ویژگی های مهمی که خانه سالمندان باید داشته باشد

ویژگی های مهمی که خانه سالمندان باید داشته باشد

ویژگی های مهمی که خانه سالمندان باید داشته باشد


استانداردهای خانه سالمندان

 

اگر خانه های سالمندان استاندارد و ارتباط با خانواده ها در آن برقرار باشد، مشکلات روانی سالمندان به حداقل می رسد.

دوران سالمندی دورانی است که برخی افراد ممکن است در آن دوران دیگر از پس نیاز های روزمره ی خود برنیایند و برای امور بهداشتی درمانی به دیگر اعضای خانواده احتیاج پیدا کنند. در این بین از دست دادن همسر که تا قبل از آن یک یاور همیشه همراه بوده است حال جای خالیش جوانب مختلف زندگی سالمند را در بر گرفته است. حال این سوال پیش می آید که نقش فرزندان در زندگی سالمند چیست؟ آیا خانه سالمندان محل مناسبی برای آن هاست؟

 

ویژگی خانه سالمندان خوب

 

استانداردهای خانه سالمندان

این استاندارد ها در دنیا مشخص است و بهزیستی هم آن را مشخص کرده است. به لحاظ فیزیکی، به لحاظ مراقب و خدماتی که ارائه می شود استاندارد های مشخصی وجود دارد که این استانداردها هم باید بر طبق اصول باشد. مهم ترین این استاندارد ها فضای مناسب، تعداد مراقب کافی و تغذیه مناسب، فعالیت جسمی و ذهنی کافی سالمند است و باید توجه داشت که در این خانه سالمندان ارتباطات اجتماعی سالمند با خانه و جامعه قطع نمی شود.

 

اگر خانه سالمندان استاندارد باشد و ارتباط سالمند با خانواده حفظ شود، معمولا در سالمندی که به خانه سالمندان می رود مشکل روحی جدی ایجاد نمی شود، اما متاسفانه چون ارتباط سالمندان در بسیاری از خانه های سالمندان با جامعه و خانواده قطع می شود، در بسیاری از موارد مشکلات شناختی پیدا کرده یا این مشکلات آنها تشدید می شود. خانه سالمندان جدایی باعث انزوی اجتماعی در سالمندان می شود. لذا افسردگی و اضطراب از جمله مشکلات روانی سالمندان در خانه های سالمندان است.

 

بعد از حضور سالمند در سرای سالمندان باید خانه سالمندان در شرایط استاندارد قرار داشته باشد، محیط فیزیکی و تعداد مراقبان آموزش دیده کافی باشند تا فرد بتواند سبک زندگی سالم از لحاظ تغذیه و ورزش داشته باشد و به محض اینکه شرایط فرد به شکل ایده آل برگشت و مشکلی نداشت به جامعه بتواند برگردد.

ویژگی خانه سالمندان خوب

ویژگی خانه سالمندان خوب

 

مزایا و معایب خانه سالمندان

اگرچه ترجیح سالمندان و خانواده ها این است که سالمند را در خانه نگهداری کنند ولی همیشه این بهترین انتخاب نیست. به عنوان مثال در فردی که بیماری آلزایمر خیلی پیشرفته شده دارد، یا فرد سالمندی که تنها زندگی می کند و کسی نیست که از او نگهداری کند، بهترین مکان خانه نیست، بلکه بهتر است که او به خانه سالمندان برود.

 

خیلی ها فکر می کنند که اگر به سرای سالمندان بروند نمی توانند دیگر از آن جا برگردند ولی در دنیا مرسوم است که سالمند در شرایط ویژه ای که نیاز به مراقبت خاص دارد به خانه سالمندان می روند و بعد که مشکلش حل شد به خانواده بر می گردد که این حالت در کشور ما وجود ندارد.

