آشنایی با ورزش نت بال

هرآنچه باید درباره ورزش نت بال بدانید

آشنایی با ورزش نت بال

نتبال یک بازي غیرحرفه ای است که توسط زنها بازي ميشود . این بازي مثل بازی بسکتبال است و قبل از این هم بازی بسکتبال نام داشت. درادامه این مقاله جهت آشنایی با ورزش نت بال با ما همراه باشید .

آشنایی با ورزش نت بال

در هر تیم هفت بازیکن شرکت دارند و بازي در داخل سالن یا بیرون در هوای ازاد هم انجام ميشود .

 

در زمین بازي هر بازیکن باید فقط در جای خود بایستد و چنانچه از آن جا تکان بخورد، خطا محسوب می شود و توپ را در اختیار تیم ديگر قرار می‌دهند .

 

بازیکنی که توپ در اختیارش است، میتواند قبل از پرتاب کردن توپ به یارش تنها یک قدم از جای خود بردارد.

 

تاریخچه ورزش نت بال

نت بال ورزشی برگرفته از بازی بسکتبال است. بازی بسکتبال در سال 1891 به وسیله شخصی با نام جیمز نایسمیت اختراع گردید که نخستین ورزش را براي شاگردانش در مدرسه کریستین ورکر( که بعدها YMCA) به وجود آورد. معملمان زن کنجکاو به این رشته ورزشی شدند و آغاز به ایجاد گونه ای از این ورزش براي دختران کردند. به دلیل ویژگی های فیزیکی خاص زنان، آنان نمی توانند بطور موثری حرکات موجود در بازی بسکتبال مانند دو و انجام دریبل را انجام دهند بدین ترتیب بازی بسکتبال باید به گونه ای براي غلبه براین محدودیتها در زنان متعادل سازی گردد. بازی بسکتبال زنان یا نت بال زائیده این تطبیق است.

نخستین بار نت بال در انگلستان در سال 1895 در دانشکده مادام اوستنبورگ بازي شد و سریع در سراسر استرالیا و بعد جوامع بریتانیایی در جامائیکا و آنتاگو و در واقع ، در بسياري از کشورهای انگلیسی زبان توسعه یافت. هنوز قانون های دشوار و سختی در آن هنگام براي این بازي تودین نشده بود. به گونه ای که برخی از بازیها با تیم هاي 9 نفره انجام ميشد . در سال 1901 مجموعه ای از قوانیی تدوین شده براي نت بال به تائید رسید و نت بال به صورت رسمی به عنوان یک ورزش رقابتی معرفی شد. ولی این کار چند سال قبل از وقوع رقابتهای ورزشی در این رشته انجام شد.

 

این ورزش هم مانند بازی بسکتبال روی یک زمین سفت و یا یک زمین نرم انجام ميشود که در انتهای هر دوی آن حلقه هایی قرار گرفته است. توپ نت بال مانند توپبسکتبال است( ولی سبکتر، کوچکتر و قدری نرمتر که رنگ آن سفید است). سبدها دارای ابعاد کوچکتری و ارتفاع کمتری در مقایسه با بازی بسکتبال هستند ولی در پشت آن ها هم مانند بسکتبال یک تخته وجود دارد . زمین بازي به سه قسمت تقسیم ميشود که نشان ميدهد کجا اشخاص تیم میتوانند حرکت کنند. همچنين دو نیم دایره در هر دو انتهای زمین وجود دارد که به عنوان ضربه شناخته ميشود که ضربات امتیازی باید از این نقاط زده شوند.

 

#مجله ورزشی

لطفا نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

من با این شرایط موافق هستم .

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

لیزری

 

باشگاه دفاع شخصی

کلاس دفاع شخصی

شارژ کارتریج

شارژ کارتریج,تعمیرات پرینتر

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

روانشناس خوب در تبریز

کارتریج ایرانی پردیس

دفاع شخصی کاربردی

کلاس دفاع شخصی

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

 

بالا