آشنایی با رشته ورزشی باله

باله (به فرانسوی: Ballet)‏ نوعی رقص است که حرکات آن نیاز به ورزیده بودن بدن رقصنده در حد بسیار بالایی می‌باشد برای آشنایی با رشته ورزشی باله با ما همراه شوید.


اگر به دنبال کلاس دفاع شخصی درتهران هستید حتما این مطلب را ببینید.


ورزش باله

رقص باله در کشور ما کم تر شناخته شده هست و کم تر کسی را می بینید که به تماشای این رقص برود ولی نمی توان گفت این رقص به طور کامل نادیده گرفته شده است برای این که در کشور ما هم کلاسهاي آموزش رقص باله کودکان و نوجوانان وجود دارد و آن ها می توانند در صورت علاقه به این رقص زیبا، راهی کلاسهای اموزشی شوند و خویش را در مسیر تبدیل شدن به یک بالرین حرفه ای قرار دهند.

درصورتی که شما هم از آن گروه افرادی هستید که می خواهید بیش تر در مورد آشنایی با رشته ورزشی باله ،بدانید در ادامه با  ما همراه باشید.

آشنایی با رشته ورزشی باله

پیدایش رقص باله در ایران

همزمان یا ورود ورزش بولینگ و افتتاح نخستین باشگاه بولینگ و خطوط بولینگ در کشور که سر و صدای زیادی به پا کرد و دستگاه های بولینگ در مراکز تفریحی ایران نصب و راه اندازی شد نخسنین بار رقص باله نیز قبل از انقلاب روسیه توسط روس ها وارد ایران شد .

اولین سالن آموزش رقص باله در ایران در شهر قزوین ساخته شد که بعد از انقلاب آن ساختمان به شهرداری قزوین تبدیل شد.

رفته رفته رقص باله در بین تمام کشورهای خاورمیانه به جز آذربایجان برای اولین باردر ایران راه یافت.

رقص باله توسط سه مهاجر ارمنی به نام های سرکیس جانبازیان – مادام کرنلی – مادام یلنا آودیسیان در ایران پا گرفت .

ایجاد مراکز آموزش رقص باله در شهرهای تهران – تبریز و آشنا کردن مردم ایران با این رقص توسط این سه نفر صورت گرفت هرچند که قابل قیاس با فعالیت های هنری آن زمان نیست.

با توسعه یافتن رقص باله در شهرهای ایران و گسترش آن با اضافه کردن حرکات بومی و سنتی به آن زمینه به وجود آمدن رقص های عربی – فولکلر در رقص های دوره قاجار و حتی ژانرهای مختلف رقص ایرانی مثل مطربی – باباکرم – روحوضی – تهرونی و شاطری را هم فراهم کرد.

اگر تلاش و حمایت تعدادی از علاقه مندان و کارشناسان رقص ایرانی و غیرایرانی در چند سال بعد نبود رقص باله به یک سرگرمی مبتذل و بسیار فقیر و فاقد ارزشهای هنری تبدیل می شد.

اولین سازمان حرفه ای رقص در ایران که شامل رقص باله – سنتی ایرانی و فولکلر بود توسط نیلا کرم –کوک به نام استودیوی هنرهای باستانی ایران به وجود آمد و اطلاعات بالایی درباره فرهنگ های شرقی داشت و برنامه های مختلفی در شهرهای زیادی در داخل و خارج از ایران اجرا کرد.

پس از این سازمان گروه های جدیدی به نام گروه ملی موسیقی – آواز و رقص فولکلر به مدیریت نژاد احمد زاده راه اندازی شد و در بیشتر کشورهای خارج از ایران اجرا کرد.

ورزش باله را چطور انجام می دهند ؟

وضعیت بدن، تنظیم، اقتدار، تعادل، حس و انعطاف پذیری از خصوصیت های این رشته هست.

براي انجام این ورزش کلیه اندام بدن درگیر است و تمرکز مهم ترين مستلزم به کاربستن تمرینات و تکنیک هاست. براي ارتقای سبک های این رشته معمولاً ترکیبی از حرکات، روش ها و تمرینات سنتی و بومی کشورهای گوناگون با یکدیگر جابه جا یا ادغام و ترکیب میگردند.

سبک ها گوناگونی و تکثر فوت و فن و روش های این ورزش سبب شده سبک های مختلفی ایجاد شود.

بروز سبک های گوناگون، مرحله های و مراتب این رشته را بوجود آورده است بگونه ای که براي تعيين سطح فعالیت هر ورزش کار ازمونها و امتحان هایی در نظر گرفته ميشود .

سبک های باله

تنوع و تکثر فنون و تکنیک های این ورزش سبب شده سبک های مختلفی به وجود آید. پیدایش سبک های مختلف، مراحل و درجات رشته باله را به وجود آورده است به گونه ای که برای تعیین سطح فعالیت هر ورزشکار آزمون ها و امتحان هایی در نظر گرفته می شود.

انجمن ها و سازمان های مختلفی که مسئولیت این رشته را در کشورهای خود برعهده دارند با توجه به مراحل آموزش و تکنیک های ارائه شده آزمون هایی برگزار کرده و به قبول شدگان، ضمن اعطای گواهینامه و مجوز مربوطه اجازه انجام تمرینات و تکنیک های مراحل بالاتر را صادر می کنند.

تمامی ورزشکاران و هنرآموزان موظفند پس از گذراندن و فراگیری تمرینات و تکنیک های مراحل پایین تر و قبولی در آزمون مربوط به آن مرحله، وارد مراحل بالاتر شوند.

مراحل رشته باله

مراحل این رشته شامل پیش مقدماتی، مقدماتی و مراحل یک تا 8 می باشد.

پس از گذراندن تمرینات هر مرحله، ورزشکاران در حضور مربیان تکنیک ها و حرکات خواسته شده را اجرا می کنند و مربیان در صورت تایید آن، گواهی موفقیت در آن مرحله را به ورزشکار اعطا می کنند.

آزمون و امتحانات نهایی هر مرحله برای کلیه ورزشکاران برگزار می شود و در صورت عدم قبولی ورزشکار، وی موظف است ضمن استمرار و تداوم تمرینات با افزایش مهارت خود پس از گذراندن آزمون و اخذ گواهی آن مرحله در تمرینات مرحله بعد حاضر شود.

رده های سنی در باله

در فهرست درجه بندی حرفه ای این ورزش برای کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان تمرینات و تکنیک های خاصی در نظر گرفته شده است.

ورزشکاران رده های سنی باید شرایط لازم برای حضور در هر مرحله ورزش باله را داشته باشند.

چنانچه ورزشکاری نتواند در آزمون نهایی مرحله قبول شود، بنا به تشخیص مربی تمرینات بیشتر و مناسب تری برای او در نظر گرفته می شود تا بتواند به مرحله بالاتر برود.

سن آغاز رقص باله

بهترین سن آغاز یادگیری رقص باله چهار و پنج سالگی است. براي کودکان رقصیدن جلوی آینه و میله تازگی جالبی دارد. در این سن بدن کودک انعطاف پذیری زيادي دارد و همین مسئله یادگیری را ساده تر ميکند .

 

#مجله ورزشی

 

 

لطفا نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

من با این شرایط موافق هستم .

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

لیزری

 

باشگاه دفاع شخصی

کلاس دفاع شخصی

شارژ کارتریج

شارژ کارتریج,تعمیرات پرینتر

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

بهترین قالیشویی مشهد

روانشناس خوب در تبریز

کارتریج ایرانی پردیس

دفاع شخصی کاربردی

کلاس دفاع شخصی

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

خرید کارتریج لیزری

 

بالا