به دنبال خانه سالمندان خوب برای عزیزتان هستید .. ما در اینجا بهترین مرکز سالمندان برای عزیزانتان معرفی میکنیم :

پاسخ به این سوالی که چرا خانه  سالمندان همچنان درخیلی از خانواده ها ایجاد اضطراب کرده وبا شنیدن نام خانه ی سالمندان هم سالمندان و هم خانواده های آنها دچار یاس می شوند پاسخ به این سوال بسیار ساده است زیرا رویکرد گذشته خانه های سالمندان به طوری بوده که سالمند فقط در آنها به صورت شبانه روزی اقامت داشته و انتظار مرگ را می کشیده ، اما در حال حاضر در خانه سالمندان یارین این رویکرد کاملا از بین رفته است.

خانه  سالمندان محیطی میباشد که به لحاظ فیزیکی، به لحاظ مراقب و خدماتی که ارائه می شود استاندارد های مشخصی وجود دارد که این استانداردها هم باید بر طبق اصول باشد. مهم ترین این استاندارد ها برای خانه سالمندان فضای مناسب، تعداد مراقب کافی و تغذیه مناسب، فعالیت جسمی و ذهنی کافی سالمند است و باید توجه داشت که در این خانه  سالمندان ارتباطات اجتماعی سالمند با خانه و جامعه قطع نمی شود.
خانه  سالمندان یارین دارای کادری مجرب و متخصص میباشد،این مرکز در سال 1394 با الطاف الهی و تکیه بر دانش و نیروی جوان تاسیس گردید.

 

مرکز توانبخشی و نگهداری سالمندان یارین

مرکز توانبخشی و نگهداری سالمندان یارین

 

 

اهداف کلی مرکز سالمندان یارین ارتقاء سطح سلامت سالمندان و بهبود کیفیت این عزیزان است که این اهداف کلی دارای زیر مجموعه های گوناگونی است، این مرکز با فراهم آوری تمام امکانات مورد نیاز برای یک زندگی ایده آل شرایط مناسبی را برای سالمندان و خانواده های عزیز آنها مهیا کرده است و با دیدگاه صرفا نگهداری سنتی در خانه سالمندان به شدت مخالف بوده است و این مرکز راهی دوطرفه به سمت منزل و بیمارستان قرار داده است بطوریکه حد فاصل میان بیمارستان تا منزل بوده است به این ترتیب که بیماران ترخیصی از بیمارستان که دوره ی نقاهت خود را سپری می کنند به جای سکونت در منزل در آسایشگاه سالمندان یارین از تمامی امکانات توانبخشی بهره برده و آماده ی بازگشت به کانون خانواده می شوند.

 

مرکز سالمندان یارین

مرکز سالمندان یارین

خانه  سالمندان با دارا بودن استخر، سونا، جکوزی و کلنیک آب درمانی تنها مرکز دارای کلینیک آب درمانی بوده و این خدمات زیر نظر مستقیم پزشک متخصص طب فیزیکی برای حرکات اصلاحی و تربیت بدنی صورت می گیرد. شایان ذکر است خانه سالمندان یارین دارای باشگاه ورزشی مناسب برای سالمندان عزیز بوده تا در ادامه ی زندگی کمبودی احساس نکنند. غذاهای تبخ شده در این خانه سالمندان با مواد اولیه تازه و به صورت کاملا بهداشتی و صنعتی تهیه می شود، رژیم های بیماران با نظر کارشناس تغذیه و برای سالمندان مختلف متفاوت است.آسایشگاه سالمندان یارین در سال 1394 با الطاف الهی و تکیه بر دانش و نیروی جوان تاسیس گردید.

دیدگاه‌ها (1)


  1. خوبه برای اطلاعات عمومی

لطفا نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

من با این شرایط موافق هستم .

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

لیزری

 

باشگاه دفاع شخصی

کلاس دفاع شخصی

شارژ کارتریج

شارژ کارتریج,تعمیرات پرینتر

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

روانشناس خوب در تبریز

کارتریج ایرانی پردیس

دفاع شخصی کاربردی

کلاس دفاع شخصی

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

 

بالا