تغییرات بدن بعد از 40 سالگی

تغییرات بدن بعد از 40 سالگی

در اینبخش درباره 40 سالگی و تغییرات بدن بعد از چهل سالگی صحبت میکنیم.

همه ی مـا بـه نوعی از پیر شدن ترس داریم، فکر این‌کـه روزی با اندام چروکیده و ایزی لایف زندگی کنیم کمی وحشتناک اسـت.

چهل سالگی دروازه رفتن بـه سوی سنین پیری اسـت، دراین سن بدن چـه تغییراتی میکند؟

چگونه بـه سوی سنین کهن سالی خواهیم رفت؟

ترس از پیری یکی از ترس هاي شایع انسان اسـت.

روانشناسان معتقدند ترس از پیر شدن ایرادی ندارد، امّا شـما باید به ترس خود غلبه کنید و درک کنید کـه هر سنی مزایا و معایب خودش را دارد.

توجه داشته باشید کـه الزاماًً همه ی ي موارد زیر برای شـما اتفاق نمی افتند و بروز این تغییرات بـه سلامت و سبک زندگی شـما بستگی دارد.

 

موهای مان کم پشت می شوند

این مشکل بیشتر در مردان رخ میدهد اما تعداد زیادی از مردم قبل از سی سالگی موهای شان کم پشت میشود و 53 درصد از مردان بعد از چهل سالگی تاس میشوند. زنان هم بخشی از موهای شان را از دست میدهند اما این روند در آنها آهسته تر از مردان رخ می‌دهد. بله اتفاق ناخوشایندی اسـت اما نکته ي مثبتی هم در آن وجوددارد و آن این اسـت کـه ازآن زمان رشد مو هاي بدن هم متوقف می‌شود.

تغییرات بدن بعد از 40 سالگی

ممکن است بدن مان به لاکتوز حساس شود

بعضی افراد از دوران کودکی قادر به هضم مواد لبنی نیستند و بعضی دیگر بعدتر دچار این مشکل می‌شوند. مشکل ناسازگاری با ماده ي لاکتوز موجود در شیر طبق معمول بعد از چهل سالگی در زنان بـه وجود می‌آید.

دراین سن، سطح آنزیم لاکتاز در بدن کاهش پیدا می‌کند. این آنزیم بـه هضم ماده ي لاکتوز کمک میکند. نتیجه ي این مسأله، ناتوانی در هضم شیر و بروز مشکلات روده اي خواهد بود. اگر دچار این مشکل هستید، از شیرهای بدون لاکتوز استفاده و مواد پروبیوتیک مصرف کنید.

از حساسیت دندان های مان کم می شود

اگر در دوران جوانی از حساسیت دندانی رنج می‌برید، این مشکل احتمالا با بالا رفتن سن برطرف خواهد شد. علت این مسأله عاج دندان اسـت، بافتی از جنس کلسیم سخت شده که بـه مرور زمان رشد می‌کند. بهمین دلیل از حساسیت دندان ها کاسته می‌شود. اما نکته ي منفی این مسأله آن است کـه بعد از این تغییرات، احتمال دارد متوجه مشکلات دندانی تان نشوید.

قدمان کوتاه می شود

بعد از سی سالگی بدن مـا شروع بـه تحلیل رفتن و کوچک شدن می‌کند و بعد از چهل سالگی این تغییرات را میتوانیم بـه چشم در خودمان ببنیم.

طبق تحقیقات، بین سنین سی تا هفتاد سال مردان بتدریج یک اینچ «حدود ۲/۵ سانتیمتر» و زنان نزدیک بـه ۲ اینچ «حدود ۴ سانتیمتر» کوتاه می‌شوند. برای آنکه قدتان کوتاه تر نشود، غذا هاي حاوی ویتامین دی و کلسیم بخورید و ورزش را فراموش نکنید.

 

ممکن است شنوایی و بینایی مان ضعیف شود

در سن چهل سالگی افراد دچار دوربینی یا دیگر مشکلات چشمی می‌شوند، طبق معمول برای مطالعه بـه نور بیشتری نیاز پیدا میکنند و همین طور دچار تغییراتی در تشخیص رنگ ها می‌شوند.

 

سوخت و ساز بدن مان کم می شود

اگر در چهل سالگی همان غذایی را بخورید کـه در بیست سالگی تان می خوردید، خیلی زود وزن تان بالا خواهد رفت. بعد از چهل سالگی سوخت و ساز بدن کاهش می‌یابد و ما با سرعت بیشتری عضلات مان را از دست میدهیم. زنان در میان سنین ۴۰ تا ۵۵ سال نزدیک به ۷ کیلو گرم وزن اضافه میکنند. برای پیشگیری از این مسأله باید رژیم غذایی سالمی داشته باشیم و ورزش کنیم.

یک مشکل دیگر هم خشکی چشم ها خواهد بود. شنوایی مـا هم ضعیف می‌شود. علت این مسأله بروز تغییراتی در ساختار پرده ي گوش و گوش داخلی اسـت.

 

سیستم ایمنی بدن مان قوی تر می شود

تا سن چهل سالگی مورد تهاجم ویروس هاي بسیار مختلفی قرار میگیریم. در نتیجه سیستم ایمنی بدن مان قوی‌تر میشود و کمتر بیمار میشویم. برای تقویت سیستم ایمنی خود، باید رژیم غذایی سالم و خواب کافی داشته باشید. بـه علاوه، حضور در فضاهای باز و تنفس هوای تازه اهمیت زیادی دارد.

 

قدرت چشایی ما تغییر می کند

مـا هنگام تولد 9 هزار گیرنده ي چشایی داریم. با بالا رفتن سن، از تعداد این گیرندة ها کاسته میشود و بتدریج بخشی از قدرت چشایی مان را از دست می‌دهیم. این تغییر طبق معمول از مزه هاي شور و شیرین آغاز میشود و بعد ازآن نوبت بـه مزه هاي تلخ و ترش میرسد.

لطفا نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

من با این شرایط موافق هستم .

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

لیزری

 

باشگاه دفاع شخصی

کلاس دفاع شخصی

شارژ کارتریج

شارژ کارتریج,تعمیرات پرینتر

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

روانشناس خوب در تبریز

کارتریج ایرانی پردیس

دفاع شخصی کاربردی

کلاس دفاع شخصی

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

 

بالا