آبشار های تهران / آبشار های نزدیک تهران

آبشار های تهران / آبشار های نزدیک تهران

آبشار های تهران

آبشار های نزدیک تهران

 

 

آبشار تهران

 

آبشار تهران

 

آبشار تهران از یک تک درخت قدیمی شروع می شه. درختی که سرچشمه آب برکه ها و آبشارهای مصنوعی این بوستان زیباست. بالاترین بخش “آبشار تهران” آلاچیقی است که به آن “برج تقسیم آب” می گویند . وقتی در کنار آن می ایستید، می توانید هشت برکه کوچیک و بزرگ رو ببینین که در ارتفاعات مختلف ساخته شدن، کنار یکی از این برکه ها، نیلوفرهای آبی با گل های صورتی و سفید، برکه ای طبیعی را یادآوری می کنن . کمی آن طرف تر نخل های مرداب و جگن، از زمین سر برآوردن. یک برج دیگه هم که به برج حلزونی یا برج کبوتر معروفه، کمی بالاتر از برج های سه قلو قرار گرفته. همان طور که از اسم این برج پیداست برای رسیدن به بالای آن باید پله های سنگی حلزونی شکل رو گرفت و بالا رفت. تو اینجا همه چیز به قدری زیباست که تصور اینکه تمام فضای طبیعی این مکان، به دست انسان شکل گرفته باشد، کمی به نظرتان مشکل می رسه .

 

ایران تهران تهران غرب بزرگراه همت، بعد از جنت آباد، روبروی دریاچه چیتگر

 

 

آبشار لت مال

آبشار لت مال

در غربی ترین نقطه شهر تهران و شمال ورد آورد، جاده ای کوهستانی در کنار دره و رودخانه به روستاهای وردیج و واریش منتهی می شود. از قسمت شمالی شهرک دانشگاه شریف پس از طی 10 کیلومتر طبیعتی متفاوت و زیبا را می بینید که نزدیکی به تهران را از یاد می برید. روستای واریش یکی از مسیرهای صعود کوهنوردان به قلل پهنه حصار و لیچه محسوب می شود. برای رسیدن به آبشار فصلی قبل از ورود به جاده اصلی و بعد از مجتمع معلم پارک نموده و وارد دره می شوید. بعد از کمی پیاده روی به اولین آبشار می رسید که 5 متر ارتفاع دارد. با ادامه راه در دره به آبشار دوم خواهید رسید که آن نیز ارتفاع کمی دارد ولی زیباست. با کمی پیاده روی به آبشار اصلی یا لت مال می رسید. آبشار لت مال با ارتفاع حدود 35 متر به صورت پله مانند به پایین میریزد. پیاده روی کل مسیر در حدود 1 ساعت زمان میبرد. لت به معنی سنگ و مال یعنی مالیده شدن و مالش، تمثیلی از مالیده شدن آب روی سنگ و سنگها چه هنرمندانه با نرمش آب و موسیقی آبشار، صیقل خورده اند.

 

ایران تهران تهران وردآورد

 

آبشار یخی آبنیک

 

آبشار یخی آبنیک

 

روستای آبنیک بعد از لالون در مسیر گرمابدر واقع است. آبشار یخی آبنیک در انتهای دره آبنیک، در کنار یک تنگه زیبا، محل مناسبی جهت تمرین یخ نوردی در زمستان است. چشمه آبنیک چشمه معروفی است که آبی سفید و گوارا دارد و از قدیم به دلیل خواص آب این چشمه، مردمان آبنیک به تنومندی و خوش قامتی معروف بوده اند. آنچنان که شاهان قاجار در نوشته های خود بارها از آن یاد کرده اند. فاصله آبنیک با آبشار تلخاب حدود سه ساعت کوهپیمایی است که در مسیر جنوبی قله وزوا طی می شود. یک کوهپیمایی دو ساعته از آبادی آبنیک، دشت جانستون را نشانتان می دهد که چندین چشمه و یک سرچشمه بزرگ دایمی دارد. اینجا واقعا زیباست. در فصل بهار دامنه های کوه های این منطقه از قارچ های خوراکی و گیاهانی مانند والک و سیرک و تره کوهی پر می شود و عطری خوش این محیط زیبا را فرا می گیرد. در قسمت شمال غربی فشم نیز مسیری است که به میگون و دیزین منتهی می شود. در این مسید نیز آبشارهای بسیاری در فصل بهار دیده می شوند که از مهمترین آنها می توان به آبشار دربندسر اشاره کرد که در 15 کیلومتری جاده فشم به دیزین واقع شده و از جلوه های طبیعی و زیبای منطقه فشم محسوب می شود.

