جهت اقامه ادعای ابطال سند مالکیت چه شرایطی لازم است؟

برای ابطال سند باید به قوانین و مقرراتی که در این زمینه وجود دارد توجه شود و آن ها را رعایت نمود. از اصلی ترین قوانین در این زمینه می توان به قواعد زیر اشاره نمود.

۱٫قرار داشتن سند مالکیت در دست فردی دیگر

برای آنکه بتوان جهت ابطال سند اقدام نمود باید سند حتما به صور ت منقول و یا غیر منقول نزد شخص دیگری باشد. زیرا اگر سند نزد خود شما باشد قطعا ادعای ابطال سند مالکیت رد می شود.

۲٫عدم رعایت قوانین و مقررات مدنی در رابطه با صدور سند و یا تنظیم سند و رعایت نکردن قوانینی که در هنگام صدور سند باید به آن ها توجه نمود.

در چنین مواردی در صورتی که به کلیه قوانین و مقرارت تنظیم سند توجه نشده باشد و برخی از آن ها رعایت نشود خریدار می تواند درخواست ابطال سند مالکیت داشته باشد و آن را به دادگاه تحویل دهد.

عدم توجه و رعایت قوانین و مقرارت بخش تنظیم سند. که این مورد ناشی از اشتباهات فرد ثبت کننده سند و یا اشتباه ثبتی و .. می باشد .

 روند رسیدگی به درخواست ابطال سند مالکیت چگونه است؟

در صورتی که فردی قصد ابطال سند مالکیت خود را داشته باشد باید درخواست خود را در دفاتر  خدمات قضایی موجود در سطح شهر برده و در آنجا درخواست او برای ارسال به دادگاه مربوطه تنظیم گردد. پس از تعیین وقت و بررسی قاضی دادگاه در صورتی که صحت درخواست وی تایید شود دادگاه برای او حکم ابطال سند را صادر می کند و او می تواند به حق خود برسد.

نمونه دادخواست اثبات مالکیت و  ابطال سند رسمی کدامند؟

جهت اقامه ادعای ابطال سند مالکیت چه شرایطی لازم است؟٫

1 .سندهای صوری و غیر واقعی

مهم ترین شرط جهت تنظیم یک قرارداد سالم این است که خریدار و فروشنده واقعا نیت خرید و فروش داشته باشند و اموال مورد معامله به صورت حقیقی وجود داشته باشد. اما برخی از موارد مشاهده می شود که یکی از طرفین معامله با هدف دور زنی قانون و فرار از دین قصد تنظیم این قرارداد را دارد، در چنین مواردی قرار داد باطل محسوب می شود و در صورتی که سند بر اساس این قرار داد تنظیم شده باشد و مالکیت به فرد دیگری منتقل شده باشد سند باطل و بلااثر می گردد.

  1. اسنادی که جعل شده اند

امروزه شاهد روش های گوناگون جعل سند و اسناد معتبر از سوی مجرمین برای رسیدن به اهداف شوم خود هستیم . از این رو در هنگام عقد قرارداد و انتقال مالکیت باید به این مسئله توجه زیادی نمود که گرفتار دام چنین افرادی نشوید.

از جمله مواردی که مجرمین از روش جعل استفاده می کنند صدور گواهینامه و یا کارت پایان خدمت می باشد، با این کار آن ها مدرکی را در اختیار افراد قرار می دهند بدون آنکه وجود حقیقی داشته باشد. از دیگر موارد جعل، جعل سند منزل، زمین و خودرو می باشد که در صورتی که معامله ای بر اساس چنین سند هایی انجام شود معامله باطل و سند بلا اثر می باشد.

در چنین مواقعی مالک اصلی سند مورد معامله می تواند درخواست ابطال سند مالکیت را به دادگاه ارائه دهد و مال خود را بازگرداند.

 

قوانین ملکی

لطفا نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

من با این شرایط موافق هستم .

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

لیزری

 

باشگاه دفاع شخصی

کلاس دفاع شخصی

شارژ کارتریج

شارژ کارتریج,تعمیرات پرینتر

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

روانشناس خوب در تبریز

کارتریج ایرانی پردیس

دفاع شخصی کاربردی

کلاس دفاع شخصی

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

 

بالا