در چه شرایطی دستور تخلیه فوری صادر می شود؟

در چه شرایطی دستور تخلیه فوری صادر می شود؟

دستور تخلیه فوری معمولا از سوی هر کدام از طرفین در معاملات ملکی صادر می شود و عموما هدف آن شخصی است که ملک را در تصرف خود دارد. در این شرایط باید قوانین مختلفی را مد نظر قرار بدهیم. سپس بر طبق این قوانین، برای دریافت دستور تخلیه فوری، اقدام کنیم.

دستور تخلیه فوری می تواند شرایط خاصی داشته باشد که مرجع قضایی دارای صلاحیت این شرایط را بررسی می کند و بر طبق این موارد، حکم به دستور تخلیه فوری می دهد. مرجع قضایی صلاحیتدار برای رسیدگی به چنین مواردی، شورای حل اختلاف است که در اصل به این موارد رسیدگی می کند.

این صلاحیت می تواند در شرایط مختلفی باشد که از جمله این موارد می توان گفت که قرارداد رهن و یا اجاره باید عادی باشد. باید امضای شاهدین امر که شامل دو شاهد می شود در این قرارداد موجود باشد.

 در چه شرایطی دستور تخلیه فوری صادر می شود؟

قرارداد باید مکتوب باشد

قرارداد باید مکتوب باشد و در کنار همه این موارد، مبلغ قرارداد نیز باید ذکر شده باشد. با همه این شرایط، می توان شروط زیر را نیز به شرایط رسیدگی به این دعوی اضافه کرد. از جمله این موارد می توان به مدت زمان قرارداد، مبلغ قرارداد و همچنین، زمان اتمام مدت قرارداد اشاره کرد.

اگر این شرایط برای شورای حل اختلاف احراز شود، فرآیند دادرسی و همچنین استماع دادگاه انجام می شود و پس از ابلاغ حکم رسمی از جانب دادگاه، مدتی برای اجرای حکم و دستور تخلیه در نظر گرفته می شود که در این مدت، شخصی که مال در تصرف اوست، ملزم به تخلیه فوری ملک خواهد بود.

 

پیگرد قانونی در صورت عدم توجه به دستور تخلیه فوری

در شرایطی که شخصی حاضر به تخلیه ملک نباشد، ممکن است اختلافات میان طرفین بیشتر باشد. در نظر داشته باشید که حتی گاها پیش می آید که با وجود صدور حکم تخلیه از جانب دادگاه، باز هم شخص، حاضر به تخلیه نخواهد شد که البته این موارد خیلی کم پیش می آید.

اما باز هم ممکن است که رخ بدهد. در این موارد لازم است که حتما از طریق راه های قانونی اقدام کنید. چرا که حکم تخلیه دادگاه می تواند تاثیر زیادی در اجبار و الزام شخص به تخلیه ملک داشته باشد.

معمولا اشخاص در این شرایط، با الزام حکم دادگاه و حضور مامور قانون، ملزم به تخلیه خواهند بود و شما می توانید با بررسی نمونه دادخواست صدور تخلیه فوری و یا تهیه یک دادخواست صدور تخلیه فوری و تنظیم آن نزد وکیل و مشاور حقوقی، برای الزام شخص به تخلیه ملک اقدام کنید.

لازم است که کلیه مراحل به شکل قانونی و حقوقی و با حضور مامور قانون طی شود و تحت هیچ شرایطی، این مراحل را بدون اطلاع مراجع قانونی و انتظامی و با نزاع و مشاجره به انجام نرسانید.

چه میزان زمانی برای دستور تخلیه داده می شود؟

ممکن است در املاک مسکونی، صدور دستور تخلیه مدت زمان بیشتری را شامل شود که چند ماه تا حتی یک سال نیز به طول بیانجامد و البته همان طور که گفته شد، این موارد می تواند کمتر یا بیشتر باشد.

چرا که تعیین وقت از جانب دادگاه و مدت زمانی که به خواهان و خوانده برای ارائه دلایل خود داده می شود نیز شامل این موضوع خواهد شد. همچنین مرجع قضایی دارای صلاحیت برای رسیدگی به چنین پرونده هایی نیز می تواند در تعیین وقت دادگاه و مدت زمان دریافت حکم موثر باشد.

اما معمولا زمانی که دستور تخلیه صادر می شود، چند ماه به طول می انجامد. ولی برای دستور تخلیه فوری می توان در مدت زمان خیلی کوتاه تری برای تخلیه ملک اقدام کرد. توجه داشته باشید که همواره در طی این مراحل، حضور یک وکیل می تواند موثر باشد.

چرا که با حضور یک وکیل شما می توانید با ارائه مستندات و شواهد محکم تر و با استناد به قوانین، فرآیند دادرسی و دریافت حکم را تسریع کرده و برای این منظور به شکلی حقوقی و کاملا قانونی اقدام کنید.

قوانین ملکی

لطفا نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

من با این شرایط موافق هستم .

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

لیزری

 

باشگاه دفاع شخصی

کلاس دفاع شخصی

شارژ کارتریج

شارژ کارتریج,تعمیرات پرینتر

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

روانشناس خوب در تبریز

کارتریج ایرانی پردیس

دفاع شخصی کاربردی

کلاس دفاع شخصی

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

 

بالا