 

ایران تهران فشم روستای آبنیک

 

 

آبشار افجه (پسکوهک)

 

آبشار افجه

 

این آبشار در فاصله 5/1 کیلومتری شمال شرقی افجه و در یال کوه مشرف به دشت هویج، قرار دارد. این آبشار حدود 15 متر ارتفاع دارد و اطراف آن را درختان بلندی فرا گرفته اند. دشت هویج یا گرچال محوطه بسیار سرسبزی است که انواع محصولات سردسیری در آن کاشته می شود. در ضلع شمالی این دشت چشمه هایی وجود دارد که در کنار آن ردیفی از درختان بید قد برافراشته اند. در ضلع شمالی غرب دشت هویج در مسیر صعود به قله آتشکده دشت سبواستان با درختان گردو، و گیلاس قرار دارد.

 

ایران تهران لواسان روستای افجه

 

آبشار سوتک

 

آبشار سوتک

 

این آبشار در شمال غربی دربند و در نزدیکی دهستان پس قلعه واقع شده. دهستان پس قلعه در انتهای منطقه ییلاقی سربند و دربند، در دو کیلومتری شمیران قرار گرفته. پس قلعه اونقدر زیباست که به محل ضیافت کوه و پرنده و آبشار معروف شده. این روستا در دره ای پرآب قرار گرفته که هر هفته میزبان صدها گردشگر و کوهنورده.

 

ایران تهران تهران دربند، پس قلعه

 

آبشار چال مگس (چال محله)

 

آبشار چال مگس

 

در انتهای مسیر عمومی کوهنوردی دارآباد و بعد از طی مسافتی در بین درختان بلند بید و گذشتن از لابلای صخره هایی کوچک، به یک آبشار فصلی برمی خورید که نمایی به مراتب زیباتر از بقیه آبشارها داره که بهش، آبشار چال محله (چال مگس) میگن. در ادامه مسیر، کوه هایی پوشیده از گیاهان دارویی خواهید دید که علاقمندان خاص خودش رو داره. برای رسیدن به این آبشار زیبا از محل پارک خودرو در پارکینگ ورودی مسیردارآباد باید مسافتی حدود 5 کیلومتر رو طی کرد تا به اونرسید. لازم به ذکره که مگس در زبان محلی این منطقه به معنای زنبور عسله.

 

ایران تهران شمیرانات‎ دارآباد

 

آبشار دره حیدر (رندان)

 

آبشار دره حیدر

 

در ارتفاعات شمال شرق روستای رندان و در امتداد دره ای سرسبز، یکی از زیباترین آبشارهای تهران قرار داره. این آبشار باشکوه و پرآب با ارتفاع تقریبی حدود 40 متر، به نظر می رسه که بعد از آبشار سنگان، دومین آبشار مرتفع تهرانه. برای رسیدن به این آبشار باید از داخل روستا در جهت شرق (دره سمت راست روستا) وارد مسیر دره شده و در خلاف جهت رودخانه به سمت بالا حرکت کنید. بعد از حدود یک ساعت پیاده روی در مسیری کم شیب و نسبتا هموار به آبشار رندان می رسید. مسیر روستا تا آبشار یک راه باریک پاکوب مشخص و بدون فرعی بوده که بدون مشکل خاصی شما رو تا آبشار هدایت میکنه.

 

ایران تهران تهران بزرگراه شهید همت (غرب)، بزرگراه شهید آبشناسان، کن، خیابان کوهسار، کیلومتر 18 جاده امامزاده داود،تابلوی روستای رندان.

 

آبشار برف تنگه لار

 

آبشار برف تنگه لار

 

این آبشار در شرق منطقه لار دماوند، در 2 کیلومتری شرق ملک چشمه لار در دره زیبای کوه های لار صادق به نام برف تنگه واقع شده. دشت لار یا لار در کوهپایهٔ قله دماوند واقع شده که در تقسیمات کشوری ایران جزو بخش لواسانات شهرستان شمیران استان تهران می باشد. دشت لار از شمال به کوههای شهرستان نور مازندران از شرق و شمال شرق به کوه دماوند، از جنوب شرق به ایرا ، شهرستان دماوند و پلور مازندران از جنوب به افجه و امامه و لواسان بزرگ و از غرب به خاتون بارگاه و گرمابدر کشیده شده است.

