جستجوی محصولات براساس ویژگی‌ها در ووکامرس

جستجوی محصولات براساس ویژگی‌ها در ووکامرس

جستجوی محصولات براساس ویژگی‌ها در ووکامرس


جستجوی محصولات در ووکامرس را براساس صفت محصولات

مدتی که از عمر فروشگاه اینترنتی گذشت و مشتریان ثابتی پیدا کرد، دیگر نباید توقع داشت که مشتریان مثل روز اول وارد سایت شوند و تمامی محصولات را ببینند و سپس تصمیم بگیرند که کدام را انتخاب کنند. حال آن‌ها با شما و فروشگاه شما آشنا شده‌اند و به شما اعتماد دارند و با هدف به سمت فروشگاه شما می‌آیند. با هدف خرید یک محصول مشخص! پس امکانی که در فروشگاه اینترنتی ووکامرس نیاز داریم این است که جستجویی براساس ویژگی‌ها یا همان صفت‌ها ترتیب دهیم. در واقع می‌توان به زبان ساده‌تر گفت که ویژگی محصولات در ووکامرس را صفت می‌گویند. پس می‌خواهیم امکان جستجوی محصولات در ووکامرس را براساس صفت محصولات تامین کنیم. در واقع می‌خواهیم این‌بار محصولات را براساس صفات آن‌ها فیلتر کنیم.

در یکی از از بخش‌های آموزش ووکامرس درباره انواع محصولات صحبت کردیم. یکی از انواع آن محصولات متغیر هستند که برای ساخت آن‌ها نیازمند افزودن ویژگی‌ها به فروشگاه هستیم. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید ویژگی‌ها را می‌توان اضافه کرد:

ویژگی های محصولات در ووکامرس

جستجوی محصولات در ووکامرس

همانگونه که مشاهده می‌کنید ما برای محصولاتی که داریم، صفاتی را مشخص کردیم و در اینجا وارد کردیم. سپس هر کدام از ویژگی‌ها انواعی نیز دارند که آن ها را نیز اضافه کردیم. سپس به بخش محصولات رفته و حصولی را با این ویژگی‌ها ساخته و منتشر می‌کنیم. مانند تصویر زیر:

انتخاب ویژگی های محصول

انتخاب ویژگی های محصول

در اینجا ویزگی حافظه موجود است که می توان آن را انتخاب کرد. حال اگر موافق باشید در قسمت ویژگی‌ها، صفتی با عنوان “کشور سازنده” را نیز اضافه کنیم تا یک بار دیگر روند کار را ملاحظه کنید.

تعریف نوع جستجو

تعریف نوع جستجو

به صورت تصویر بالا ویژگی مورد نظر را نیز اضافه کردیم. حال به سراغ محصول مورد نظر می‌رویم و ویژگی جدید خود را در آن اضافه می‌کنیم.

توجه کنید که ویژگی ما باید از نوع متغیر تعریف شود تا در جستجوی محصولات در ووکامرس موثر باشد.

تعریف نوع ویژگی در هنگام افزودن محصول

تعریف نوع ویژگی در هنگام افزودن محصول

حال محصول را بروز رسانی می‌کنیم.

 

ابزارک‌ها

زمان آن رسیده که محصولات را براساس ویژگی‌ها فیلتر کنیم. برای این کار به بخش نمایش و سپس ابزارک‌ها مراجعه می‌کنیم. از همین‌جا می‌توان امکان جستجوی محصولات در ووکامرس را براساس ویژگی‌ها تعریف کرد.

 

نکته!!! نکته‌ای باید در اینجا در نظر بگیرید این است که، این ابزارک بر روی تمامی ستون‌ها عمل نمی‌کند و فقط بر روی ستون‌های مربوط به فروشگاه کار می‌کند.

ما در قالب خود main sidebar را به عنوان ابزارک‌های فروشگاه در نظر گرفته‌ایم، ترجیحا این ابزارک را نیز می‌خواهیم در این جایگاه قرار دهیم.

ابزارک های مربوط به جستجوی محصول

ابزارک های مربوط به جستجوی محصول

در اینجا یک عنوان را برای این ابزارک انتخاب کنید و سپس خاصیت که همان ویژگی هاست را تعیین کنید و نوع نمایش را بر روی حالت لیست یا کرکره‌ای انتخاب کنید و سپس نوع جستجو را باید تعیین کنید یعنی دو گزینه “و” یا “یا” .

 

تفاوتوویا

ابزارک لایه کنترل ووکامرس از دو عملگر  “و” و “یا” استفاده می‌کند:

  • وقتی دو صفت با “یا” به هم متصل می‌شوند محصولاتی نمایش داده می‌شوند که حداقل یکی از این دو صفت را داشته باشند. برای مثال اگر بگوییم کامپیونری با پردازنده اینتل یا AMD، همه کامپیوترهایی که پردازنده اینتل دارند و همه کامپیوتر هایی که پردازنده AMD دارند نمایش داده می‌شود.

 

  • وقتی دو صفت با “و” به هم متصل می‌شوند محصولاتی نمایش داده می‌شود که حتما هر دو صفت را داشته باشند. برای مثال بالا و با عملگر  “و” نباید نتیجه‌ای داشته باشیم (مگر اینکه کامپیوتری هر دو پردازه را داشته باشد).

نتیجه را با هم مشاهده می‌کنیم:

جستجوی فیلتردار

جستجوی فیلتردار

این نشان می دهد که یک محصول داریم که ساخت کشور آمریکاست. اگر برای تمامی محصولات خود چنین فیلتری بگذارید، مشتری به راحتی می‌تواند با انتخاب کشور یا هر نوع ویژگی دیگر جستجوی محصولات در ووکامرس را داشته باشد.

 

نتیجه گیری

همان گونه که برای قیمت محصولات فیلتر در نظر می‌گیریم برای سایر موارد نیز می‌توانیم فیلتر در نظر بگیریم تا مشتری بتواند به راحتی محصول مورد نظر خود را در یک جستجوی ساده بیابد. جستجوی محصولات در ووکامرس نیز نیازمند استفاده از امکاناتی است که امروز به یک مورد آن اشاره کردیم. امیدوارم بتوانید به کمک آن مشتریان بیشترس را جذب کنید

[wiloke_posts_slider post_type=”post” order_by=”post_date” posts_per_page=”5″ show_posts=”3″ image_size=”370,280″ categories=”1479″]
لطفا نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

من با این شرایط موافق هستم .

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

لیزری

 

باشگاه دفاع شخصی

کلاس دفاع شخصی

شارژ کارتریج

شارژ کارتریج,تعمیرات پرینتر

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

روانشناس خوب در تبریز

کارتریج ایرانی پردیس

دفاع شخصی کاربردی

کلاس دفاع شخصی

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

 

بالا