رپرتاژ آگهی|رپورتاژ اگهی|رپرتاژ آگهی چیست؟

رپرتاژ آگهی|رپورتاژ اگهی|رپرتاژ آگهی چیست؟

رپرتاژ چیست؟

به شکلی از آگهی گفته می‌شود که در قالب گزارش ارائه شود. یعنی، مخاطبان رسانه‌ای تصور کنند که یک گزارش بی طرفه به آن‌ها ارائه می‌شود، در حالی که آنچه آن‌ها می‌بینند، می‌شنوند و می‌خوانند، در واقع تلاشی سازمان یافته برای تقویت جنبه‌های ذهنی یک محصول یا خدمت در ذهن آن‌ها است.

 

 

تاریخچه رپرتاژ؟

اصطلاح رپرتاژ آگهی برای اولین بار در سال ۱۹۴۵ به ادبیات انتقادی رسانه‌ها اضافه شد. به دلیل اعتماد به مخاطبان به رسانه‌ها، رپرتاژ آگهی‌ها بسیار مؤثر است و به همین دلیل در کشورهای پیشرفته قوانین بسیار سختی علیه رپرتاژ آگهی‌ها تصویب شده است.
دیوان بین‌المللی تجارت در قانون آگهی‌های خود که در سال ۱۹۹۷ به تصویب رسانده خواهان مشخص کردن تبلیغات می‌شود تا مخاطبان قادر به تشخیص آن شوند ،در سال‌های اخیر مواردی برجسته از این پدیده در تلویزیون دولتی ایران مشاهده شده که از جمله می‌توان از برنامه عمو پورنگ که داریوش فرضیایی آن را تهیه کرده نام برد.از آن گذشته، موارد دیگری از رپرتاژ آگهی در رسانه‌های ایران وجود دارد که منتقدان را وادار کرده خواهان تصویب قوانینی برای مقابله با رپرتاژ آگهی‌ها شوند.

 

 

ریرتاژ در فضای مجازی

امروزه نیز بعد دیگری از رپرتاژ را در فضای اینترنت مشاهده می‌کنیم به گونه ای که یک مقاله در قالب یک پست عادی به یک سایت اضافه می‌شود که درحالت عادی یک مطلب معمولی یا خبری است اما در اصل یک متن کاملاً تبلیغاتی است که کاملاً سازمان یافته و با اهداف تبلیغ یک محصول یا یک سایت است که شامل چندین لینک به سمت وب سایت تبلیغ‌کننده است، هم‌اکنون سایت‌ها و شرکت‌هایی هستند که در قبال ثبت رپرتاژ آگهی مبالغی نیز از شرکت تبلیغ‌کننده دریافت می‌کنند.

 

رپرتاژ آگهی

رپرتاژ آگهی

 

 

هدف از رپرتاژ آگهی

هدف اصلی این نوع آگهی ترغیب مردم به خرید محصول از طریق بیان داستان و مزیت‌های آن است. مردم عاشق خواندن داستان هستند و ارتباط مؤثر و بهتری با آن برقرار می‌کنند و خود را جای شخصیت‌های داستان قرار می‌دهند. به عبارتی دیگر، داستانی که آن‌ها می‌خوانند، اگر بتواند مزیت‌های محصول و خدمات را به خوبی بیان کند، متن شما توانسته است که ارتباط خوبی با خواننده برقرار کند.

هدف اصلی مدیران سایت برای نوشتن رپرتاژها، افزایش بازدید و در نتیجه رتبه سایت است.

 

چگونه رپورتاژ آگهی باعث ارتقاء رتبه سایت ها در گوگل میشود ؟

در رپورتاژ آگهی ها یا رپرتاژ آگهی ها معمولا چندین لینک برای تبلیغ به سایت مورد نظر داده میشوند و باتوجه به این که گاها این لینک ها به صورت follow هم هستند ، برای ارتقاء رتبه سایت در گوگل و افزایش بازدید وبسایت بسیار مفید هستند.

همچنین بر اساس جدیدترین الگوریتم های گوگل دریافت لینک فالو از مطلبی مرتبط در سایت های پربازدید و معتبر بالاترین تاثیرگذاری را در ارتقاء رتبه سایت ها در گوگل دارد.

