افتادن ناف وعوارض|علائم ناف رفتگی|درمان ناف افتادگی

افتادن ناف وعوارض|علائم ناف رفتگی|درمان ناف افتادگی

افتادن ناف وعوارض|علائم ناف رفتگی|درمان ناف افتادگی

ناف چیست؟

ناف یکی از اندامهای مهم بدن انسان است. مرکز ثقل بدن و مهمترین نقطه کانونی انرژیایی بدن انسانها محسوب میشود. بسیاری از بیماریها را میتوان با انجام تدابیر مختلف از طریق ناف درمان کرد.ناف در بعضی از افراد ممکن است مقعر و در بعضی از افراد ممکن است محدب یا برآمده باشد.معمولا آن دسته از افرادی که ناف مقعر دارند از نظر شخصیتی و عاطفی و روحی -روانی افراد درونگرا بوده و افرادی که ناف محدب دارند برونگرا هستند و بحرانهای روحی روانی زیادی را پشت سر خواهند گذاشت.

 

در بهداشت این اندام مهم بدن باید نکاتی را مدنظر داشت چون عدم رعایت بهداشت فردی در این خصوص میتواند مشکلات عدیده ای را ایجاد کند ،مثلا بعضی از افراد ممکن است از ناحیه ناف خود ریزش مایع شفاف و بدبو داشته باشند که این خود ، نشانه وجود کیست یا چسبندگی ناف به دستگاه گوارش باشد.

دلایل افتادگی ناف:
سر و ته شدن ناگهانی بدن
پریدن از بلندی
شوک عصبی
ترس شدید
بیماری های ناشی از افتادگی ناف:

از جمله بیماریهای دیگری که میتواند ناحیه ناف را درگیرکند ، افتادگی یا دررفتگی ناف و فتق ناف است.وقتی که افراد دچار دررفتگیهای ناف میشوند سردرد های ضرباندار گیجگاهی، دردهای شدید و کرامپهای عضلانی و آب رفتگی پاها و احساس افسردگی بی دلیل و احساس طپش قلب بی دلیل و دوره ای به سراغشان می آید. بیحالی، کسلی، بی اشتهایی، لرزش اندام، یبوست، نفخ شکمی ، خشکی دهان، رنگ پریدگی، ضربان شدید اطراف ناف و زانو های لرزان از دیگرنشانه های آن است.

بیماری های ناشی از افتادگی ناف

عواملی که باعث فتق ناف میشوند شامل : حمل و برداشتن و بلند کردن اجسام سنگین به شکل یکباره و ناگهانی ،عطسه ها و سرفه های شدید ،زور زدن بهنگام دفع مدفوع ، شوکه شدن و ترسیدن ناگهانی ،آوازهای بلند و جیغ کشیدن است.

 

درمان ناف افتادگی:

برای درمان ناف رفتگی راه های مختلفی است که با توجه به سن و شرایط فرد مبتلا قابل تغییر است. اغلب برای درمان افتادگی ناف فرد مبتلا باید  ناشتا باشد و غذا نخورده باشد.

 

1 : برای درمان ناف رفتگی در افراد جوانتر به آن ها گفته می شود که بر روی زمین پشتک بزنند، که در این صورت و به همین راحتی ناف به جای اصلی خود بر می گردد. البته این روش برای ناف رفتگی مزمن و افراد مسن تاثیری ندارد.

2 :  ابتدا کمپرس آب گرم یا کیسه آب گرم را به اندازه 30 دقیقه روی محل ناف قرار دهید و بعد آرام روی ناف، دست گذاشته و فشار دهید تا ضربان عمیق شکم را فرد دکتر یا درمانگر با 4 انگشت خود به سمت ناف هدایت کند.

3 : کیسه ای از گندم یا نمک را به اندازه مشت دست تهیه کنید و آن را بر روی ناف با یک حوله یا شال یا هر چیر شبیه دیگر که در دسترس دارید ببندید و چند ساعت و چند روز بگذارید این فشار وجود داشته باشد. این روش مناسب افرادی است که از افتارگی ناف به شکل مزمن رنج می برند.

4 : بعضی اوقات برای درمان افتادگی ناف از رگ عصبی که از زیر بغل انسان رد می شود استفاده می شود بدین صورت که با 2 انگشت اشاره و انگشت شصت آن را گرفته و به محکمی فشار می دهید که باید این فشار بسیار زیاد باشد.

5 : فرد مبتلا برای درمان بهتر است از میله و بارفیکس آویزان شود تا عضلاتش کشیده شود.

 

بعضی اوقات برای درمان افتادگی ناف از رگ عصبی که از زیر بغل انسان و یا نقطه هیگو (فاصله بین انگشت شست دست و انگشت اشاره دست)رد می شود استفاده میشود بدین صورت که با 2 انگشت اشاره و انگشت شصت آن را گرفته و به محکمی فشار می دهید که باید این فشار بسیار زیاد باشد.

در طب جدید موضوع افتادگی ناف اصلا جایگاهی ندارد اما در طب سنتی مقدس ایرانی تاکیدات فراوانی در این خصوص شده است که این به نوبه خود یکی از نقاط قوت طب ایرانی و نقطه ضعف طب غربی به حساب می آید.

منبع : سایت برفانک
لطفا نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

من با این شرایط موافق هستم .

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

لیزری

 

باشگاه دفاع شخصی

کلاس دفاع شخصی

شارژ کارتریج

شارژ کارتریج,تعمیرات پرینتر

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

روانشناس خوب در تبریز

کارتریج ایرانی پردیس

دفاع شخصی کاربردی

کلاس دفاع شخصی

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

 

بالا