 

ایران تهران دماوند لار

 

آبشار پسنگ

 

آبشار پسنگ

 

این آبشار در مسیر پناهگاه شیرپلا در شمال غربی دربند قرار دارد. آبشار پسنگ در دو طبقه ی نیمه بلند ، جاری شده است و دارای آبی بسیار سرد است که از ذوب شدن برفهای قلل بالادست جاری شده، این آبشار در تمامی فصول سال دیدنی و جذابه و از برف های قله های شمالی پایتخت تغذیه می شه.

 

ایران تهران تهران در بند، بعد از روستای پس قلعه

 

آبشار لالون (خلنو)

 

 

آبشار و منطقه لالون یکی از دیدنی های طبیعت کم نظیر البرز جنوبی است که در دوازده کیلومتری شمال شرق فشم، چهار کیلومتر بالاتر از زایگان واقع شده. محل آبشار لالون به دلیل وجود چندین سطح صاف و دسترسی آسان آب، محل شب مانی بیشتر تیم­هایی است که قصد صعود به قلل خلنو را دارند. بعد از آبشار شیب مسیر بیشتر شده و روند کلی حرکت به سمت شمال است.

 

ایران تهران شمشک روستای لالان

 

آبشار دوقلو

 

آبشار دوقلو

 

آبشار دوقلو که 2700 متر ارتفاع دارد در زیر پناه گاه شیرپلا قرار گرفته و یکی از زیباترین آبشارهای ناحیه شمیرانات و محلی مناسب برای رفع خستگی کوهنوردانی است که به ارتفاعات صعود می کنند. این آبشار از ذوب برف بلندی های البرز به وجود آمده است. برودت آب آن تا حدی است که حتی در تابستان هم نمی توان مدت طولانی دست یا پا را در آب آن نگه داشت . در سرمای زمستان که این آبشار یخ می زند، منظره ای چشم نواز و بی مانند به وجود می آورد که جز با دیدن، درک این همه زیبایی ممکن نیست. این مسیر در چهار فصل بسیار زیباست. تازه برگ های بهاری، خنکای تابستانی، رنگ های گوناگون پاییزی و برف سپید و یکدست زمستانی آن هرکدام بیش از دیگری روح نواز، دل انگیز و چشم گیر است.

 

ایران تهران تهران مسیر کوهپیمایی دربند- توچال

 

آبشار شورآب

 

آبشار شورآب

 

این آبشار زیبا درست در کنار جاده ی فیروزکوه به قایمشهر قرار دارد. وقتی از فیروزکوه به سوی قایمشهر پیش می روید درست قبل از گدوک می توانید آن را ببینید. این ابشار در آنسوی دره و پایین دست روستای شورآب و درست در کنار ریل راه آهن قرار گرفته است. روستا و دریاچه شور مست در ناحیه جنوبی استان مازندران و در جنوب غربی شهرستان سوادکوه و در شهر پل سفید قرار دارد. آب این چشمه و آبشار بخاطر گذر از لایه های گوگردی زیر زمین قابل استفاده نبوده و بهمین دلیل شوراب نام دارد. بدین وجود املاح فراوان مجرا و محل ریزش این آبشار بشکل بسیار زیبائی به رنگ قرمز در آمده است. بنابر گفته سالخوردان در زمان جنگ جهانی دوم، روس ها از این آب و گل ولای آن برای مصارف پزشکی بهره برداری می کردند.

 

ایران تهران فیروزکوه روستای شورآب

 

 

آبشار ایگل

 

آبشار ایگل

 

