پانسیون/خوابگاه خوب بایستی چه ویژگی هایی داشته باشد؟

پانسیون/خوابگاه خوب بایستی چه ویژگی هایی داشته باشد؟

پانسیون/خوابگاه خوب بایستی چه ویژگی هایی داشته باشد؟

 

انتخاب خوابگاه ایده آل

انتخاب خوابگاه ایده آل

انتخاب خوابگاه ایده آل

 

در چه شرایطی شما یک انتخاب مناسب داشته اید؟

 

انتخاب محل سکونت در هر دوره ای می تواند تفاوت های زیادی در چگونگی گذران زندگی به دنبال داشته باشد. انتخاب برخی از مکان ها برای اقامت کوتاه یا بلند مدت می تواند روزهای به یاد ماندنی و تجربیات شیرینی را خلق کند. این مسأله به ویژه برای متقاضیان خوابگاه و پانسیون خودگردان دانشجویی دخترانه، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

 

زیرا انتخاب اقامتگاه مناسب بر اتفاقات سال های دانشجویی که به عنوان سال های پر هیجان زندگی شناخته شده است، تأثیری زیادی دارد. البته برای آن دسته از متقاضیان پانسیون ها و خوابگاه های کارمندی نیز اهمیت موضوع چندان پایین نیست. زیرا از نظر روانشناسی باید توجه داشت که تصمیم گیری صحیح در انتخاب خوابگاه، پانسیون و اقامتگاه مناسب برای دانشجویان و غیر دانشجویان متقاضی خوابگاه، تا حدود زیادی استرس های عاطفی را کاهش می دهد. به طور کلی هدف از این مطلب ارائه نکاتی است که شرایط و چگونگی انتخاب مناسب یک خوابگاه، اقامتگاه و پانسیون کارمندی دانشجویی را نشان می دهد.

 

بودجه:

به قول معروف ” حساب جیب خودتان را داشته باشید”. این نکته به عنوان مهمترین اصل در انتخاب مناسب شما نقش دارد. زیرا هر ماه بخش بزرگی از بودجه شما به عنوان اجاره بهای ماهیانه یک تخت در یک پانسیون یا خوابگاه دانشجویی کارمندی هزینه می شود.

 

اگر به مدت چند ماه یا چند سال، مجبور به استفاده از پانسیون ها، خوابگاه ها و اقامتگاه های خودگردان هستید، باید بدانید که بیشترین پس انداز یا حقوق شما، صرف اجاره بها می شود. پس یا باید به دنبال پیدا کردن خوابگاه ها و پانسیون های ارزان قیمت دخترانه  باشید و یا امکانات خوابگاه یا پانسیون متناسب با هزینه ای باشد که ماهیانه پرداخت می کنید.

ویژگی ها و امکانات:

یکی از بدترین حالات انتخاب محل اقامت، مربوط به انتخاب یک پانسیون، خوابگاه یا اقامتگاه خودگردان کارمندی دانشجویی است که سطح امکانات و بهداشت آن، متناسب با اجاره بها و ودیعه آن نیست. زندگی در یک پانسیون یا خوابگاه لوکس دانشجویی کارمندی با فول امکانات، گرچه ممکن است مستلزم صرف هزینه باشد، اما در عین حال می تواند شرایط مناسب برای مطالعه، استراحت و آرامش را فراهم کند. گرچه بالا بودن مبلغ ودیعه و اجاره بها هرگز به معنی ارائه امکانات و خدمات لوکس نیست. باید توجه داشته باشید که هزینه پرداختی متناسب با سطح امکانات و رفاه موجود در خوابگاه یا پانسیون های دانشجویی کارمندی باشد.

 

 

دسترسی به وسایل نقلیه:

توجه به موقعیت مکانی خوابگاه دانشجویی کارمندی، یکی دیگر از ویژگی های یک انتخاب مناسب است. منظور از این جمله یافتن یک مکان اقامتی در بخش های گران قیمت و لوکس شهر نیست، بلکه منظور از موقعیت مکانی مناسب، یافتن نزدیکترین خوابگاه یا پانسیون به محل کار یا دانشگاه محل تحصیل شما است.

 

این مسأله به ویژه برای متقاضیان پانسیون ها و خوابگاه های دانشجویی کارمندی در شهر تهران، بسیار حائز اهمیت است. وجود خوابگاه ها و پانسیون های کارمندی دانشجویی با قیمت مناسب در شهر تهران، دامنه انتخاب را برای متقاضیان دانشجو و غیر دانشجو گسترده کرده است.

 

 

بخش های عمومی:

توجه داشته باشید در هنگام رزرو یک خوابگاه یا پانسیون، شما از حق استفاده از تمام امکانات رفاهی آن بهره مند خواهید شد. پس صرفأ با هدف رزرو یک تخت، وارد هیچ اقامتگاه دخترانه نشوید. بلکه تمامی بخش ها و امکانات عمومی خوابگاه را با دقت بررسی کنید. در نهایت پرداخت کمترین هزینه در ازای رزرو یک خوابگاه، اقامتگاه یا پانسیون خودگردان دانشجویی کارمندی که بخش هایی مانند اتاق مطالعه، اتاق تلویزیون، فضای سبز، پارکینگ، اینترنت پرسرعت و … را به شما ارائه می دهد، می تواند به عنوان یک انتخاب ایده آل معرفی شود.

 

سکونت دانشجویان غیربومی همواره موضوع دغدغه آفرین برای آنان، خانواده ایشان و مدیران دانشگاه بوده و هست. این مهم همچنان از جمله حوزه های اصلی و اساسی در بخش خدمات رفاهی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی به شمار می آید و علیرغم سرمایه گذاری های زیاد برای توسعه فضاهای خوابگاهی و تلاش در جهت پوشش خوابگاهی مناسب درسال های اخیر سرمایه گذاری و تحرک بیش از پیش در این بخش نیاز و خواست دانشجویان و جامعه دانشگاهی است.

 

 

 

اداره امور خوابگاه ها یکی از مهم ترین و حساس ترین ادارات تابعه مدیریت امور دانشجویی بوده و وظیفه اصلی آن برنامه ریزی برای ارائه خدمات خوابگاهی برای دانشجویان غیربومی درچهارچوب مقــــررات می باشد. از آنجایی که مجموعه قوانین و مقررات «نحوه اسکان» و «نحوه سکونت» دانشجویان خوابگاهی بر اساس «مجموعه مقررات و دستورالعمل های خوابگاه های دانشجویی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی» مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تنظیم گردیده این اداره نیز سیاست های کلی و چارچوب اصلی قوانین موضوعه را سرلوحه انجام وظایف و برنامه های خود می داند.

 

    خوابگاه دخترانه وکیل در تهران با بهترین شرایط و ارزان ترین ودیعه با توجه به امکانات و تجهیزات کامل و قیمت بسیار مناسب ، نسبت به سایر خوابگاه ها و اقامتگاه های دخترانه ، با کادر مجرب خود پذیرای اقامت بانوان کارمند و خانم های دانشجو مقیم در تهران حوالی میدان آرژانتین تهران می باشد

 

لطفا نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

من با این شرایط موافق هستم .

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

لیزری

 

باشگاه دفاع شخصی

کلاس دفاع شخصی

شارژ کارتریج

شارژ کارتریج,تعمیرات پرینتر

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

روانشناس خوب در تبریز

کارتریج ایرانی پردیس

دفاع شخصی کاربردی

کلاس دفاع شخصی

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

 

بالا