آیا روغن سویا برای شما مضر است؟ در وبسایت نتگام بخوانید

ما در وبسایت نتگام به بررسی روغن سویا خواهیم پرداخت.
روغن سویا یک روغن پرمصرف است که در هزاران غذای بسته بندی شده استفاده می شود. درباره این جزء بیشتر روغن های گیاهی، از جمله محتوای کالری و نقطه دود، بیشتر بدانید.

آیا روغن سویا واقعا روغن گیاهی است؟

روغن سویا

آیا یک بطری روغن گیاهی در انبار خود دارید؟ اگرچه بسیاری از بطری ها دارای سبزیجات رنگارنگ بر روی برچسب هستند، ماده اصلی بیشتر روغن های گیاهی در واقع فقط یک سبزی است و ان دانه های سویا می باشد.

در واقع روغن سویا رایج ترین روغن گیاهی در جهان است. علاوه بر روغن سویا مستقیم، روغن بدون گلوتن در غذاهایی مانند سس سالاد، کوکی ها، چیپس سیب زمینی، محصولات پخته شده، و میله های گرانولا وجود دارد.

ما نمی توانیم بدون دیدن روغن سویا روی برچسب مواد تشکیل دهنده، در یک راهروی مواد غذایی قدم بزنیم، اما آیا این بدان معناست که برای ما خوب است؟ به خواندن ادامه دهید تا بدانید متخصصان تغذیه سایت نتگام چه می گویند.

روغن سویا چگونه ساخته می شود؟

با توجه به روغن سویا به عنوان یک عنصر در بسیاری از غذاهای بسته بندی شده، جای تعجب نیست که دانه های سویا دومین محصول بزرگ کشت شده در خاک ایالات متحده هستند. اما چگونه سویا به روغن تبدیل می شود؟

سویا در غلاف رشد می کند. غلاف سبز است و معمولاً با سه دانه سویای سبز پر می شود. زمانی که غلاف خشک شد و قهوه ای شد، سویا برای برداشت آماده است. دانه های ریز سویا در داخل آن با تکان دادن صدای تق تق می دهند.

پس از برداشت سویا، عمل آوری آغاز می شود. دانه های سویا از طریق یک فرآیند تمیز کردن و خشک کردن مضاعف می روند. سپس، آنها ترک خورده و جدا می شوند. لوبیای ترک خورده حرارت داده می شود و به صورت تکه در می آید.

شستشو با حلال، روغن را از روی تکه ها در حین حرکت در دستگاه استخراج پاک می کند. پس از تصفیه، سفید شدن و بو زدایی، برای مصارف خوراکی و غیر خوراکی مانند روغن پخت و پز، غذاهای بسته بندی شده، سوخت های زیستی، داروها و حتی رنگ ها آماده می شود.هیچ چیز هدر نمی رود. مردم از تکه های تخت به عنوان منبع پروتئین برای غذای حیوانات خانگی و خوراک دام استفاده می کنند.

دوز سالم ویتامین K

ویتامین K در ساخت پروتئین هایی که برای لخته شدن خون برای کمک به بهبود زخم ها استفاده می شود، کمک می کند. همچنین نقش مهمی در تنظیم متابولیسم استخوان و سنتز پروتئین های خاص ضروری برای حفظ توده استخوان ایفا می کند.

اگرچه کمبود ویتامین K نادر است، اما می تواند در بزرگسالان بیمار که شرایط مزمن خاصی دارند رخ دهد.

تحقیقات در مجله نتگام نشان داد که زنان با مصرف کمتر ویتامین K (70.2 میکروگرم در مقایسه با زنانی که 309 میکروگرم مصرف می‌کنند) با تراکم استخوان کمتری همراه هستند.

منبع خوبی از ویتامین E

ویتامین E یک سوپراستار آنتی اکسیدانی است که نقش آن مبارزه با رادیکال های آزاد بدی است که می توانند باعث بیماری شوند. بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله IUBMB Life، همچنین با کمک به سلول ها در مبارزه با عفونت، یک جزء حیاتی در تقویت عملکرد ایمنی شما است.
بر اساس گزارشی که در آنتی اکسیدان ها منتشر شده است، ویتامین E همچنین به جلوگیری از ایجاد لخته های خون در شریان های قلب کمک می کند.

