وافل|طرز تهیه وافل بلژیکی|نکات کلیدی تهیه وافل

وافل|طرز تهیه وافل بلژیکی|نکات کلیدی تهیه وافل

وافل (به انگلیسی: waffle) نام نانی ترد و شیرین است که به بیسکوئیت بی‌شباهت نیست و از ترکیب آرد و شکر و روغن و تخم مرغ و گاهی اوقات ماست به دو صورت سنتی و صنعتی تولید می‌شود

وافل|طرز تهیه وافل

نکات کلیدی تهیه وافل

 

نکات کلیدی تهیه وافل

 

       

 وافل یکی از مشهورترین صبحانه های ملل است ، وافل به عنوان دسر نیز سرو می شود اما در اصل صبحانه کامل و خوشمزه ای است که ظاهر بسیار جذابی دارد. وافل در واقع خمیری است که بین دو صفحه مخصوص پخته می شود صفحات وافل یا وافل ساز را باید از فروشگاه های لوازم آشپزخانه خریداری کرد. خمیری که بین صفحات وافل قرار می گیرد توسط این صفحات کاملا شکل می گیرد و سایز و فرم آن توسط صفحه ها فرم می گیرد.

 

وافل را با با عسل و کره و گاهی با انواع مربا و مارمالاد سرو می کنند و ومعمولا یکی از بخش های صبحانه هتل ها است . وافل و پنکیک را می توان در یک دسته غذایی جای داد و از نظر وعده غذایی و نحوه سرو بسیار به هم شباهت دارند. برای تهیه وافل باید صفحات مخصوص وافل یا وافل ساز داشته باشید تا بتوانید وافل را در منزل تهیه کنید .

 

 پس اگه طرفدار تنوع در صبحونه هاتون هستین حتما وافل رو امتحان کنین چون حتما جز طرفدارای پر و پا قرصش میشین.

 

       زمان آماده سازی          10 دقیقه  

        زمان پخت                  10 دقیقه

        برای                          4 نفر

 

 
 

وافل(Waffle)  یک نوع شیرینی پرطرفدار است که معمولا به عنوان عصرانه یا صبحانه صرف می شود و ترکیب آن با توت فرنگی و خامه بسیار لذیذ می شود. همچنین میتوانید آن را با شیره طلائی، عسل یا شکلات نوتلا سرو کنید. مایه وافل شبیه مایه پنکیک است اما با دستگاه مخصوص وافل ساز یا waffle iron درست میشود. البته بعضی از ساندویچ سازها هم صفحه مخصوص تهیه وافل دارند.

در اینجا طرز تهیه وافل بلژیکی را آموزش داده ایم که در آن سفیده به طور جدا زده میشود و در نتیجه مایه بیشتر پف میکند. برای پخت مدل بلژیکی لازم است عمق صفحات دستگاه شما بیشتر از وافل ساز های معمولی باشد. ولی نگران نباشید. اگر دستگاه شما از نوع معمولی است هم میتوانید از همین دستور استفاده کنید. کافی است زرده و سفیده را جدا نکنید و فقط مایه را با همزن دستی با ملایمت هم بزنید. درست مثل مایه پنکیک که نیاز به هم زدن زیاد ندارد.

 

طرز تهیه وافل صبحانه

 

مرحله اول:

 

صفحات دستگاه وافلساز را با کره ذوب شده یا کمی روغن سرخ کردنی چرب کنید. دستگاه را روشن کنید تا گرم شود.

 

 

 

مرحله دوم:

در یک کاسه ی بزرگ، آرد، نمک، بیکینگ پودر  و شکر را باهم مخلوط کنید.

 

مرحله سوم:

زرده و سفیده ی تخم مرغ ها را جدا کنید و جداگانه هم بزنید. شیر، کره و وانیل را به زرده  اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. حالا این مخلوط را به محتویات کاسه ی آرد اضافه کنید و خوب هم بزنید.

 

مرحله چهارم:

سفیده را در انتها به محتویات اضافه کنید و فقط در حد مخلوط شدن هم بزنید.

 

مرحله پنجم:

با استفاده از یک ملاقه مقداری از مایه بردارید و روی قالب وافل ساز بریزید. در دستگاه را ببندید. وافل ها را حدود 90 ثانیه بپزید.

 

 

 زمانی که وافل صبحانه طلایی رنگ شد می توانید آن را در بشقاب مناسب بگذارید. کمی توت فرنگی خرد شده کنار آن بریزید و این شیرینی خوشمزه و لذیذ را با خامه، شیره یا شکلات نوش جان کنید

 

 

نکات کلیدی تهیه وافل:

– بافت وافل بلژیکی از مدل معمولی ترد تر و سبک تر است.

– در برخی از دستورهای وافل بلژیکی به جای بیکینگ پودر از مخمر استفاده میشود.

– دقت کنید فقط یک لایه نازک از مواد روی صفحات دستگاه را بپوشاند. اگر مایه شما زیاد باشد بعد از چند ثانیه از دستگاه سر میرود. تمیز کردن دستگاه کار دشواری است که مطمئنم هیچ یک از شما علاقه ای به انجام آن ندارید.

– برای این که مایه را راحت تر روی دستگاه بریزید میتوانید از ابتدا آن را در یک پارچ یا پیمانه پارچی دسته دار درست کنید. به این ترتیب دیگر نیازی به استفاده از ملاقه نیست.

 

لطفا نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

من با این شرایط موافق هستم .

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

لیزری

 

باشگاه دفاع شخصی

کلاس دفاع شخصی

شارژ کارتریج

شارژ کارتریج,تعمیرات پرینتر

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

روانشناس خوب در تبریز

کارتریج ایرانی پردیس

دفاع شخصی کاربردی

کلاس دفاع شخصی

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

 

بالا