آرم خودروهای معروف نشانه چیست؟

آرم ماشین های معروف

آرم خودروهای معروف نشانه چیست؟

بر اساس تحقیقات، لوگوی یک نشان (برند)، یکی از مهم‌ترین عناصر خارجی دیداری برای مشتریان است؛ از این رو صاحبان کسب‌وکار سعی می‌کنند برای جلب‌نظر مشتریان، هرچه بیشتر به زیبایی عناصر دیداری نشان (برند) خود توجه کنند.

آرم خودرو های معروف نشانه چیست؟

آرم های اتومبیل‌های جهان با ما حرف می‌زنند و نشانه‌هایی از فرهنگ بومی خودشان را به ما گوشزد و وانمود می‌کنند و به قول طراحان و گرافیست ها واژه لوگو از واژه یونانی (logos) به معنای «زبان» مشتق شده است.

در واقع این گونه است که لوگو یک نماد و علامت بوده و نمایانگر یک سازمان و محصول هم هست و معادل فارسی «لوگو» و آرم را «نشانه» قرار داده‌اند و نشانه‌ها ممکن است حرف، عدد، تصویر، طرح گرافیکی یا ترکیبی از آنها باشند.

یک آرم نمایانگر حجم زیادی از اطلاعات است که در بیان بصری، متراکم و فشرده شده است؛ به همین دلیل در طول تاریخ، از نمادها و نشانه‌ها که دارای هویتی بصری هستند، به عنوان ابزاری برای ایجاد ارتباط استفاده شده است. آرم یک سازمان باید مروج بصری آن باشد؛ هویتی که به آسانی و به سرعت قابل‌تشخیص باشد.

افراد لوگوهای گرد را نشان‌دهنده تعامل و ارتباط میان محیط و داخل می‌دانند. گردی با نزدیک بودن، صمیمی بودن و هماهنگی ارتباط دارد. در مقابل، اشکال زاویه‌دار نشان‌دهنده انرژی، محکم بودن و قدرت هستند.

لوگوی مطلوب فرهنگ‌های مشرق زمین، گرد است و در فرهنگ غربی لوگوهای زاویه‌دار بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

بسیاری از صاحبنظران بر این عقیده‌اند که با جهانی شدن برندها، گرایش عمومی بیشتر به سمت و سوی طرح‌های مشرق زمین سوق پیدا کرده است و طبق تحقیقات، 68 درصد شرکت‌ها تمایل دارند تا لوگوی‌شان را از شکل زاویه‌دار به گرد تغییر دهند.

 

آرم اتومبیل و شرکت های خودورسازی معروف جهان

با این توصیف به سراغ چند لوگو و آرم از اتومبیل‌ها و نشان(برند)های معروف خودروسازی جهان می‌رویم. با ما همراه باشید تا بیشتر بدانیم آرم خودروهای معروف نشانه چیست؟

 

آرم مرسدس بنز

آرم مرسدس بنز

آرم مرسدس بنز ستاره 3 پری است که نشان مرسدس‌ بنز بوده و به معنای تسلط آن بر زمین، دریا و آسمان است. نمادی از اشتیاق مؤسس آن برای کسب موفقیت است. این لوگو نخستین بار روی اتومبیل دایملر مدل ۱۹۰۹ دیده شد. لوگوی کنونی که در آن حلقه ای به دور یک ستاره اضافه شده، در سال 1926، نزدیکان «بنز» یک حلقه بیرون به این لوگو اضافه کردند که در ابتدا به صورت یک تاج گل استفاده شده بود و در سال ۱۹۳۷ میلادی طراحی شد و تاج افتخاری برای این نشان (برند) است.

آرم تویوتا

آرم تویوتا

در نظر اول لوگوی شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن شبیه یک گاوچران است که کلاه بزرگی بر سر گذاشته است، اما در واقع این لوگو سه شکل بیضی است که قلب مشتری، قلب محصول و پیشرفت‌های تکنولوژیکی و فرصت‌های بی‌حد و مرز تویوتا را ترسیم ‌می‌کند. در زبان ژاپنی «Toyo» به معنای «فراوانی» و «ta» به معنای برنج است.

 

این لوگو از آن جهت به صورت متقارن طراحی شده تا بتوان آن از هر دو طرف خودرو و در آینه ها تشخیص داد. حلقه داخلی، نمادی از قلب مشتری و حلقه خارجی، نمادی از قلب تویوتا محسوب می شود. حلقه بالایی موجب ایجاد یک شکل T برای لوگوی تویوتا می شود.

آرم ولوو

آرم خودروهای معروف نشانه چیست؟

دایره پیکان‌دار در آرم ولوو، نشانه قرارداد فولادی است. لوگوی ولوو یک دایره با یک کمان را نشان می د‌هد که نماد آهن است، این نماد آهن مورد استفاده قرار گرفته تا نشان دهد آهن سوئدی در خودروهای ولوو مورد استفاده قرار گرفته که نشان دهنده استحکام و دوام است. دایره و پیکان همچنین یادآور سپر، نیزه و سیاره مریخ است که نماد شیمیایی برای آهن نیز است.

آرم آئودی

آرم آئودی

آرم آئودی نماد به هم پیوستن چهار شرکت خودروسازی

علامت تجاری خودروساز آئودی، چهار حلقه‌ی درهم تنیده است که در سرتاسر جهان شناخته شده است و عده کمی معنای آن را می‌دانند، این علامت، که در واقع از چهار حلقه‌ی درهم تنیده درست شده نماد به هم پیوستن چهار شرکت خودروسازی Audi, DKW, Horch و Wanderer است که تا قبل از آن مستقل از هم فعالیت می کردند.

آرم مزدا

آرم خودروهای معروف نشانه چیست؟

در فرهنگ ژاپن علامت ۷ به معنای ابتکار، درک هدف و لطافت است

 

«آرم» مزدا چیزی شبیه یک لاله خوش فرم و نمایانگر بال های باز شده است. در فرهنگ ژاپن علامت ۷ به معنای ابتکار، درک هدف و لطافت است.

 

# مجله دانستنی

لطفا نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

من با این شرایط موافق هستم .

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

لیزری

 

باشگاه دفاع شخصی

کلاس دفاع شخصی

شارژ کارتریج

شارژ کارتریج,تعمیرات پرینتر

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

روانشناس خوب در تبریز

کارتریج ایرانی پردیس

دفاع شخصی کاربردی

کلاس دفاع شخصی

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

 

بالا