طعم روغن سویا و نقطه دود

این روغن دارای طعمی خنثی است، به این معنی که با طعم هایی که می خواهید حفظ کنید رقابت نمی کند یا بر آن غلبه نمی کند.

هنگام انتخاب روغن آشپزی باید به نکات دود نیز توجه کرد. روغن‌هایی که نقطه دود پایینی دارند، اگر خیلی داغ شوند، به راحتی می‌سوزند و چربی‌ها تجزیه می‌شوند و منجر به آزاد شدن رادیکال‌های آزاد مضر می‌شوند که می‌تواند باعث استرس اکسیداتیو شود.

کریستین اسمیت، متخصص تغذیه، متخصص تغذیه و سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی، می گوید: روغن سویا نقطه دود بالایی دارد، و آن را تبدیل به روغن همه کاره تری برای پخت و پز می کند و می توان از آن در روش های مختلف پخت و پز استفاده کرد.

نقطه دود روغن سویا 450 درجه فارنهایت است. در مقایسه، نقطه دود روغن کانولا 400 درجه فارنهایت، روغن زیتون فوق بکر 325 درجه فارنهایت تا 375 درجه فارنهایت، و کره 302 درجه فارنهایت است.

اسیدهای چرب موجود در روغن سویا

وقتی صحبت از روغن ها می شود، معمولاً ترکیبی از چربی های خوب و بد وجود دارد.همه روغن ها ترکیبی از چندین نوع ساختار چربی هستند. جولی استفانسکی، متخصص تغذیه، متخصص تغذیه، سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم‌های غذایی، می‌گوید: «آن‌ها تا حدودی شبیه اعضای خانواده‌ای هستند که با هم فامیل هستند، اما ظاهر و رفتار متفاوتی دارند.

به عنوان مثال، روغن سویا عمدتاً از چربی های چند غیر اشباع است. زمانی که می‌خواهید گزینه‌های ناسالم‌تری مانند روغن نخل، مارگارین یا کره را جایگزین کنید، این خبر خوبی است.

اسمیت با اشاره به تحقیقات در مجله تغذیه، متابولیسم و ​​بیماری‌های قلبی عروقی می‌گوید: «مطالعات مزایای بهبود سلامت قلب را هنگامی که چربی‌های اشباع شده و ترانس با چربی‌های چند غیراشباع (و تک غیراشباع) جایگزین می‌شوند، نشان داده‌اند.

به طور خاص، اسید لینولئیک موجود در روغن سویا در کاهش کلسترول بد نقش دارد که مرگ ناشی از بیماری عروق کرونر قلب را کاهش می دهد.

اسید لینولئیک یک اسید چرب امگا 6 است و ضروری در نظر گرفته می شود، زیرا بدن ما اسید لینولئیک نمی سازد. اما رژیم غذایی ما دقیقاً فاقد امگا 6 نیست.

سایت نتگام می‌گوید: ایرانیها مقدار زیادی چربی در رژیم‌های غذایی خود دریافت می‌کنند که بیشتر آن به‌صورت روغن سویا است که اغلب با بخش‌های زیادی از کربوهیدرات‌ها در غذاهایی مانند پخته‌شده، غذاهای سرخ‌شده و غذاهای میان‌وعده ترکیب می‌شود.

برخی از تحقیقات در مورد سویا درخشنده نیستند

مطالعه که در نتگام منتشر شد، مصرف روغن سویا را با تغییرات ژنتیکی در مغز مرتبط دانست. با این حال، این مطالعه مبتنی بر تغذیه موش‌ها (فقط نر) با روغن سویا بود.

متخصص تغذیه می‌گوید: بعضی از محققان اشاره کرده‌اند که ارتباط مستقیم مطالعات روی موش‌ها با انسان در مورد اسیدهای چرب و التهاب مهم است، زیرا تفاوت‌های مشخصی در نحوه استفاده موش‌ها از اسید چرب DHA وجود دارد که می‌تواند بر نشانگرهای التهابی و واکنش تأثیر بگذارد».

لطفا نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

من با این شرایط موافق هستم .

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

لیزری

 

باشگاه دفاع شخصی

کلاس دفاع شخصی

شارژ کارتریج

شارژ کارتریج,تعمیرات پرینتر

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

روانشناس خوب در تبریز

کارتریج ایرانی پردیس

دفاع شخصی کاربردی

کلاس دفاع شخصی

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

 

بالا