آبشار ایگل در دامنه شمالشرق قله توچال واقع شده و از ارتفاع 2000 متری تا 2300 متری دارای باغات متعددی است و چشم انداز زیبایی از دامنه شمال توچال و همچنین گردنه لوپهنه دارآباد دارد. برای دستیابی به این منطقه از جاده لواسانات به سمت اوشان و نرسیده به آهار جاده فرعی است که به روستای ایگل منتهی می شود ، روستایی با چشم اندازی زیبا و مناسب جهت گردشگری . روستای ایگل در شمال شرقی قله توچال واقع شده و یکی از مسیرهای صعود به قله توچال هم محسوب می شود . برای دسترسی به آبشار از محل پارک خودرو، پیاده روی حدود 2 ساعت در مسیری نسبتا هموار و کم شیب لازم است.دامنه کوههای این منطقه مملو از ریواس ، تره کوهی و پونه است. در مسیر رسیدن به آبشار ، رودخانه ای در جریان است که جهت آشامیدن مناسب است. در حوالی آبشار (300 تا 500 متری) قلوه سنگ هایی وجود دارد که در هنگام حرکت ممکن است جابه جا شوند و به افراد آسیب وارد نمایند.در 100 متری آبشار نیز صخره های خطرناکی وجود دارد که برای عبور از آنها باید احتیاط لازم را نمود و در سمت دیگر آبشار امکان صخره نوردی نیز وجود دارد.

 

ایران تهران فشم 25 کیلومتری شمال شرق تهران و 4 کیلومتری غرب اوشان

 

آبشار آینه ورزان

 

آبشار آینه ورزان

 

آبشار آینه ورزان یکی از آبشار های زیبا در استان تهران در مکانی زیبا و دیدنی در دامنه قله رفیع زرینه کوه قرار داره که برای رسیدن به این آبشار زیبا کافیه که خودتون رو به رودهن برسونید و بعد از شهرستان آبسرد به روستای عین ورزان یا آینه ورزان برید و بعد از حدود دو ساعت پیاده روی به آبشار زیبای آیینه ورزان برسید.

 

ایران تهران دماوند رودهن ، بعد از روستای آبسرد، روستای عین ورزان یا آینه ورزان

 

آبشار کمرد

 

آبشار کمرد

 

آبشار کمرد رودهن در بیست کیلومتری تهران و در جاده منتهی به رودهن در استان تهران واقع شده. این آبشار زیبا در کنار روستای کمرد و در منطقه ای سرسبز و زیبا قرار گرفته است. این مکان با اینکه در استان تهران و در نزدیکی جاجرود قرار گرفته اما منطقه کمتر شناخته شده ای است. منطقه اطراف آبشار دارای درختان تنومند و گسترده ایست که فضای وسیعی را سایه میاندازد و منظره ای دل انگیز ایجاد میکند. آبشار از صخره ای با ارتفاع کمی به پایین میریزد. البته آب این آبشار متمرکز نیست یعنی شامل مجموعه آبشارهای کوچکی است که با ارتفاع کم از صخره ها سرازیر میشوند. بخشی از صخره آبشار هم تصویری رو ایجاد کرده که بی شباهت به صورت خرس نیست.

 

ایران تهران رودهن کمرد

 

آبشار لار

 

آبشار لار

 

دشت لار را می توان یکی از زیباترین و کم نظیرترین جلوه های طبیعی ایران دانست و آبشار لار هم یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی دماوند است.البته از پلور در جاده آمل هم می توان به این محل رسید. این آبشار در نزدیکی روستای وانا قرار داره که منطقه ای حفاظت شده است. گل های زیبای وحشی چشم انداز این محدوده را جذاب تر کرده اند.

 

ایران تهران دماوند دماوند، روستای وانا

 

آبشار شکرآب

 

آبشار شکرآب

 

برای رفتن به این آبشار از طریق جاده لشگرک به دو راهی لواسان و فشم میریم. در مسیر فشم، به سمت اوشان، روستای آهار قرار گرفته که فقط تا این روستا استفاده از ماشین امکان پذیره بقیه مسیر باید پیاده طی بشه. از روستای آهار تا آبشار حداکثر 2 ساعت پیاده روی داره. از روستای آهار تا شکرآب باغ های فراوان گیلاس و آلبالو قرار داره که در ماههای اواخر خرداد تا اوایل مرداد درختان پراز میوه اند. آبشار در بین دره ای سرسبز قرار گرفته و بسیار دیدنی و زیبا است.

