آشنایی با ورزش لاکراس

همه چیز درباره ورزش لاکراس

آشنایی با ورزش لاکراس

لاکراس نام یک ورزش تیمی است. پیدایش ورزش لاکروس مربوط به بومیان و سرخپوستان آمریکا است.در این مقاله قصد داریم شما را با ورزش لاکروس یا لاکراس بیشتر آشنا کنیم.

آشنایی با ورزش لاکراس

لاکراس چیست؟

لاکراس ( به انگلیسی:Lacrosse) اسم یک ورزش گروهی است. این ورزش سطح برخورد بالایی دارد. در این بازی از یک توپ کوچک لاستیکی و چوب های بلندي که بر سر آن ها تور قرار دارد استفاده می شود. به این چوب ها کراس یا لاکراس گفته می شود.

 

مقصود از انجام این بازي، استفاده تهاجمی از کراس برای کشیدن، گرفتن و بردن و پاس دادن توپ به منظور کسب امتیاز میباشد که برای به دست اوردن امتیاز می بایست توپ را به داخل دروازه تیم رقیب پرتاب کنند. از نظر دفاعی، مقصود بازي بستن راه بازیکن های رقیب برای کسب امتیاز و گرفتن مالکيت توپ از آنان با استفاده از برخوردهای بدنی و چوب بازي است.

 

انواع بازی لاکروس:

دو نوع اصلی برای این بازي وجود دارد :

 لاکروس در زمینهای باز

– لاکروس در محوطه داخل سالن

تفاوت این دو نوع بازي در تعداد بازیکنان است یعنی لاکروس در زمینهای باز، با تعداد 10 نفر بازیکن در محوطه ای به اندازه زمین فوتبال انجام می شود، در حالی که لاکروس با شش بازیکن در زمینی هاکی روی یخ باز می شود.

تاریخچه بازی لاكروس

پیدایش لاکراس مربوط به بومیان و سرخپوستان ایالات متحده آمریکا است. این بازی عمدتا در شرق آمریکا و کانادا وجود دارد.

برخی از نامهای سنتی آن عبارتند از؛ دهانتیشیگوا( مردانی كه به یك توپ گرد ضربه می زنند)، دانا واوسدی( جنگ كوچك)، تواراتن( اصطلاح ماهاكی برای برادر كوچك جنگ)، باگاآدو( برخورد باسن ها) و همینطور ماموران فرانسوی اسم این بازي را لاكروس نهادند.

 

ولی كلمه كراس در زبان فرانوسوی آن دوره، یك اصطلاح كلی بوده كه برای همه انواع بازي استفاده می شد. نام لاكروس یادآوری كننده این معناست و شاید شكل كوتاه شده ای از عبارت« لجو دلا كراس» باشد.

زمین بازی لاکروس

زمین بازي ۱۰۰ متر طول و ۵۴ متر عرض دارد. دروازه ها به اندازه ۸/۱ متر در ۸/۱ متر و شبیه به اندازه دروازه ها در هاکی روی یخ است.

 

دروازه ها در یک محدوده دایره ای به قطر ۵/۵ متر قرار می گیرد. در پشت این محدوده، منطقه ای به شکل طراحی می شود، مهاجمان تیم در روی منطقه قرار می گیرند.

 

هر کدام از بازیکن ها میتوانند یک نوع چوب بازي به اندازه ای در حدود ۶/۱۰۱ سانتیمتر تا ۶۸/۱۰۶ سانتیمتر یا ۰۸/۱۳۲ سانتیمتر تا ۸۸/۱۸۲ سانتیمتر را مورد استفاده قرار دهند.

دروازه بان میتواند از یک چوب ۶/۱۰۱ سانتیمتر تا ۸۸/۱۸۲ سانتی متری استفاده کند. سرچوب ها در هر ۲ نوع چوب بلند و کوتاه باید در حدود ۵/۱۶ سانتیمتر یا بیشتر در پهن ترین قسمت و در حدود ۵/۶ سانتیمتر یا بیشتر در باریک ترین قسمت باشد.


اگر به دنبال کلاس دفاع شخصی درتهران هستید حتما این مطلب را ببینید .


تجهيزات لاکروس

چوب های بسیار پیشرفته دارای یک شفت فلزی که بطور معمول از جنس آلومینیوم، تیتانیوم یا فلزات مرکب است با سر پلاستیکی سخت ساخته شده است.

 

شفت های فلزی در انتهای خود یک دسته نرم لاستیکی دارد و بازیکن ها باید کلاه ایمنی و دستکش و همینطور محافظ شانه و ارنج و گاهی وقت ها محافظ قفسه سینه بپوشند.

 

سر چوب های لاکراس محکم و تورهای آن گشادند. در لاکراس هم به مانند ديگر بازي های توپ وتور مقصود بازیکنان تصاحب توپ رقیب و هجوم به طرف دروازه و گرفتن امتیاز و دفاع در مقابل رقیب است. بازیکن ها مجاز به استفاده از دست و پای خویش برای دادن پاس یا زدن شوت نمی باشند و تنها بایستی از کراس های خویش استفاده کنند.

 

#مجله ورزشی

لطفا نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

من با این شرایط موافق هستم .

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

لیزری

 

باشگاه دفاع شخصی

کلاس دفاع شخصی

شارژ کارتریج

شارژ کارتریج,تعمیرات پرینتر

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

روانشناس خوب در تبریز

کارتریج ایرانی پردیس

دفاع شخصی کاربردی

کلاس دفاع شخصی

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

 

بالا