همچنین رپورتاژ آگهی هایی که برای چنین مورادی مورد استفاده قرار میگیرد به صورت کمپین های رپورتاژ می باشند ، کمپین های رپرتاژ یا رپورتاژ معمولا شامل یکسری سایت های خاص با موضوعات خاص هستند که رپورتاژ در آنها منتشر میشود

 

فواید رپرتاژ آگهی

 

1. رپرتاژ، یک مقاله کامل برای معرفی برند شماست.

رپرتاژ آگهی در اصل مقاله ای است که شما در رسانه‌های مختلف آن را منتشر می‌کنید. به‌طور حتم در یک مقاله فرصت بسیاری برای داستان گویی، معرفی برند و… دارید. در یک رپرتاژ مخاطب می‌تواند به‌طور کامل با کاری که انجام می‌دهید آشنا شود و حتی شاید او را متقاعد به خرید از شما کند.

 

2. با کمک رپرتاژ در دید مخاطبین بسیاری قرار می گیرید.

یکی از ویژگی‌های مهم رپرتاژ آگهی این است که در میان محتواهای اصلی وبسایت هدف قرار می‌گیرد و همین امر باعث می‌شود مخاطب به چشم یک تبلیغ به آن نگاه نکند و در نهایت تعداد افراد زیادی مقاله شما را مطالعه کنند. تنها کاری که نیاز است شما انجام دهید انتخاب یک عنوان جذاب برای مقاله تان است تا مخاطبین را جذب کنید.

 

3. رپرتاژ باعث کسب اعتبار و برندینگ شما می شود.

اعتبار یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که با افزایش آن فروش شما بیشتر و بیشتر خواهد شد. اگر می خواهید برند خود را به عنوان یک نام معتبر در حوزه کاری خود نشان دهید به‌طور حتم دادن رپرتاژ به رسانه‌های بزرگ و سایت‌های خبری می‌تواند شما را به هدفتان برساند.

 

4. هزینه کمتر نسبت به دیگر روش های تبلیغاتی

رپرتاژ خبری در مقایسه با روش‌های تبلیغاتی دیگر، هزینه ای به مراتب کمتر دارد.

 

5. به کمک رپرتاژ می توانید سئو وبسایت خود را تقویت کنید.

رپرتاژ آگهی علاوه بر برندینگ و افزایش اعتبار، باعث افزایش سئو وبسایت شما نیز می‌شود. لازم به ذکر است که یکی از اولین اهداف اصلی رپرتاژ تقویت سئو وبسایت است. وقتی لینک شما به همراه یک محتوای ویژه در یک سایت معتبر و با رنک بالا قرار می‌گیرد، گوگل به واسطه این وبسایت، به شما نیز اهمیت می‌دهد و رتبه وبسایت شما را افزایش می‌دهد.

 

فواید رپرتاژ آگهی

فواید رپرتاژ آگهی

 

6. رپرتاژ آگهی به راحتی می تواند در گوگل حضور یابد.

اگر شما در محتوای رپرتاژ آگهی خود اصول سئو را رعایت کنید و کلمات کلیدی مناسبی را هدف قرار دهید، به راحتی می‌توانید رتبه خود را در گوگل بهبود دهید و به طبع آن باعث افزایش بازدید سایت خود شوید.

 

7. رپرتاژ هیچوقت حذف نمی شود.

یکی دیگر از فواید اصلی رپرتاژ، به دلیل تأثیرگذاری آن بر روی سئو، ایجاد تأثیری همیشگی و مداوم است که بسیاری از روش‌های تبلیغاتی فاقد آن هستند. شما به لطف رپرتاژ می‌توانید تا مدت‌ها در صفحه اول گوگل ظاهر شوید و برند خود را به افراد بسیاری معرفی کنید.

 

 

لطفا نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

لیزری

 

باشگاه دفاع شخصی

کلاس دفاع شخصی

شارژ کارتریج

شارژ کارتریج,تعمیرات پرینتر

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

روانشناس خوب در تبریز

کارتریج ایرانی پردیس

دفاع شخصی کاربردی

کلاس دفاع شخصی

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

 

بالا