذا و گل نگاه می کردند، آنالیز کردند که به عنوان کنترل عمل می کرد.

زنانی که 45 دقیقه در صبح ورزش می کردند، نسبت به کسانی که ورزش را ترک کرده بودند، کم تر عکس العمل داشتند. به عبارت دیگر، بعد از ورزش صبحگاهی غذای بیشتری به نسبت افرادی که ورزش نکرده بودند، نمی خوردند.

2. تمام روز را فعال تر خواهید بود:

ورزش صبحگاهی به شما انگیزه می دهد که در طول روز حرکت کنید و فعال تر باشید.محققان نیز در همان مطالعه دریافتند افرادی که صبح ها ورزش می کنند، فعال تر هستند.

3. چربی بیشتری می سوزانید:

خوردن صبحانه یا نخوردن صبحانه قبل از ورزش؟

این سوال در چرخه های سلامت همیشه مورد بحث قرار گرفته می شود. در حالی که قطعاً مزایایی برای سوخت گیری مجدد قبل از ورزش وجود دارد – اما این مطالعه نشان می دهد که ورزش کردن با معده خالی می تواند تا اندازه 20 درصد موثر تر از زمانی باشد که یک وعده غذایی خورده شده باشد.

4. کاهش فشار خون:

محققان در مطالعه ای که انجام شد از شرکت کنندگان در این مطالعه درخواست نمودند که به مدت 30 دقیقه در سه زمان مختلف در روز ورزش کنند:

7 صبح، 1 بعد از ظهر، و 7 بعد از ظهر که در تمام روز فشار خونشان کاهش یافته بود و حتی بیشتر (تا 25 درصد) را کاهش دادند.بسیاری از حملات قلبی در صبح زود رخ می دهند، بنابراین محققان فکر می کنند که ورزش می تواند به عنوان یک تدبیر پیشگیرانه عمل کند.

5. شب بهتر می خوابید:

آیا تا به حال یک کلاس 8 بعد از ظهر را رزرو کرده اید و احساس کرده اید که بدنتان جان ندارد و بعد از آن به خواب می رود؟شما فقط این ارتباط را تصور نمی کنید. خواب خوب یکی از فواید بسیار خوب ورزش صبحگاهی است.

بنیاد ملی خواب می گوید که تمرینات شبانه می تواند باعث افزایش دمای بدن شده و بدن را تحریک می کند، که می تواند خوابیدن را سخت کند، ورزش کردن در صبح منجر به خواب عمیق، طولانی تر، و با کیفیت تر می شود

6.حفاظت از خود در برابر دیابت:

طبق تحقیقی که در مجله فیزیولوژی و پزشکی منتشر شد، برای محافظت در برابر عدم تحمل گلوکز و مقاومت انسولین، که علایم دیابت نوع 2 هستند، ورزش نیز مفید است.

در طول این مطالعه شش هفته ای، شرکت کنندگانی که قبلاً غذا نخورده بودند، در مقایسه با آن هایی که کربوهیدرات را قبلاً مصرف کرده بودند و در طول ورزش، حساسیت گلوکز و حساسیت انسولین را افزایش دادند، در حالی که وزن چندانی اضافه نکردند.

7.ماهیچه های موثرتری خواهید ساخت:

براساس گزارش موسسه ملی تناسب اندام و ورزش, وقتی صبح از خواب بیدار می شوید, سطح تستوسترون شما در اوج خود قرار دارد.صبح بهترین زمان برای ورزش قدرتی است, زیرا بدن در حالت ساخت عضلانی می باشد.

8. فواید سلامتی مرتبط با ورزش:

مطالعه اخیر که در روان شناسی سلامتی منتشر شده است, نشان داد که مهم ترین آن ها به یک عادت تبدیل می شوند.صبح زود بیدار شوید و ورزش کنید, به این معنی است که به طور منظم ورزش کنید.

انجام ورزش بعد از کار بسیار آسان تر است, زیرا یک دوست به طور غیر منتظره وجود دارد و یا چیزی در کار است تا شما را از خط خارج کند.

تنظیم یک هشدار اولیه صبح به شما کمک می کند تا ثابت بمانید, به این معنی است که به تمام مزایای سلامتی, از جمله افزایش ایمنی بدن, طول عمر و حالت بهتر – که همراه با ورزش منظم است,می رسید.

 

مجله ورزشی

لطفا نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

من با این شرایط موافق هستم .

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

لیزری

 

باشگاه دفاع شخصی

کلاس دفاع شخصی

شارژ کارتریج

شارژ کارتریج,تعمیرات پرینتر

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

روانشناس خوب در تبریز

کارتریج ایرانی پردیس

دفاع شخصی کاربردی

کلاس دفاع شخصی

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

 

بالا