 

ایران تهران فشم جاده فشم، آهار

 

آبشار تیزاب

آبشار تیزاب

 

در فاصله 5 کیلومتری از شمال دماوند بعد از روستای دشتمزار منطقه ای زیبا روح هر بیننده ای رو مینوازه. این جا تنگه ای 1.5 کیلومتری بنام تیزاب هست که طبیعتی کاملا بکره. وجود درختان بید و رودخانه ای پر آب, آب و هوای مطبوع و دلپذیری رو به این منطقه زیبا داده. آبشار تیزاب در دماوند یکی از جاذبه های گردشگری این شهره. ارتفاع آبشار در حدود 10 متر و در ارتفاع 2430 متری از سطح دریا در بین تنگه ای تنگ با کوه های مرتفع قرار گرفته. یخ زدن آبشار در زمستان مناظر زیبایی در این منطقه ایجاد می کنه و دسترسی به آبشار از طریق شمال شهرستان دماوند و تنگ تیزاب امکان پذیره. در پای آبشار حوضچه کوچک آبی به عمق 1 متر ایجاد شده که برای درمان امراض پوستی مورد استفاده قرار می گیره.

 

ایران تهران دماوند 53 کیلومتری تهران، در کنار جاده آبعلی

 

آبشار برگ جهان

 

آبشار برگ جهان

 

آبشار برگ جهان در شمال شرقی روستا یکی از جاذبه های گردشگری برگ جهانه. این آبشار در مسیر صعود به قله های سرسیاه غار (سیاه چال ها) قرار گرفته و همچنین مقصد طبیعت گردانیه که به قصد پیاده روی و کوه پیمایی به این روستا عزیمت میکنن. ارتفاع آبشار برگ جهان از سطح دریا حدود 2200 متر بوده و برای رسیدن به اون به 1 تا 1.5 ساعت پیاده روی در مسیریه که ابتدا از بین کوچه باغها و بعد از پای کوه میگذره.

 

ایران تهران لواسان روستای برگ جهان

 

آبشار امامزاده داوود

 

آبشار امامزاده داوود

 

آبشار امامزاده داوود آبشاری تماشاییه، که در مسیر جذاب دسترسی به امامزاده داوود قرار گرفته. این آبشار درست در مدخل ورودی روستا و در یک دره عمیق واقع شده.

 

ایران تهران تهران کن و سولقان

 

آبشار جنگلک

آبشار جنگلک

 

این آبشار در 7 کیلومتری شرق شهرستان دماوند و محله روح افزا در دره گروبار قرار دارد. وجود درختان بید و رودخانه ای پرآب, آب و هوای مطبوع و دلپذیری را به این منطقه زیبا داده. دسترسی به آبشار از طریق شرق شهرستان دماوند و تنگ گروبار امکان پذیره. در دره گروبار درختان کهنسال ارس و گردو با قدمت چندین صدساله وجود داره که قطر هر کدام از آنها به 14 متر می رسه. در این منطقه قدیمی سنگ آسیاب و قبرهای متعدد و بازار وجود داشته و در قدیم محل داد و ستد اهالی بوده که از نظر میراث فرهنگی بسیار حائز اهمیت است. این دره در غرب دریاچه تار واقع است و ادامه این دره به دریاچه تار منتهی میگردد. توجه داشته باشید در این دره دره های فرعی زیادی وجود دارد که عموما جهتی شمالی دارند. آبشار جنگلک در دره اصلی به سمت دریاچه تار در دیواره شمالی دره گروبار واقع است.

 

ایران تهران دماوند محله روح افزا

 

  ابشار توکان

 

ابشار توکان

 

این ابشار متعلق به روستای توکان از قله های پهنه حصارک میباشد. محیط دنج با ابشار بسیار زیبا. برای دسترسی از جاده امامزاده داوود رفته و در مسیر از خروجی رندان به سمت ابشار میروید. از تهران تا ابشار یک ساعت و پنجاه دقیقه راه هست.

 

ایران تهران تهران جاده امام زاده داوود، خروجی رندان، روستای توکان، ابشار توکان

 

دیدگاه‌ها (2)


  1. درباره ابشار توکان که نوشتید ، همچین جایی توی ایران وجود نداره ، تو جاده امامزاده داوود ابشار سنگان ، ابشار رندان و ابشار تالون هست . اطلاعات اشتباه رو به اشتراک نذارید .

  2. جالب بود

لطفا نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

من با این شرایط موافق هستم .

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

لیزری

 

باشگاه دفاع شخصی

کلاس دفاع شخصی

شارژ کارتریج

شارژ کارتریج,تعمیرات پرینتر

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

روانشناس خوب در تبریز

کارتریج ایرانی پردیس

دفاع شخصی کاربردی

کلاس دفاع شخصی

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

 

بالا